וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד לשר החוץ האוקראיני: ישראל מודאגת משיתוף הפעולה הצבאי בין רוסיה לאיראן

עודכן לאחרונה: 20.10.2022 / 21:45

על פי לשכת ראש הממשלה, לפיד הדגיש בשיחה עם דמיטרו קולבה את "עמידתה של ישראל לצד העם האוקראיני" במלחמה עם רוסיה. השיחה בין השניים התקיימה לאחר שאתמול קייב פנתה רשמית לירושלים וביקשה שתספק לה מערכות הגנה מהתקפות טילים ומל"טים איראניים

בווידאו: מתקפת מלטים על אוקראינה/רויטרס

ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח הערב (חמישי) עם שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה. במהלך השיחה אמר לפיד כי ישראל מודאגת "עמוקות" משיתוף הפעולה הצבאי בין רוסיה לאיראן, והדגיש את עמידתה של ישראל לצד העם האוקראיני במלחמה עם רוסיה, כך לפי לשכת ראש הממשלה.

שיחתם של השניים מגיעה ברקע האיגרת ששלחה אוקראינה לישראל לפני יומיים, בה ביקשה רשמית לקבל מערכות הגנה אוויריות שיסייעו לה להתמודד עם התקפות שמבצעת רוסיה באמצעות מל"טים וטילים בליסטיים מתוצרת איראן.

מל"ט איראני בשימוש רוסי במתקפה בקייב, 17 באוקטובר 2022. רויטרס
מל"ט איראני בשימוש רוסי/רויטרס

באיגרת נכתב כי לאחרונה שינתה רוסיה את אופן הפעולה שלה במלחמה, והחלה להשתמש במל"טים איראניים להתקפות נגד ערים ויעדי תשתית באוקראינה. "אוקראינה מעוניינת מאוד לקבל מישראל מוקדם ככל האפשר מערכות הגנה ובמיוחד: מערכת הלייזר Iron Beam, ברק 8, פטריוט, כיפת ברזל, קלע דוד וחץ. כמו כן אנו מבקשים סיוע ישראל באימון המפעילים האוקראינים", צוין במכתב, זאת למרות שחלק מהמערכות אינן מבצעיות ונמצאות עדיין בפיתוח, ומערכת הפטריוט כלל אינה תוצרת ישראל.

עוד הודגש במכתב כי בקשתה של אוקראינה מבוססת על כך שאם איראן תצבור ניסיון חיובי בהפעלת מערכות הנשק שלה במלחמה באוקראינה, הדבר יוביל לשיפור במערכות הנשק האיראניות ולחיזוק היכולת האיראנית לייצר מערכות נשק התקפיות שיהוו איום על ישראל ועל המזרח התיכון כולו.

ראש הממשלה יאיר לפיד בהצהרת הסכם עם לבנון
 12 באוקטובר 2022. יונתן זינגר, פלאש 90
"נעמוד לצד העם האוקראיני במלחמה עם רוסיה", לפיד לשר החוץ האוקראיני/פלאש 90, יונתן זינגר

השבוע, אמר שר הביטחון בני גנץ במפגש עם שגרירי המדינות החברות באיחוד האירופי כי ישראל לא תעביר מערכות נשק לאוקראינה זאת עקב "מגוון שיקולים אופרטיביים". עוד הוסיף גנץ כי ישראל "תמשיך לתמוך באוקראינה עם המגבלות שלנו, כפי שעשינו עד כה".

שר הביטחון המשיך ופירט כי ישראל הציעה לאוקראינה סיוע בבניית "מערכת התרעה חכמה" עבור האוכלוסיה האזרחית, שתזהיר מראש מפני ירי טילים או איומים אוויריים אחרים, כמו מערכות שמפעיל פיקוד העורף בישראל.

"ישראל תומכת ועומדת לצד אוקראינה, נאט"ו והמערב - זה דבר שאמרנו ואנחנו חוזרים ואומרים", מסר גנץ, "ישראל מנהלת מדיניות של תמיכה באוקראינה על ידי תמיכה הומניטארית, ואספקה של מערכות מצילות חיים וציוד הגנתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully