וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לסיום המלחמה? זלנסקי טוען שקיבל "סימנים" שפוטין מעוניין בשיחות עם קייב

עודכן לאחרונה: 16.11.2022 / 22:03

על אף דבריו, הנשיא האוקראיני הבהיר כי טרם קיבל פנייה מהקרמלין לערוך שיחות שלום, והבהיר כי "הם לא מתקשרים איתנו". בתוך כך, ראש ה-CIA נועד בטורקיה עם מקבילו הרוסי, בפגישה ראשונה בין בכיר אמריקני ורוסי מאז הפלישה לאוקראינה

נשיא אוקראינה זלנסקי מכריז על בקשתו להצטרף לנאט"ו/רויטרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי טען הערב (רביעי) כי כמה מדינות מערביות נתנו לו "סימנים", לפיהם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מעוניין לקיים שיחות ישירות עם קייב. עם זאת, זלנסקי הבהיר כי בקרמלין לא הציעו לפתוח בשיחות. "הם לא מתקשרים איתנו", הסביר הנשיא האוקראיני.

בתוך כך, זלנסקי נפגש אתמול בקייב עם ראש ה-CIA, וויליאם בורנס. "דיברנו על הנושאים שחשובים לאוקראינה", אמר זלנסקי אחרי הפגישה. זאת, לאחר שיום קודם לכן נועד ראש ה-CIA עם מקבילו הרוסי בטורקיה, בפגישה ראשונה בין בכיר אמריקני לרוסי מאז הפלישה לאוקראינה בפברואר האחרון.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מבקר בחרסון לאחר שחרורה. רויטרס
"רוסיה לא מתקשרת איתנו". זלנסקי/רויטרס

אתמול הציג זלנסקי תוכנית שלום בת עשרה סעיפים, שאמורה להביא לסיום הפלישה הרוסית למדינה. בנאום מוקלט למנהיגי מדינות ה-G20, שמשתתפים בפסגה שנערכת בבאלי, בירת אינדונזיה, קרא להם זלנסקי להשתמש בכל הכוח כדי להפסיק את "האיומים הגרעיניים של רוסיה", ולהטיל הגבלת מחיר על ייבוא אנרגיה ממוסקבה. הוא גם קרא לרוסיה להפסיק את ההפצצות של תשתיות האנרגיה באוקראינה.

רוסיה לא קיבלה הזמנה השנה להשתתף בפסגת ה-G20 בשל הפלישה לאוקראינה. במהלך נאומו, הציג זלנסקי את תוכנית השלום שלו עם רוסיה, שכוללת בטיחות גרעינית, בטיחות מזון, בטיחות אנרגיה, שחרור אסירים, יישום אמנת האו"ם, נסיגה של הכוחות הרוסים והפסקת פעולות האיבה ואישור שהמלחמה תסתיים עד סוף השנה.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בנאום בוושינגטון, 3 בנובמבר 2022. רויטרס
הרגיע שהטיל שהתפוצץ בפולין אינו רוסי. ביידן/רויטרס

מוקדם יותר היום אמר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן למדינות ה-G7 והשותפות בנאט"ו כי הפיצוץ שאירע בפולין אמש נגרם מטיל של מערכת ההגנה ההאווירית של אוקריאנה. גם נשיא פולין אנדז'יי דודה הביע עמדה דומה, ואמר כי ככל הנראה נפילת הטיל בשטח המדינה לא הייתה מכוונת אלא "טעות מצערת". מנגד, זלנסקי אמר כי "אין לו ספק" שהטיל אינו אוקראיני.

הפיצוץ, שבו נהרגו שני אנשים, עורר חשש גלובלי לגבי האפשרות שהעימות באוקראינה יזלוג למדינות שכנות. אוקראינה האשימה את רוסיה, ואילו רוסיה הכחישה כי הטילים שלה הם שנפלו בפולין. ביידן הוסיף כי לא סביר שהטיל שוגר מרוסיה בשל המסלול שלו. זאת, לאחר שכינס בפגישת חירום של מנהיגי מדינות G20 בנוגע לפיצוץ שהיה עלול להוביל להסלמה מסוכנת של המלחמה באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully