וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין הקיצוני בארה"ב מפיץ שהמלחמה באוקראינה מזויפת

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 12:36

כמה חשבונות ימניים בולטים טענו כי היעדר תמונות מקו החזית באוקראינה היא ראיה לכך ש"מדובר בהונאה". חלק מהחשבונות האלה הושעו בעבר מטוויטר, אך הופעלו מחדש בעקבות השתלטותו של היזם אילון מאסק על החברה

זינוק בטענות כוזבות לגבי המלחמה באוקראינה ברשתות החברתיות נרשם לקראת ציון יום השנה הראשון לפלישה הרוסית. פוסטים שטוענים כי המלחמה מזויפת קיבלו מיליוני צפויות.

כמה חשבונות של ימנים קיצוניים אמריקנים שלהם מספר גדול של עוקבים, על פי BBC, העלו שורה של טענות לא מבוססות שלפיהן המלחמה היא מתיחה של התקשורת והממשלות במערב. חלק מהחשבונות האלה הושעו בעבר מטוויטר, אך הופעלו מחדש בעקבות השתלטותו של היזם אילון מאסק על החברה.

כמה חשבונות ימניים בולטים בארצות הברית טענו כי היעדר תמונות מקו החזית באוקראינה היא ראיה לכך ש"מדובר בהונאה". חשבון אחר בטוויטר עם 1.4 מיליון עוקבים כתב כי "אין תמונות ואין עדכונים מפורטים" לגבי המלחמה. מייקל פלין, היועץ לשעבר לביטחון לאומי תחת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שיתף את הפוסט גם כן.

יומיים לאחר הפלישה של רוסיה לאוקראינה ב-24 בפברואר 2022, צילום של בניין רב קומות בקייב שנפגע מטיל הופץ בעולם. באחרונה הופץ צילום חדש של הבניין, שתוקן באופן חלקי. משתמשים טענו כי הבניין לא נפגע כלל, או שכל המלחמה היא הונאה, משום שלטענת המכחישים, אי אפשר לשקם בניינים במהלך עימות פעיל. עם זאת, תיעודים מצולמים של שיקום הבניין הופצו בקיץ ובסתיו.

בניין רב קומות בקייב שנפגע מטיל בתחילת המלחמה באוקראינה. טוויטר, צילום מסך
בניין רב קומות בקייב שנפגע מטיל/צילום מסך, טוויטר
פוסט בטוויטר לגבי תמונה מהמלחמה באוקראינה שטוען שהמלחמה מזויפת. טוויטר, צילום מסך
פוסט בטוויטר לגבי תמונה מהמלחמה באוקראינה שטוען שהמלחמה מזויפת/צילום מסך, טוויטר

טענה אחרת היתה כי בסרטון שבו נראה כתב חדשות מדווח מאוקראינה מול שורות של גופות בשקים, אחת הגופות "זזו". מיליונים צפו בסרטון. על פי הטענה, מדובר בשחקן שנשכר כדי לגלם גופה כדי לחזק את התמיכה המערבית במלחמה. "תפסיק לזוז - אתה אמור להיות מת!" נכתב בחשבון טוויטר ימני קיצוני. הסרטון הופץ גם בטיקטוק ובפייסבוק.

הסרטון נלקח מדיווח של העיתון האוסטרי "אוסטרייך" על הפגנת אקלים בווינה בתחילת פברואר 2022, לפני שרוסיה פלשה לאוקראינה. מטרתו היתה להבליט את הסכנות שטמונות בפליטות פחמן לבני אדם.

עוד בוואלה!

נשיא אוקראינה זלנסקי בביקור פתע בבריטניה; ייפגש עם המלך צ'ארלס

לכתבה המלאה
תמונה של כתב שמאחורי גופות באוקראינה. טוויטר, צילום מסך
תמונה של כתב שמאחורי גופות באוקראינה/צילום מסך, טוויטר
המאבטח האישי של הנשיא וולודימיר זלנסקי מאחורי הנשיא ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן בביקור ביידן בקייב. טוויטר, צילום מסך
המאבטח של הנשיא זלנסקי הולך מאחורי הנשיא/צילום מסך, טוויטר

תמונות וסרטון שטוענים כי "בטעות" את כפיל הגוף של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הופצו ברשתות החברתיות גם כן. על פי חשבון אחד בעל מיליוני עוקבים, לנשיא זלנסקי יש "כפיל סודי" שנראה בטעות בצילומים ששודרו בטלוויזיה הפולנית, שבהם הוא נראה לבוש כמו הנשיא. הוא גם צולם ברקע בתמונו של זלנסקי והנשיא ג'ו ביידן שהגיע לביקור בקייב בשבוע שעבר.

ואולם, האיש המדובר הוא מקסים דונטס, המאבטח האישי של זלנסקי. על פי רויטרס, דונטס הוא האחראי עלה אבטחה של הנשיא מאז מאי 2019. אפשר למצוא תמונות רבות שלו הולך אחרי זלנסקי במקומות ציבוריים, לבוש בבגדים שונים לגמרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully