וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאי מערך המ"מ מזהירים מביטול עילת הסבירות: "בלי דמוקרטיה לא יהיה צבא"

25.6.2023 / 12:37

עם תחילת הדיונים בוועדת חוקה, מחאת המילואימניקים מתחדשת. יוצאי המ"מ הודיעו כי 80 אנשי מילואים חדשים הפסיקו את התנדבותם וטוענים כי "המשטר אינו לגיטימי ואינו ראוי להתנדבות או ציות". קבוצה של בוגרי 8200: "ככל שחורבן הדמוקרטיה יימשך - אנשינו יינטשו את המערכת"

סייבר. ללא, ShutterStock
תמונת אילוסטרציה/ShutterStock, ללא

עצומת יוצאי מערך המבצעים המיוחדים, המ"מ, פרסמו היום (ראשון) הודעה בה התייחסו לדיונים שמתקיימים בוועדת החוקה סביב צמצום עילת הסבירות ולהמשך "חקיקת חוקי הדיקטטורה". עשרות הקצינים והלוחמים החתומים על המכתב המדובר הודיעו כי לאור העובדה שהממשלה הפכה ל"לא לגיטימית" - היא "אינה ראויה להתנדבות ולציות שלנו".

"בשעה זו ממש מתחדשת בכנסת חקיקת הדיקטטורה", כתבו אנשי המילואים. "חוק ביטול הסבירות יחסל בפועל את הדמוקרטיה בישראל, ויאפשר לממשלה להעביר כל החלטה וכל מינוי. יום אחריו תפוטר היועמ"שית וכל שומר/ת סף ערכי", הוסיפו ושיתפו כי "על רקע אובדן האמון בממשלת ההפיכה", 80 אנשי מילואים נוספים הודיעו על הפסקת התנדבותם לאלתר. "רבים נוספים יצטרפו ככל שההפיכה תתקדם".

לדברי יוצאי המערך, "בכירי משטר ההפיכה קוראים להוציא להורג טייסים, אנשי מ"מ, את היועמ"שית ואת נשיאת העליון; הם קוראים לנו פלוגות אס-אה וקיני טרור; הם תומכים במחיקת כפרים. לפיכך משטר זה אינו לגיטימי ואינו ראוי להתנדבות ולציות שלנו. משטר זה כבר גורם במשך חודשים לנזק עצום וארוך טווח במוטיבציה של הטובים ביותר להתנדב למערכים רגישים באמ"ן, שב"כ ומוסד".

דיון ועדת החוקה, 25 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
הדיונים בוועדת החוקה על צמצום עילת הסבירות. היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בסוף המכתב, אנשי המערך הבהירו כי בלי דמוקרטיה, "לא יהיה צבא, לא יהיה בטחון, ויהיה זה קץ מדינת ישראל". עוד מסרו: "נגן בנפשנו ובגופנו, בצורה בלתי אלימה, על הדמוקרטיה ועל שומרי הסף בישראל". לפי גורמים במערך המ"מ, בימים הקרובים יצטרפו עוד ועוד מכתבים ופעולות תקיפות למחאה נגד החוק לביטול עילת הסבירות.

אתמול פרסמו 300 רופאי מילואים הצהרה שמזהירה גם היא: "הנזק של צעדים חד צדדיים עצום. לצערנו, כבר עכשיו יש ירידה דרמטית בהתייצבות למילואים ועלייה ברופאים שבודקים אפשרויות בחו"ל. כל צעד חד צדדי של הממשלה יוביל לצעדים חריפים וחד צדדיים של רופאי המילואים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יחידת קשרי חוץ של אגף המודיעין, קריה, תל אביב. ניב אהרונסון
חיילי אגף המודיעין. תמונת אילוסטרציה/ניב אהרונסון

גם מחאת בוגרי 8200 פרסמה היום הודעה דומה, בה טענו כי מהלכיה של "ממשלת הפושעים" נועדו כדי להחזיר לשולחן את "העבריין דרעי", להכשיר את פיטורי היועצים המשפטיים ולשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים.

"ישראל סובלת מבריחת מוחות, והמערכת הביטחונית משקיעה מאמצים רבים ברתימת הטובות והטובים. לא תנאי ההעסקה אלא תחושת השליחות, האתגרים הייחודיים ופריצות הדרך שמבטיחות את העליונות הביטחונית - הם אלו שמשאירים במערכות המדינה השונות את המוחות המבריקים", הבהירו.

לטענת מחאת 8200, צעדי "ההפיכה המשטרית" מפוררים את היסודות הבסיסיים של מדינת ישראל. "ככל שחורבן הדמוקרטיה ימשיך, אנשינו יינטשו את המערכת. אנחנו שבים ומזהירים - ההפיכה המשטרית פוגעת בביטחון המדינה באופן ברור וניכר ואנחנו לא ניתן לזה יד", מסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully