וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון חוששים: האם שיתוף הפעולה של איראן ורוסיה ישפיע על ישראל?

עודכן לאחרונה: 16.11.2022 / 18:35

בישראל דואגים כי טהראן תבקש ממוסקבה סיוע בכל הקשור לתקיפות בסוריה - ובכך ייפגע מנגנון שיתוף הפעולה עם הצבא הרוסי. גנץ הנחה לעקוב אחרי תהליך ההתקרבות בין המדינות כדי לשים לב אם חל שינוי בעמדה הרוסית. בכירים מעריכים בנוסף כי איראן תבקש לרכוש נשק מרוסיה

תקיפת מל"טים מתאבדים תוצרת איראן בקייב, בירת אוקראינה/רויטרס

במערכת הביטחון חוששים מפני פגיעה במנגנון שיתוף הפעולה של ישראל עם רוסיה בכל הנוגע לתקיפות בסוריה, בצל שיתוף הפעולה הגובר של רוסיה ואיראן במלחמה באוקראינה. בישראל חוששים כי טהראן תבקש ממוסקבה, בתמורה לסיוע הבטחוני שהיא מעניקה לה, סיוע נגד מערכת הביטחון הישראלית בכל הקשור לפעילות בסוריה, שם איראן ממשיכה להתעצם ולהעביר אמצעי לחימה, מערכות נשק ותחמושת.

גורמים במערכת הביטחון הרגיעו כי עד כה לא חל כל שינוי במנגנון למניעת החיכוך בין ישראל ורוסיה בסוריה. בפורום סגור אמר גורם ביטחוני בכיר, כי שום דבר לא מונע מצה"ל לבצע תקיפות בסוריה נגד פעילות התבססות איראנית: "אם יש מודיעין והזדמנות מבצעית מבצעים תקיפה", קבע, "דרך הפעולה הזו לא השתנתה". עם זאת, בזמן שאיראן ממשיכה להעביר לרוסיה כלי טיס לא מאוישים, שר הביטחון בני גנץ הנחה לעקוב אחרי תהליך ההתקרבות בין המדינות ומערכת היחסים ביניהן, כדי לשים לב אם חל שינוי בעמדה הרוסית.

שוטר בוחן שרידי מל"ט מתאבד איראני מדגם שאהד-136 של צבא רוסיה בחרקוב, אוקראינה, 6 באוקטובר 2022. רויטרס
איראן תבקש ציוד צבאי רוסי בתמורה לסיוע. מל"ט מתאבד איראני בחרקוב/רויטרס

בכירים במערכת הביטחון מעריכים כי איראן תדרוש בנוסף לרכוש נשק מהתעשייה הרוסית. גורם ביטחוני בכיר אמר בפורום סגור, כי הרוסים בשלב הזה מעדיפים להתרכז בצרות שלהם - וכשברקע הפלות מטוסים ופגיעה בטנקים, הם בעיקר עסוקים בלייצר מערכות נשק לעצמם ולהיערך לעתיד על פני למסור לאיראנים מטוסים וציוד נוסף.

זאת ועוד, גורמים בכירים במערכת הביטחון גורסים כי הרוסים לא מעוניינים להישען יתר על המידה על איראן, בעיקר נוכח הסנקציות שהוטלו על טהראן במסגרת המו"מ על פרויקט הגרעין. ברוסיה לא רוצים להצטייר בעיני אירופה כמשתפת פעולה עם איראן כחלק מציר רשע, שמכוון כלפי המערב. במוסקבה, שם המצב הכלכלי קשה דיו, חוששים מהטלת סנקציות נוספות מכיוון המעצמות.

בד בבד, השבוע סוריה האשימה את ישראל בתקיפה באזור דמשק. כלי התקשורת הממלכתיים עדכנו כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו. לפי הדיווחים, התקיפה התרחשה באזור נמל התעופה הצבאי "שעיראת", שנמצא בדרום-מזרח חומס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully