וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייב ומוסקבה מסכימות: לא תהיה הפסקת אש בחג המולד

עודכן לאחרונה: 15.12.2022 / 14:06

נשיא אוקראינה זלנסקי אמר כי רוסיה צריכה להתחיל לסגת עד חג המולד כצעד לקראת סיום המלחמה, אך מוסקבה דחתה את ההצעה ואמרה כי אוקראינה צריכה להסכין עם הרעיון של אובדן שטחים

הכוחות האוקראיניים שיגרו הבוקר מתקפת מרגמות מהגדולות מזה שנים לעבר מזרח המדינה שכבוש על ידי רוסיה, כך על פי דיווח המפקדים האזוריים שמינתה רוסיה. שני הצדדים שללו את האפשרות של הפסקת אש בחג המולד.

אלכסיי קולמזין, מושל העיר דונייצק, אמר כי 40 טילים נורו ממשגרי טילים מסוג BM-21 Grad לעבר אזרחים במרכז העיר בשעות הבוקר המוקדמות. מנגד, הכוחות הרוסיים המשיכו להפגיז ותקוף מהאוויר לאורך קו החזית במזרח, ואדם אחד נהרג. בחרסון נהרגו שני אנשים במתקפות הרוסיות.

בנוסף, דווח הבוקר כי מוסקבה וקייב לא מקיימות שיחות לסיום המלחמה. "הקרמלין רוצה להפוך את המלחמה לעימות ארוך", אמר הקצין האוקראיני הבכיר, בריגדיר ג'נרל אולקסי גרומוב, לכתבים היום. הוא גם פטר את האפשרות של הפסקת אש למשך עונת חגים. אתמול אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב כי הפסקת אש בחג המולד "אינה באג'נדה".

"אין שקט לאורך החזית", אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הלילה בנאומו. לדבריו, המתקפות של רוסיה על ערים במזרח הותירו "הרס, שרידי מבנים ומכתשים". זלנסקי גם אמר כי רוסיה צריכה להתחיל לסגת עד חג המולד כצעד לקראת סיום המלחמה, אך מוסקבה דחתה את ההצעה ואמרה כי אוקראינה צריכה ראשית להסכין עם הרעיון של אובדן שטחים.

מרכז העיר בקייב ללא חשמל לאחר שתשתית החשמל נפגעה ממתקפת טילים רוסית, 24 באוקטובר 2022. רויטרס
חשכה בקייב לאחר פגיעה בתשתיות/רויטרס
עץ חג המולד בכיכר המרכזי בקייב, בשנת 2020.. רויטרס
עץ חג המולד בקייב ב-2020/רויטרס
הצבא הרוסי מטעין טיל בליסטי יארס במשגר טילים בקלוגה. משרד ההגנה הרוסי, אתר רשמי
מבצע הטענת הטיל/אתר רשמי, משרד ההגנה הרוסי

אתמול, היתה עדה קייב למתקפת מל"טים ראשונה מזה שבועיים. שני בנייני מינהלה נפגעו. לדברי זלנסקי, 13 מל"טים יורטו. אך בצעד שצפוי לחזק משמעותית את יכולת ההגנה האווירית של אוקראינה, גורמים בכירים בארצות הברית אמרו לרויטרס כי ההחלטה לספק למדינה מערכת פטריוט נגד טילים עשויה להתקבל עוד היום.

הקרמלין הגיב ואמר כי ארצות הברית נכנסת "עמוק יותר ויותר לעימות ברפובליקה הפוסט סובייטית", וכי מערכת הפטריוט תהיה מטרה לגיטימית בעבור הצבא הרוסי. בנוסף, הצבא הרוסי הטעין טיל בליסטי מסוג "יארס" במשגר שנמצא במחוז קלוגה. משרד ההגנה הרוסי פירסם סרטון לציון האירוע, לקראת "יום כוחות הטילים האסטרטגיים" ברוסיה. המשרד מסר כי "טיל בלסיטי בין יבשתי יארס הוטען במערך הטילים קוזלסקי באזור קלוגה. החשיבות של המבצע היא שייעשה שימוש קרבי בטיל כמתכונן. המולדת תקבל דוגמה נוספת לנשק הטילים הגרעיניים, מה שיאפשר לנו לבצע משימות ברמה האסטרטגית", אמר אלכסיי סוקולוב, מפקד מערך הטילים קוזלסקי, בהצהרה.

ומדינות האיחוד האירופי שוב לא הצליחו להסכים על חבילת סנקציות תשיעית נגד רוסיה בשיחות שנערכו אתמול. המדינות אינן מסכימות על השאלה האם האיחוד צריך להקל על יצוא דשנים רוסיים דרך נמלי ים אירופים כדי לסייע למדינות עניות, גם אם יצרניות הדשנים נמצאות בבעלות של אוליגרכים שהוכנסו לרשימה השחורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully