וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 3 שלוש שנים: הנשיא פוטין הגיע לביקור בבלארוס

עודכן לאחרונה: 19.12.2022 / 16:49

הנשיא לוקשנקו חזר ואמר שאין לו כל כוונה לשלוח חיילים לתוך אוקראינה. עם זאת באוקראינה מזהירים במשך חודשים כי בלארוס עשויה לשמש בסיס שממנו תצא מתקפה קרקעית על קייב: "מתכוננים לכל האפשרויות ותרחישי ההגנה"

הנשיא פוטין נפגש עם הנשיא לוקשנקו בבלארוס/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיע היום (שני) לביקור בבלארוס השכנה, מה שמחזק את החששות באוקראינה כי הוא מתכוון להפעיל לחץ על בעלת בריתו להצטרף אליו במתקפה חדשה על שטחה. במקביל, מתקפת מזל"טים שוגרה הבוקר על תשתיות קייב, על פי גורמים רשמיים בבירה.

בלארוס איפשרה בעבר לרוסיה להשתמש בשטחה ככן שיגור לפלישה ב-24 בפברואר לאוקראינה, אך לא הצטרפה ישירות ללחימה. "הגנה על הגבולות שלנו מול רוסיה ובלארוס - היא העדיפות שלנו", אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לאחר פגישה אתמול עם מפקדי הצבא. "אנחנו מתכוננים לכל האפשרויות ותרחישי ההגנה".

הביקור של פוטין בבלארוס הוא הראשון מזה שלוש שנים וחצי והקרמלין תיאר אותו כ"ביקור עבודה" ושיחות עם הנשיא אלכסנדר לוקשנקו. לוקשנקו חזר ואמר שאין לו כל כוונה לשלוח חיילים לתוך אוקראינה. עם זאת באוקראינה מזהירים במשך חודשים כי בלארוס עשויה לשמש בסיס שממנו תצא מתקפה קרקעית על קייב.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו צופים בתרגיל שיגורי טילים ממרכז במוסקבה, 19 בפברואר 2022. רויטרס
ולדימיר פוטין ואלכסנדר לוקשנקו/רויטרס

הבוקר, מתקפה אווירית רוסית על תשתיות בקייב וסביבותיה פגעה בתשתיות, על פי הרשויות. מערכות הגנה אווירית יירטו 15 מתוך 20 הטילים שכוונו לבירה. בתים פרטיים נפגעו גם כן באזור, אמר המושל אולסקי קולבה. זלנסקי קרא הלילה למדינות המערב לשלוח עוד מערכות הגנה אווירית לאחר שבועות של מתקפות רוסיות על רשת החשמל והאנרגיה על רקע טמפרטורות מקפיאות.

זלנסקי אמר לאזרחים כי הצבא מחזיק מעמד בעיר בחמוט, שם מתרחשת לחימה עזה במשך שבועות על רקע ניסיונות הרוסים להתקדם במחוז דונייצק במזרח אוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully