וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי בבריסל: "לא יכול לחשוף הסכמים מסוימים בפומבי - אך הם חיוביים"

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 16:21

זלנסקי, שהגיע אתמול ללונדון ולאחר מכן נסע לפריז, נפגש עם כל 27 מנהיגי מדינות האיחוד ונאם בפרלמנט האירופי במושב מיוחד. ראש הסגל שלו כתב בפוסט כי "נראה ששאלת הנשק ארוך הטווח ומטוסי הקרב בעבור אוקראינה אולי נפתרה - פרטים בהמשך"

הנשיא זלנסקי נחת בפריז לקראת פגישתו עם נשיא צרפת וקנצלר גרמניה, 9 בפברואר 2023/רויטרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגיע היום (חמישי) לבריסל במטרה לשכנע את מנהיגי האיחוד האירופי להאיץ את משלוחי הנשק לאוקראינה ולא להציב מכשולים בדרך לקבלתה של המדינה לאיחוד. זלנסקי השתתף בפסגה מיוחדת, ובה פגש עם כל 27 מנהיגי מדינות האיחוד ונאם בפרלמנט האירופי במושב מיוחד שבו התמקד בצורך של אוקראינה בציוד צבאי ובמסלול מואץ לחברות באיחוד.

נשיא אוקראינה אמר לפרלמנט האירופי כי אין אירופה חופשית ללא אוקראינה חופשית. "לא צריכים להיות אזורים אפורים באירופה, כל היבשת צריכה להיות פתוחה לעתיד אירופי", הוא אמר. "אחדות אירופה היא בסיסית ומהותית לביטחון שלנו. אי אפשר לדמיין אירופה חופשית ללא אוקראינה חופשית".

זלנסקי אמר לאחר מכן לכתבים כי שוחח על חיזוק היכולות הצבאיות של אוקראינה במהלך פגישה עם נשיא צרפת וקנצלר גרמני אתמול, אך הוסיף כי אינו יכול לפרסם את פרטי השיחה. "יש הסכמים מסוימים שאינם פומביים, אך חיוביים. איני רוצה להכין את הפדרציה הרוסית מראש", הוא אמר במסיבת עיתונאים עם נשיא המועצה האירופית שארל מישל ונשיאות הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין.

אנדרי ירמאק, ראש הסגל הנשיאותי, כתב בפוסט בטלגרם כי "נראה ששאלת הנשק ארוך הטווח ומטוסי הקרב בעבור אוקראינה אולי נפתרה - פרטים בהמשך".

זלנסקי כבר נאם בפני הפרלמנט האירופי באמצעות וידאו, אך זה הביקור הראשון שלו בבריסל מאז פלישת רוסיה לאוקראינה בשנה שעברה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ראש ממשלת צרפת עמנואל מקרון וקנצלר גרמניה אולף שולץ, בפגישתם בפריז, 9 בפברואר 2023. Sarah Meyssonnier, רויטרס
וולודימיר זלנסקי, עמנואל מקרון ואולף שולץ בפריז, אתמול/רויטרס, Sarah Meyssonnier
נשיא אוקראינה נפגש עם המלך צ'ארלס השלישי בארמון בקינגהאם, לונדון. רויטרס
וולודימיר זלנסקי נפגש עם המלך צ'ארלס השלישי, אתמול/רויטרס
בווידאו: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגיע לביקור פתע בלונדון/רויטרס

זלנסקי גם רוצה לצבור תמיכה בתוכנית השלום בת עשרת הסעיפים של אוקראינה, שקוראת לנסיגה רוסית מוחלטת משטח אוקראינה, שיקום גבולות המדינה ובית משפט מיוחד לפשעי המלחמה של רוסיה.

אתמול ביקר זלנסקי בלונדון, נפגש עם ראש הממשלה רישי סונאק, המלך צ'ארלס השלישי ונאם בפני הפרלמנט. לאחר מכן נסע לפריז ונפגש עם הנשיא עמנואל מקרון וקנצלר גרמניה אולף שולץ. הוא ביקש מאירופה לשלוח מטוסי קרב וציוד כבד לאוקראינה מהר ככל האפשר. סונאק אמר בתגובה לבקשת מטוסי הקרב כי "כל האפשרויות נמצאות על השולחן", אך לא התחייב לספק את כלי הטיס. גרמניה לא מוכנה לשקול צעד כזה נכון לעכשיו.

מזכ"ל נאט"ו, יאנס סטולטנברג, אמר כי אין סימנים לכך שרוסיה מתכוננת לשלום, אלא נהפוך הוא: "למרבה הצער, איננו רואים שום סימן לכך שרוסיה מתכוננת לשלום. נהפוך הוא, מוסקבה מתכוננת למתקפה צבאית חדשה. אנחנו חייבים להמשיך לספק לאוקראינה את כל הנשק שהיא צריכה כדי להשתלט מחדש על שטחים ולנצח כאומה ריבונית ועצמאית", הוא אמר בשיחת וידאו עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully