וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרמלין: קבוצה אוקראינית חדרה לשטחנו ולקחה בני ערובה; קייב: פרובוקציה מכוונת

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 13:05

שירות הביטחון הפדרלי הרוסי דיווח לסוכנויות חדשות רוסיות כי כוחותיו וחיילים רוסים מנסים "להשמיד" את מה שתיארו כ"קבוצה חמושה של לאומנים אוקראינים", שחצתה את הגבול באזור בריאנסק

כוחות רוסיים נלחמים בקבוצת חבלה אוקראינית שחדרה לאזור בריאנסק בגבול עם אוקראינה ולקחה כמה בני ערובה, כך דיווחו היום (חמישי) גורמים רשמיים רוסים, על פי ציטוט של סוכנות הידיעות TASS.

שירות הביטחון הפדרלי הרוסי (FSB) דיווח בהצהרה לסוכנויות חדשות רוסיות כי כוחותיו וחיילים רוסים מנסים "להשמיד" את מה שתיארו כ"קבוצה חמושה של לאומנים אוקראינים", שחצתה את הגבול.

מושל בריאנסק אלכסנדר בוגומז אמר כי האוקראינים ירו והרגו אדם אחד. "היום, צוות חבלה וריגול אוקראיני חדר למחוז קלימובסקי בכפר לובצ'אניי", הוא כתב בטלגרם. "המחבלים ירו על מכונית נוסעת. כתוצאה מכך, תושב אחד נהרג וילד בן עשר נפצע". הוא הוסיף כי חיילים אוקראינים שיגרו מל"ט וירו פגזים לעבר אזורים אחרים ליד הגבול.

חיילים אוקראינים מטיסים מל"ט ליד בחמוט, אוקראינה, נובמבר 2022. רויטרס
חיילם אוקראינים מתאמנים על שיגור מל"ט/רויטרס
בנייני מגורים אחרי הפצצה רוסית בקייב, 3 במרץ. רויטרס
בנייני מגוריםב קייב אחרי הפצצה רוסית/רויטרס

המודיעין הצבאי הבריטי אמר אתמול (רביעי) כי רוסיה משגרת מתקפות מל"ט נגד אוקראינה מאזור בריאנסק, צפונית לאוקראינה וקרוב יותר לבירה קייב, לעומת אזורי שיגור אחרים.

סוכנות הידיעות TASS הרוסית דיווחה כי האוקראינים חדרו לשני כפרים ולקחו תושבים כבני ערובה. סוכנות הידיעות RIA דיווחה כי כמה אנשים נלקחו כבני ערובה בחנות בכפר לובצ'אניי, פחות מקילומטר מהגבול של רוסיה עם אוקראינה.

הקרמלין הודיע כי ננקטים אמצעים כדי להרוס את "המחבלים האוקראינים" שחצו את הגבול. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר כי הנשיא ולדימיר פוטין מקבל עדכונים כל העת לגבי המצב ממשרד ההגנה ומסוכנויות הביטחון. הוא הכחיש דיווחים לגבי פגישת חירום היום של מועצת הביטחון, ואמר כי היא תתכנס מחר כמתוכנן.

מיכאילו פודוליאק, יועץ בכיר של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר בתגובה כי הדיווחים על מתקפת החבלה הם "פרובוקציה מכוונת": "השיפור על קבוצת חבלה אוקראינית ברוסיה היא פרובוקציה קלאסית ומכוונת. רוסיה רוצה להפחיד את אזרחיה כדי להצדיק את המתקפה על מדינה אחרת והעוני הגובר לאחר שנה של מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully