וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המל"טים: האיחוד האירופי הסכים על סנקציות חדשות על איראן

עודכן לאחרונה: 20.10.2022 / 12:57

"לא נהסס להשתמש בסנקציות וכלים אחרים נגד כל המעורבים בהעברות אלה", אמר נד פרייס, דובר משרד החוץ בהתייחסו לאספקת מל"טים איראניים לרוסיה. הסנקציות החדשות כוללות גנרלים וגופים איראניים. איראן: "ההאשמות מאכזבות"

בווידאו: מתקפת מלטים על אוקראינה/רויטרס

מדינות האיחוד האירופי הגיעו היום (חמישי) להסכמה בנוגע להטלת סנקציות חדשות על גנרלים וגופים איראניים בשל אספקת המל"טים לרוסיה. "בשאלת המל"טים, יש רשימה חדשה שתאומץ במהלך השבוע", אמר מקור מהלשכה הנשיאותית של צרפת לכתבים. כלולים בסנקציות חברת שאהד אביאיישן אינדסטריס, שמייצרת את המל"טים כלולות ברשימה השחורה החדשה, לצד שני גנרלים בכירים ובריגדיר במשמרות המהפכה בשם סייד אגהג'אני, שאחראי על תוכנית המל"טים האיראנית. הסנקציות כוללות הפקאת נכסים ואיסור על נסיעות.

"שגרירי האיחוד הסכימו על אמצעים נגד גופים שמספקים מל"טים איראניים לשימוש באוקראינה", אמרה הנשיאות האירופית.

"אם איראן הולכת כמו ברווז, מדברת כמו ברווז ומודה באספקת מל"טים לברווז הכי גדול בעולם, אני חושב שיש לנו מספיק ראיות כדי לקבוע שאיראן היא ברווז. בוא נטיל סנקציות על הברווז", אמר שר החוץ של ליטא גבריאליוס לנדסברגיס.

משרד החוץ האמריקני אמר בהצהרה כי גם ארצות הברית מחוייבת להטלת סנקציות נגד טהראן ומוסקבה בשל סוגיית המל"טים. אתמול אמר דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס כי לארצות הברית יש "שפע של ראיות" שרוסיה משתמשת במל"טים איראניים באוקראינה. "ארצות הברית החלה להזהיר כבר ביולי כי איראן מתכננת להעביר מל"טים לרוסיה לשימוש במלחמתה האכזרית באוקראינה, וכעת יש לנו שפע של ראיות שנעשה שימוש במל"טים האלה כדי לפגוע באזרחים אוקראינים ובתשתיות קריטיות אזרחיות", הוא אמר בהצהרה.

מומחים תדרכו אתמול את מועצת הביטחון של האו"ם לגבי העברת מל"טים לרוסיה, אמר פרייס, והסוגייה הועלתה על ידי ארצות הברית, בריטניה וצרפת בפגישה סגורה אתמול. הוא גם העלה את האפשרות של סנקציות נוספות. "לא נהסס להשתמש בסנקציות וכלים אחרים נגד כל המעורבים בהעברות אלה", אמר פרייס.

שרידי מל"ט מתאבד איראני מדגם שהאד-136 בקייב, אוקראינה, 17 באוקטובר 2022. רויטרס
שרידי מל"ט מתאבד בקייב/רויטרס

שליח איראן לאו"ם הכחיש את הטענות בחריפות. "הרפובליקה האיסלמית של איראן נוקטת בעמדה ברורה ולא משתנה לגבי המצב באוקראינה מאז תחילת העימות", אמר השגריר אמיר סייד אירבאני, הנציג הקבוע של איראן באו"ם. "איראן תומכת כל העת בשלום ובסיום מיידי של העימות באוקראינה". לדבריו, "הטענות אינן מבוססות" והמערב מפיץ מידע כוזב נגד המדינה שלו. אירבאני גם אמר כי הטענות הלא מבוססות האלה "מאכזבות".

ארצות הברית, בריטניה וצרפת - חברות מקוריות גם בהסכם הגרעין ב-2015, טוענות כי אספקת מל"טים איראניים לרוסיה היא הפרה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, המכונה 2231, ואוסרת על העברת "ציוד, חומרים, מוצרים וטכנולוגיה" מאיראן למדינה אחרת, אלא אם כן ניתן אישור מראש של מועצת הביטחון של האו"ם. אירבאני אמר כי ההעברות האלה "אינן כלולות" בהסכם הגרעין ולכן איראן לא הפרה את ההתחייבויות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully