וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההכחשות: איראן הבטיחה לספק לרוסיה מל"טים מתאבדים

עודכן לאחרונה: 18.10.2022 / 18:25

גורמים באיראן ובמערב אמרו כי טהראן נענתה לדרישת מוסקבה והסכימה לספק טילים בליסטיים ומל"טים במהלך פגישה שהתקיימה ברוסיה. בתגובה אמר שר החוץ האוקראיני כי יבקש מישראל סיוע בתחום ההגנה האווירית. ארה"ב: הברית בין רוסיה לאיראן - איום משמעותי

תקיפת מל"טים מתאבדים תוצרת איראן בקייב, בירת אוקראינה/רויטרס

איראן הבטיחה לספק לרוסיה טילי קרקע-קרקע ומל"טים מתאבדים - כך אמרו היום (שלישי) שני מקורות איראניים לרויטרס. הדברים נאמרו יממה לאחר שדובר משרד החוץ של איראן, נאסר כנעני, הכחיש כי מדינתו סיפקה ציוד צבאי לרוסיה, זאת בתגובה להאשמות מצד קייב כי טהראן מעורבת במתקפת המל"טים האחרונה על העיר.

במקביל, שר החוץ האוקראיני דימיטרי קולבה אמר כי המליץ לנשיא זלנסקי לנתק את הקשרים הדיפלומטיים עם איראן. כמו כן, הודיע שר החוץ כי המדינה תפנה באופן רשמי לישראל, ותבקש ממנה סיוע בתחום ההגנה האווירית.

גורמים אמרו לרויטרס כי עסקת רכישת אמצעי הלחימה בין איראן לרוסיה גובשה ב-6 באוקטובר, כשסגן נשיא איראן מוחמד מוקהבר, שני גורמים רשמיים בכירים ממשמרות המהפכה וגורם רשמי ממועצת הביטחון של איראן, ביקרו במוסקבה לטובת שיחות עם רוסיה בקשר לאספקה של נשק.

"הרוסים ביקשו עוד מל"טים וטילים בליסטיים איראניים מדויקים יותר, במיוחד טילים מדגמי פטח וזולפגהר", אמר אחד הדיפלומטים האירנים. גורם רשמי מערבי אישר את הדיווח, ואמר כי יש הסכמה בין איראן לרוסיה לגבי אספקה של טילים קצרי טווח, כולל זולפגהר. הדיפלומט האיראני דחה את הטענות של גורמים מערביים כי אספקת הנשק מהווה הפרה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם מ-2015.

מתקפת טילים רוסית על קייב, 17 באוקטובר 2022. רויטרס
הרס כתוצאה ממתקפת טילים רוסית על קייב, אתמול/רויטרס

"השימוש של הנשק והמקום שבו נעשה בו שימוש הוא אינו עניינו של המוכר. אנחנו לא לוקחים צד במשבר באוקראינה, כמו שהמערב עושה. אנחנו רוצים להביא לסיום המשבר באמצעות דיפלומטיה", אמר האיראני.

בריטניה הודיעה אתמול כי אספקת מל"טים איראניים לרוסיה לשימוש במלחמה באוקראינה מהווה הפרה של ההתחייבות של איראן במסגרת הסכם הגרעין מ-2015. צרפת הביעה דעה דומה קודם לכן. עם זאת, הקרמלין אמר הבוקר כי אין לו מידע לגבי שימוש במל"טים איראניים במתקפות הנרחבות באוקראינה.

עוד בוואלה!

אוקראינה: לפחות 4 הרוגים בקייב ב"מתקפת מל"טים מתאבדים" תוצרת איראן

לכתבה המלאה
מל"ט איראני בשימוש רוסי במתקפה בקייב, 17 באוקטובר 2022. רויטרס
מל"ט איראני בשימוש רוסי במתקפה בקייב, אתמול/רויטרס

דובר של משרד החוץ הבריטי אמר כי אספקת מל"טים איראניים לרוסיה היא הפרה של החלטה 2231 מועצת הביטחון של האו"ם, שאומצה שישה ימים לאחר החתימה על הסכם הגרעין בווינה ב-2015. "בריטניה מגנה את ההחלטה של איראן לספק מל"טים לרוסיה. צעד זה אינו תואם את החלטה 2231 והוא מהווה ראיה נוספת לכך שאיראן חותרת תחת הביטחון הגלובלי", הוא אמר.

דובר משרד החוץ הצרפתי אמר בשבוע שעבר כי פריז "קיבלה מידע רב לגבי שימוש רוסי במל"טים איראניים באוקראינה, בהפצצות של מטרות אזרחיות".

מתקפת טילים רוסית על קייב, 17 באוקטובר 2022. רויטרס
מתקפת מל"טים מתאבדים על קייב/רויטרס

הסכם הגרעין מ-2015 (JCPoA) כולל איסור על כל פעילות שקשורה לטילים בליסטיים עד 2023. צרפת ובריטניה טוענות כי איראן הפרה את האיסור. לפיכך, לא סביר שהמערב ישוב לנהל משא ומתן לגבי חידוש הסכם הגרעין כל עוד יש ראיות לכך שאיראן מספקת נשק לאוקראינה.

נשיא איראן, אברהים ראיסי, דיבר בשבועות האחרונים על הסכם צבאי עם רוסיה, אך לא פרט לגבי עסקה ליצוא מל"טים. ארצות הברית אמרה אתמול כי תנקוט בפעולה נגד חברות ואומות שעובדות עם איראן וכינתה את הברית המעמיקה בין מוסקבה לטהראן "איום משמעותי". "כל מי שעושה עסקים עם איראן ויש לו קשרי לפיתוח טילים בליסטיים או מל"טים או לאספקת נשק מאיראן לרוסיה, צריך להיזהר מאוד - ארצות הברית לא תהסס להשתמש בסנקציות או לנקוט בצעדים נגד העבריינים", אמר דובר משרד החוץ האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully