וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהוראת פוטין: "צבא רוסיה יוכל לגייס בכפייה אזרחים זרים השוהים במדינה"

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 7:39

לפי הדיווחים, נשיא רוסיה חתם על צו לפיו המדינה תוכל לגייס לשורותיה חיילים, ימאים וקצינים בעלי אזרחות רוסית. לפי הצו יגויסו גם כאלה עם אזרחות זרה או אשרת שהייה במדינה אחרת, או שמגויסים כבר לצבא אחר, בחובה או בהתנדבות

בווידאו: מעצרים במוסקבה במחאה על החלטתתו של פוטין לגיוס חלקי/טוויטר

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם על צו המאפשר גיוס בכפייה לצבא הרוסי של אזרחים זרים השוהים ברוסיה - כך דווח באתר TASS, סוכנות הידיעות שמזוהה עם ממשלת רוסיה. לפי הצו החדש, יגויסו לשורות הצבא הרוסי חיילים, ימאים וקצינים בעלי אזרחות רוסית, גם כאלה עם אזרחות זרה או אשרת שהייה במדינה אחרת, או שמגויסים כבר לצבא אחר, בחובה או בהתנדבות.

הצו החדש, שפורסם בפורטל הרשמי למידע משפטי של רוסיה, משנה את הנוהל המגדיר "שירות צבאי בזמן שלום על ידי אזרחי הפדרציה הרוסית ובעלי אזרחות זרה". בהמשך, צויין כי הגיוס לא יהיה תקף על אזרחים זרים בעלי עבר פלילי, בפרט אלו שריצו עונש על שימוש בסמים.

פוטין, פצצה גרעינית. רויטרס
יגייס אזרחים זרים לשורות הצבא הרוסי. פוטין/רויטרס

מאז שפורסם הצו החדש, התגובות ברשתות החברתיות לא חדלו מלהגיע. משתמש אחד בטוויטר כתב: "בעבר, לא ניתן היה לגייס כל אדם עם דרכון זר ודרכון רוסי. עכשיו, כל אחד יכול להיות". אדם אחר צייץ: "אם היית צריך עוד סיבות לא לבקר ברוסיה...". "רגע אחד אתה מתרגל ומטיף לרוחניות מזרחית באכסניה שלך ולמחרת בבוקר גייסת קו חזית והדרכת כיצד להשתמש ב-AK47", כתב אדם אחר.

בספטמבר השנה, משרד החוץ הישראלי הזהיר אזרחים ישראלים בעלי אזרחות רוסית כי במידה ויגיעו לרוסיה הם יהיו כפופים לחוק הרוסי בכל הנוגע לגיוס לצבא ואף יצא איסור על חיילי צה"ל המחזיקים באזרחות רוסית לטוס לרוסיה. באותו החודש, פוטין החליט על הקלה עבור אזרחים זרים שחתמו על חוזה לשירות בצבא הרוסי. לפיו, מי שחתם לשנה לפחות, יוכל לקבל אזרחות רוסית.

החוק החדש פורסם כשברקע נשיא רוסיה ספג את ההשפלה הגדולה ביותר שלו בסכסוך מול אוקראינה, אחרי שנאלץ לסגת מחרסון ביום שישי האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully