וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה מאשימה: רוסיה תוקפת את קייב עם "רחפני קמיקזה" איראניים

עודכן לאחרונה: 13.10.2022 / 12:22

גרמניה ו-13 בעלות ברית של נאט"ו חתמו על מכתב כוונות לרכישת של מערכות הגנה אוויריות, כגון חץ 3 ופטריוט. רוסיה מנגד אמרה כי הצטרפות של אוקראינה כחברה בנאט"ו תוביל למלחמת עולם שלישית

גרמניה ו-13 בעלות ברית של נאט"ו חתמו היום (חמישי) על מכתב כוונות לרכישת של מערכות הגנה אוויריות, כגון חץ 3 ופטריוט. טקס החתימה התרחש במטה נאט"ו בבריסל. המדינות המשתתפות הן גרמניה, בריטניה, סלובקיה, נורבגיה, לטביה, הונגריה, בולגריה, בלגיה, צ'כיה, פינלנד, ליטא, הולנד, רומניה וסלובניה.

ארגון נאט"ו גם הודיע אתמול כי ימשיך בשבוע הבא כמתוכנן בתרגיל המוכנות הגרעינית שלו, שנקרא "Steadfast Noon". במסגרת התרגיל, הכוחות מתאמנים על השימוש בפצצות גרעיניות של ארצות הברית שנמצאות באירופה, באמצעות טיסות אימונים אך ללא נשק חי. ביטול התרגיל בשל המלחמה באוקראינה היה שולח מסר "שגוי לחלוטין", אמר מזכ"ל נאט"ו יאנס סטולטנברג השבוע.

כ-50 מדינות התכנסו אתמול במטה נאט"ו והתחייבו לחמש את אוקראינה במהלך החורוף ואחריו, עם מערכות הגנה אוויריות חדשות. שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר כי התמיכה היא ללא הגבלה. ארצות הברית חזרה על התחייבותה להגן על "כל סנטימטר" של שטח נאט"ו לקראת שיחות שייערכו היום בין שרי ההגנה של הברית הצבאית, שיכללו גם דיונים של קבוצת תכנון הגרעין של נאט"ו - הגוף הבכיר ביותר לסוגיות גרעין.

מתקפת טילים בקייב. רויטרס
גשם של טילים על קייב/רויטרס
מתקפת טילים בקייב. רויטרס
גשם של טילים על קייב/רויטרס
מתקפת טילים בקייב. רויטרס
גשם של טילים על קייב/רויטרס
שאהד 129, מל"ט איראני. google maps, Creative Commons
מל"ט איראני/Creative Commons, google maps

רוסיה מנגד אמרה כי הצטרפות של אוקראינה כחברה בנאט"ו תוביל למלחמת עולם שלישית. סגן מזכיר מועצת הביטחון הרוסית, אלכסנדר בנדיקטוב, אמר לסוכנות הידיעות TASS בראיון הבוקר כי "קייב מודעת לעובדה שצעד כזה הוא הסלמה שתוביל למלחמת עולם שלישית", הוא אמר. "ככל הנראה היא מעוניינת בכך - לייצר רעש בינלאומי ולהסב את תשומת הלב לאוקראינה שוב", הוא הוסיף. הוא אמר גם שהסיוע של המערב לאוקראינה הוא "התערבות ישירה בעימות".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע בסוף ספטמבר על תחילתו של תהליך הצטרפות מהיר לנאט"ו, לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על סיפוח של ארבעה מחוזות באוקראינה לפדרציה הרוסית.

ובשטח, טילים רוסיים ממשיכים לגורם לנזק באוקראינה הבוקר שוגרו טילים לעבר העיר מיקולייב, לאחר שרק אמש העצרת הכללית של האו"ם הצביעה בעד גינוי של הסיפוח הרוסי ובעד הרחבת הסיוע לאוקראינה.

הבירה קייב ספגה הבוקר מתקפת רחפנים מתפוצצים - היום הרביעי שקייב נמצאת תחת התקפה אווירית. לדברי אולקסיי קולבה, מושל מחוז קייב, המידע הראשוני מראה כי התקיפה נגרמה באמצעות רחפנים איראניים שמכונים "רחפני קמיקזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully