וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אוקראינה זלנסקי בביקור פתע בבריטניה; ייפגש עם המלך צ'ארלס

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 13:56

זאת הנסיעה השנייה של הנשיא מחוץ לאוקראינה מאז תחילת המלחמה בסוף פברואר 2022. הביקור מגיע על רקע נסיעה חשאית מתוכננת של זלנסקי לבריסל, שהודלפה לתקשורת, וככל הנראה בוטלה בשל חששות לביטונו האישי

בווידאו: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגיע לביקור פתע בלונדון/רויטרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגיע ללונדון וייפגש עם המלך צ'ארלס השלישי, ראש הממשלה רישי סונאק ויינאם בפרלמנט מאוחר יותר (רביעי). זאת הנסיעה השנייה של זלנסקי מחוץ לאוקראינה מאז תחילת המלחמה בפברואר בשנה שעברה. הנשיא צפוי לבקר חיילים אוקראינים שמתאמנים כעת עם חיילים בריטים כחלק מתוכנית שסונאק אמר שהוא מתכנן להרחיב.

"הביקור של הנשיא זלנסקי בבריטניה הוא עדות לאומץ הלב של המדינה שלו, לנחישות ולרוח הלחימה, ועדות לידידות האיתנה בין שתי המדינות שלנו", אמר סונאק בהצהרה. "אני שמח להודיע שנרחיב את האימונים לחיילים ונבטיח שלאוקראינה יהיה צבא שמסוגל להגן על האינטרסים שלו לקראת העתיד".

זלנסקי היה אמור להגיע לבריסל מחר כדי להיפגש עם מנהיגי האיחוד האירופי באופן אישי ולנאום בפרלמנט האירופי. עם זאת, 48 שעות לפני הנסיעה החשאית, דווח על הביקור בתקשורת האיטלקית ולאחר מכן מפלגת EPP מהפרלמנט האירופי צייצה "אנחנו מצפים לקבל אותך לבריסל, אדוני הנשיא". הציוץ נמחק מיד אבל אתר "פוליטיקו" הספיק לעשות צילום מסך שלו ולפרסמו.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מדבר בפני משתתפי כנס דאבוס בשוויץ/רויטרס
רישי סונאק, ראש ממשלת בריטניה. רויטרס
ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק/רויטרס

נשיא המועצה האירופית שארל מישל אמר כי הפרלמנט האירופי אשם בהדלפה. הדובר שלו סרב לאשר או להכחיש את הביקור ואמר רק כי "יש לנשיא זלנסקי הזמנה פתוחה לבקר את בריסל".

בריטניה צפויה להודיע היום גם על סנקציות נוספות נגד מי שסייע לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין "לצבור את ההון האישי שלו, וחברות שמרוויחות ממכונת המלחמה של הקרמלין", נכתב בהצהרה.

הביקור של זלנסקי בבריטניה מגיע על רקע תגבור הכוחות הרוסיים בחזית המזרחית באוקראינה לקראת מה שבקייב סבורים מתקפה חדשה לרגל ציון שנה לפלישה הרוסית. סונאק הבטיח להמשיך את התמיכה באוקראינה וצפוי לומר לזלנסקי כי יאיץ את משלוח הציוד הצבאי למדינה.

בריטניה אימנה עשרת אלפים חיילים אוקראינים בששת החודשים האחרונים. 20 אלף חיילים נוספים יגיעו לממלכה לאימונים בהמשך השנה, על פי הממשלה הבריטית. בשבוע שעבר הגיעו חיילים אוקראינים לבריטניה כדי ללמוד כיצד לתפעל את הטנקים צ'לנג'ר 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully