וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הפתיע בביקור באוקראינה; זלנסקי: סימן חשוב לתמיכה באוקראינים

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 13:57

נשיא ארה"ב הגיע לביקור פתע בקייב. במהלך הביקור נשמעו אזעקות ברחבי אוקראינה ובבירה. ביידן הודיע על חבילת סיוע צבאית חדשה בשווי 500 מיליון דולר לאוקראינה: "ארה"ב תעמוד לצד אוקראינה ככל שתידרש"

בווידאו: לראשונה מפרוץ המלחמה: הנשיא ביידן מבקר באוקראינה/מתוך טוויטר, רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הגיע היום (שני) לביקור פתע בקייב, בירת אוקראינה - ימים ספורים לפני ציון שנה לפלישת רוסיה למדינה. במהלך ביקורו נשמעו אזעקות ברחבי הבירה והמדינה. נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי אמר כי דן עם ביידן על אספקת נשק ארוך טווח למדינתו. לדבריו, הביקור של ביידן "הוא סימן חשוב ביותר לתמיכה באוקראינים".

ביידן אמר כי אוקראינה תקבל חבילת סיוע צבאית חדשה בשווי 500 מיליון דולר, שעליה יכריז מחר. החבילה תכלול מערכות שיגור רקטות HIRMAS. "אני נמצא כאן כדי להפגין את התמיכה הבלתי מעורערת בעצמאות האומה, בריבונות ובשלמות הטריטוריאלית שלה. ארצות הברית תמשיך לעמוד לצד אוקראינה ככל שתידרש", אמר ביידן. הנשיא הוסיף כי דן עם נשיא אוקראינה באופן שבו ארצות הברית יכולה לתמוך בו "בצורה היעילה ביותר". לדבריו, תפורסם חבילה חדשה של סנקציות נגד רוסיה בהמשך השבוע.

על פי CNN, הנשיא ביידן לקח עמו לביקור כמה אנשי צוות בודדים. מטוס אייר פורס 1 המריא מבסיס אנדרוז ביום ראשון בשעה 04:15 לפנות בוקר. הוא הגיע לקייב בסביבות 8 בבוקר, שעון מקומי. "טוב להיות שוב בקייב", אמר ביידן וציין כי זאת הביקור השמיני שלו בעיר.

לדברי ארקדי מילמן, ראש תוכנית רוסיה במכון למחקרי ביטחון לאומי INSS ושגריר ישראל ברוסיה לשעבר, "מדובר באירוע היסטורי שנותן רוח גבית אדירה לאוקראינה. מחר פוטין ינאם בפרלמנט הרוסי, והביקר היום שולח מסר חזק ונחוש לפוטין; ארצות הברית היא הגב של אוקראינה ותגביר את הסיוע הצבאי והכלכלי בדמות חבילות חדשות של סיוע צבאי לאוקראינה".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם נשיא אוקראינה ולודומיר זלנסקי, קייב, 20 בפברואר 2023. רויטרס
הנשיא ג'ו ביידן הגיע לביקור פתע בקייב, עם הנשיא זלנסקי/רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם נשיא אוקראינה ולודומיר זלנסקי, קייב, 20 בפברואר 2023. רויטרס
ביידן וזלנסקי בקייב/רויטרס
ביידן וזלנסקי בקייב. טוויטר, צילום מסך
ביידן וזלנסקי בקייב/צילום מסך, טוויטר
ביידן וזלנסקי בקייב. רויטרס
ביידן וזלנסקי בקייב/רויטרס

הנשיא ביידן אמר כי, "בעוד העולם מתכונן לציין שנה לפלישה הברוטלית של רוסיה לאוקראינה, הגעתי לקייב היום כדי להיפגש עם הנשיא זלנסקי ולאשר שוב את המחויבות הבלתי מעורערת שלנו לדמוקרטיה, לריבונות ולשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה.

"כשנשיא רוסיה פוטין החל בפלישה כמעט לפני שנה, הוא חשב שאוקראינה חלשה ושהמערב מפולג. הוא חשב שהוא יחזיק מעמד ויביס אותנו. אך הוא טעה. אודיע על משלוח נוסף של ציוד קריטי, כולל תחמושת, מערכות נגד נשק ורדארים, כדי לסייע בהגנה של העם האוקראיני מהפצצות אוויריות. מאוחר יותר השבוע, נודיע על סנקציות נוספות נגד אליטות וחברות רוסיות שמנסות להזין את מכונת המלחמה של רוסיה. מחיר שאוקראינה היתה צריכה לשלם הוא גבוה בצורה יוצאת דופן. ההקרבה היתה גדולה מדי. אנחנו יודעים שיהיו ימים, שבועות ושנים קשות בהמשך".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם נשיא אוקראינה ולודומיר זלנסקי , קייב, 20 בפברואר 2023. רויטרס
הנשיא ביידן והנשיא זלנסקי/רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם נשיא אוקראינה ולודומיר זלנסקי , קייב, 20 בפברואר 2023. רויטרס
הנשיא ביידן והנשיא זלנסקי/רויטרס

ביידן צפוי לגיע לוורשה מחר (שלישי) וייפגש עם הנשיא אנדז'י דודה לפני שיישא דברים בערב ויבהיר כי ארצות הברית תעמוד לצד אוקראינה "ככל שיידרש", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי. הנשיא צפוי להודות לממשלה הפולנית ולעם הפולני על הסיוע הפיננסי והצבאי לאוקראינה בשנה החולפת, ועל הכנסת יותר ממיליון פליטים אוקראינים.

ביום רביעי ייפגש ביידן עם ארגון בוקרשט 9 (B 9 ), ארגון של תשע מדינות מזרח אירופיות שחברות בנאט"ו, והן בולגריה, צ'כיה, אסטוניה, הונגריה, לטביה, ליטא, פולין, רומניה וסלובקיה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם נשיא אוקראינה ולודומיר זלנסקי ורעייתו אולנה, קייב, 20 בפברואר 2023. רויטרס
ביידן זלנסקי ואשתו אולנה/רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם נשיא אוקראינה ולודומיר זלנסקי ורעייתו אולנה, קייב, 20 בפברואר 2023. רויטרס
ביידן זלנסקי ואשתו אולנה/רויטרס

המועצה ליחסי חוץ של האיחוד האירופי תיפגש היום לדון במלחמה, וביום שישי, 24 בפברואר - יום השנה לפלישה - תעמוד המלחמה באוקראינה במרכז הכנס של מועצת הביטחון של האו"ם בניו יורק. בבריטניה, ביום שישי ב-11 בבוקר תצוין דקת דומייה לציון שנה למלחמה, בהובלת ראש הממשלה רישי סונאק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully