וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי נפגש עם ביידן בבית הלבן, במסע הראשון שלו מחוץ לאוקראינה מתחילת המלחמה

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 22:49

פגישתם של נשיא אוקראינה עם הנשיא האמריקני בבית הלבן מגיעה לאחר הצהרה של ביידן לפיה יספק לקייב טילים מסוג "פטריוט" להגנה מפני הפצצות רוסיות. ביידן אמר בפגישתם: "300 ימים עברו מאז הלחימה התחילה. פוטין פגע קשות בזכות של האוקראינים כאומה"

נשיא אוקראינה זלנסקי מכריז על בקשתו להצטרף לנאט"ו/רויטרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגיע הערב (רביעי) לוושינגטון לפגישה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וביקור בקונגרס. מדובר ביציאתו הרשמית הראשונה של זלנסקי מתחומי אוקראינה מאז פלישת רוסיה למדינה. "קודם כל תודה לך", אמר זלנסקי לביידן. "זה כבוד גדול להיות כאן".

"אדוני הנשיא, טוב לראות אותך שוב", אמר ביידן לזלנסקי בבית הלבן. "זה כבוד להיות לצדך בהגנה מול המלחמה הברוטלית בהובלת פוטין. קשה להאמין, 300 ימים עברו מאז הלחימה התחילה. פוטין פגע קשות בזכות של האוקראינים כאומה, ותקף אוקראינים תמימים ללא כל סיבה מלבד להמית עליהם פחד. פוטין מנסה להשתמש בחורף כנשק".

זלנסקי נפגש עם ביידן בבית הלבן 21 בדצמבר 2022. רויטרס
זלנסקי וביידן בבית הלבן, הערב/רויטרס
זלנסקי נפגש עם ביידן בבית הלבן 21 בדצמבר 2022. רויטרס
זלנסקי וביידן בבית הלבן, הערב/רויטרס
זלנסקי נפגש עם ביידן בבית הלבן 21 בדצמבר 2022. רויטרס
זלנסקי וביידן בבית הלבן, הערב/רויטרס

בפגישתם העניק זלנסקי לביידן את "אות הגיבור", והודה לו, לקונגרס ולעם האמריקני על התמיכה באוקראינה. "בחור אחד שהוא באמת, ממש גיבור, קפטן אמיתי, ביקש ממני להעביר לך את הפרס שלו", אמר זלנסקי. "הוא אמיץ מאוד והוא אמר לי 'תן את זה לנשיא אמיץ מאוד'. ואני רוצה לתת את זה לך". ביידן מצדו הודה לזלנסקי ואמר כי ישלח לקפטן האוקראיני מטבע פיקוד אמריקאי בתמורה.

"זה מוערך מאוד, תודה", אמר ביידן. "ובכן, יש לנו כאן מסורת, ואני אעניק לו את המטבע. הבן שלי שלחם בעיראק, יש להם מה את שהם מכנים 'מטבע פיקוד'. ראיתם את המטבעות האלה שאנחנו מקבלים בשדה הקרב? אני אדאג שהוא יקבל אחד כזה. תודה לכם".

"אני בדרכי לארצות הברית לחזק את ברית ההגנה ואת יכולותיה של אוקראינה", כתב זלנסקי בציוץ בטוויטר טרם הטיסה. "נשיא ארצות הברית ואני נדון בשיתוף הפעולה בין המדינות, ובהמשך אשא נאום מול הקונגרס האמריקני". ביידן השיב לו שהוא נרגש לראותו וכי יש להם הרבה על מה לדון.

ביקורו של זלנסקי מגיע ברקע אמירתו של ביידן כי בכוונתו לשלוח טילים מסוג "פטריוט" לאוקראינה, עבור הגנה מפני הפצצות רוסיות כבדות. יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי לא הגיבה לדיווחים על ביקורו הצפוי של זלנסקי, ורק מסרה כי ביום רביעי צפוי הקונגרס האמריקני "להתמקד במיוחד על נושא הדמוקרטיה".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מבקר בחרסון לאחר שחרורה. רויטרס
זלנסקי מבקר בחרסון לאחר שיחרורה/רויטרס

שלשום ערך הנשיא האוקראיני ביקור פתע לחיילים בעיר המזרחית באחמוט, הנמצאת בחזית המלחמה, והעניק מדליות לחיילים. בביקורו הדגיש זלנסקי את "ניסיונותיה המגמגמים אך המתמשכים" של רוסיה לכבוש את אוקראינה. "אנא תמכו בבאחמוט שלנו - מרופטת אך לא נכבשת", אמר זלנסקי.

עוד כתב נשיא אוקראינה בהודעה ברשת החברתית טלגרם כי "המזרח מחזיק מעמד כי באחמוט נלחמת. בקרבות עזים ובמחיר חיים רבים, החופש מוגן כאן עבור כולנו". במקביל, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין העניק אתמול בקרמלין מדליות למפקדים הממונים על ארבעת האזורים שרוסיה טוענת שסיפחה מאוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully