וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מודה: "העברנו מל"טים לרוסיה לפני המלחמה"

עודכן לאחרונה: 5.11.2022 / 10:28

שר החוץ האיראני הודה לראשונה על שיתוף הפעולה בתחום המל"טים, אך הדגיש כי מדינתו "לא העבירה טילים" לרוסיה. הבכיר טען שאיראן סיכמה לשוחח עם אוקראינה כדי שהאחרונים יספקו להם ראיות לשימוש רוסי בטילים תוצרת איראן - אך השיחה הזו טרם התקיימה "בשל לחץ מארה"ב"

פיצוצים באזור קייב בעקבות מתקפת מל"טים מתאבדים איראניים/טלגרם

איראן העבירה "כמות מוגבלת" של מל"טים לרוסיה, חודשים לפני שפרצה המלחמה עם אוקראינה - כך אמר היום (שבת) שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר-עבד אללהיאן. הוא הדגיש כי מדינתו "לא העבירה טילים" לרוסיה.

הבכיר טען כי איראן סיכמה לשוחח עם שר החוץ של אוקראינה, כדי שהאחרון יספק להם ראיות לשימוש רוסי בטילים תוצרת איראן בשטח מדינתם - אך "בשל לחץ מארצות הברית וגרמניה" השיחה טרם התקיימה.

שר החוץ האיראני הבהיר, "אם יתברר שרוסיה השתמשה ברחפנים איראניים במלחמה עם אוקראינה, לא נישאר אדישים". הוא טען, "עמדתנו כלפי מלחמת אוקראינה היא סיום המלחמה, החזרת הצדדים למשא ומתן והחזרת הפליטים לביתם".

מל"ט איראני בשימוש רוסי במתקפה בקייב, 17 באוקטובר 2022. רויטרס
מל"ט איראני בשמי אוקראינה/רויטרס

בשבועות האחרונים תוקפת רוסיה מטרות צבאיות ואזרחיות באוקראינה באמצעות מל"טים מתאבדים מתוצרת איראן מדגם שאהד-136. בריאיון עם וואלה!, שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה סיפר כי בכמה שיחות שקיים עם שר החוץ האיראני, האחרון הכחיש שאיראן סיפקה לרוסיה מל"טים. במהלך הריאיון, אמר קולבה כי איראן עדיין יכולה לחזור בה מכוונתה לספק לרוסיה טילים בליסטיים מדוייקים וכך להימנע מתגובה חריפה של אוקראינה ומקריבה מוחלטת של היחסים בין המדינות. "איראן יכולה לעצור את זה ואם הם יעצרו אנחנו נעשה אותו דבר. אבל אם לא יעצרו, לא יהיו לנו חרטות", הוא אמר.

האוקראינים סילקו מקייב את השגריר האיראני והורידו את דרג היחסים הדיפלומטיים שלהם עם איראן. שר החוץ קולבה המליץ לנשיא זלנסקי לנתק את היחסים באופן מוחלט, אך הדבר עוד לא קרה. "אם נקבל ראיות מוצקות כמו בטון שאיראן הפסיקה את שיתוף הפעולה הצבאי עם רוסיה ושרוסיה לא מקבל יותר מל"טים מאיראן אנחנו נהיה במצב שבו נוכל לשמור את היחסים עם איראן מעל המים", אמר קולבה. עם זאת, הוא הדגיש כי אם איראן תמשיך לספק לרוסיה מל"טים וטילים המדיניות של אוקראינה "תהיה חסרת רחמים בכל הנוגע להגנה על עצמנו מפני מדיניות שמשתתפות בתוקפנות הרוסית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully