וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי לעם הרוסי ברוסית: "אף אחד לא יסלח לכם, אוקראינה לא תסלח"

עודכן לאחרונה: 1.1.2023 / 8:22

בתום נאום השנה החדשה של פוטין, פרסם נשיא אוקראינה סרטון בו הוא פונה לאזרחי רוסיה ומעביר ביקורת חריפה על מנהיגם. זאת, בתום ימים ארוכים בהם מדינתו נמצאת תחת מתקפה מתחדשת - ולאחר שבועות בהם נותקו לסירוגין תושביו מחשמל. "מסתתר מאחורי הצבא שלו ושורף את עתידכם"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך הכרזתו על סיפוח חלקים מאקוראינה/רויטרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פנה אמש (שבת) לתושבי רוסיה בסרטון שפרסם בחשבון הטלגרם שלו, ובו העביר ביקורת חריפה על נשיא המדינה ולדימיר פוטין. את הסרטון פרסם הנשיא זמן קצר לאחר שנאם פוטין את נאומו השנתי לקראת השנה האזרחית החדשה.

לפי הדיווח ב-BBC, זלנסקי התייחס בפנייתו לנאום השנה האזרחית החדשה של פוטין, בו אמר הנשיא כי המערב עודד את פרוץ המלחמה לאחר ש"התגרה" ברוסיה. "תמיד ידענו, והיום זה מאושר לנו שוב - עצמאותה וריבונותה של רוסיה תלויה רק בנו, בכוחנו וברצוננו", אמר פוטין בנאומו. את הפלישה לאוקראינה כינה כ"הגנה על עמנו ועל אדמתינו ההיסטורית", והוסיף כי "הצדק המוסרי וההיסטורי בצד שלנו. המערב שיקר לגבי השלום, עכשיו מנצל באופן ציני את אוקראינה ואנשיה כדי להחליש ולפצל את רוסיה".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין משתתף בשיחת וידאו של המועצה לפיתוח אסטרטגי ופרויקטים לאומיים. Sputnik/Mikhail Metzel, רויטרס
"המערב 'התגרה' - ועודד את הפלישה לאוקראינה". פוטין/רויטרס, Sputnik/Mikhail Metzel

בסרטון שפרסם, התייחס זלנסקי לנאומו של פוטין בו הוא נראה לצד חייליו, וטען כי הוא "מתחבא" מאחוריהם. בהתייחס לתקיפות האוויריות שביצעה רוסיה במדינה ביומיים האחרונים, בהן נפצעו עשרות בני אדם - טען כי אוקראינה לא תסלח לרוסיה.

התקיפות אליהן התייחס התרחשו כיומיים לאחר אחת מהתקיפות הגדולות שידעה באוקראינה מאז פרוץ המלחמה. זאת, במקביל לעשרות הפצצות שהתרחשו במדינה בשבועות האחרונים, וגרמו להפסקות חשמל חוזרות ונשנות במדינה. למרות הטענות, רוסיה הכחישה שוב ושוב על כוונתה לפגוע באזרחים. אולם, פוטין הודה לאחרונה כי רוסיה אכן פגעה בהפצצות במקורות אנרגיה קריטיים באוקראינה, שגרמו להפסקות החשמל.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נואם בקייב, 22 בפברואר, 2022. רויטרס
"הרוסים בלתי אנושיים, והם יפסידו". זלנסקי/רויטרס

מי שביצעו את ההפצצות היו בלתי אנושיים והם "יפסידו", טען זלנסקי בסרטון. לאחר מכן עבר לדבר ברוסית, תוך שהוא פונה לתושבי רוסיה ותוקף את מנהיגם. "המנהיג שלכם רוצה להראות שהוא מוביל מהחזית והצבא שלו מאחוריו, כשלמעשה הוא מתחבא", אמר. "מתחבא מאחורי הצבא שלו, הטילים שלו והארמונות שלו. הוא מתחבא מאחוריכם, והוא שורף את ארצכם ואת עתידכם. אף אחד לא יסלח לכם על הטרור. אף אחד בעולם לא יסלח לכם על כך. אוקראינה לא תסלח".

גם הלילה נשמעו פיצוצים בקייב בירת אוקראינה, ואזעקות נשמעו ברחבי המדינה. טרם התקבלה תגובה רשמית מצד המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully