וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילצ'ן העיד בתיק 1000: הזוג נתניהו ביקש בקביעות סיגרים ושמפניות - השתמשנו בקודים

ביום הראשון לעדותו סיפר המיליארדר שנתן "יד חופשית" להיענות לבקשות ראש הממשלה ורעייתו, שהפכו ל"דבר שבשגרה": "קראנו לשמפניות 'ורודים' ולסיגרים 'עלים', רק להם שלחנו. הוא אמר שהיועמ"ש אישר לקבל מתנות". בפתח עדותו סיפר על חברותם הקרובה ואמר כי היו "כמעט אחים"

בווידאו:הגעת השופטים ורה"מ בנימין נתניהו לדיון בו תישמע עדות ארנון מילצ'ן בתיק 1000,בימ"ש מחוזי ירושלים/רוני כנפו

המיליארדר ארנון מילצ'ן, המפיק האמריקני-ישראלי, החל היום (ראשון) להעיד במשפט נתניהו בברייטון שבבריטניה, עדות שנחשבת לחשובה ביותר בתיק 1000, "תיק המתנות". בפתח העדות, שתימשך שבועיים, סיפר מילצ'ן על הקשר הקרוב שלו עם ראש הממשלה, אותו הגדיר "כמעט אח", וכן על בקשת נתניהו ממנו לפטר את יד ימינו הדס קליין, מחשש שהיא "יודעת יותר מדי". בהמשך, סיפר על המתנות הרבות שנתן לבני הזוג נתניהו, תחילה ביוזמתו ובהמשך לדבריו לבקשתם, וכן על הבקשות המדויקות שלהם ועל ההבדל בין המתנות לנתניהו לבין המתנות לאחרים. עוד ציין כי נתניהו טען בפניו שהיועץ המשפטי לממשלה אישר לו לקבל את המתנות.

את העדות עצמה, בה נכחו שרה נתניהו, שמעו השופטים בירושלים, לצד רה"מ שהגיע לבית המשפט לאחר ישיבת הממשלה. עם הגעתו, אמר לו מילצ'ן: "שלום ביבי". כבר בתחילת הדיון נרשמה מתיחות בין התובעת, עו"ד ליאת בן ארי, לבין סנגורו של נתניהו, עמית חדד. בן ארי ביקשה להודיע כי היועמ"ש הקודם, אביחי מנדלבליט, החליט לסגור את התיק נגד מילצ'ן, אך חדד התפרץ לדבריה ואמר "אני לא מכיר דבר כזה". עוד ביקשה בן ארי לציין בפרוטוקול כי הגברת נתניהו נוכחת באולם. בהמשך, צעקה בן ארי: "עמית אני מבקשת ממך להתאפק", וזה השיב לה: "בלי לחץ מיותר".

בתחילת העדות, חקרה בן ארי את מילצ'ן על תכיפות ביקוריו בישראל. לדבריו, הוא נהג להגיע לארץ פעמיים או שלוש בשנה, כל פעם לתקופה של כשבועיים. אולם, בשבע השנים האחרונות לא ביקר בישראל, לטענתו מפני שחשש שהחקירות בעניינו ישפיעו על ילדיו הקטנים. בהמשך, שאלה אותו על תפקידה של הדס קליין, יד ימינו, והוא סיפר כי מדובר בעוזרת אישית שהוא סומך עליה מאוד. עוד הוסיף כי נתניהו חשב שהיא "יודעת יותר מדי" וכי לא כדאי להמשיך את ההעסקתה, אך הוא עצמו לא חשב לפטר אותה בשום שלב.

כניסת ארנון מילצ'ן לקראת עדותו בתיק 1000, ברייטון, 25 ביוני 2023. שאול אדר, מערכת וואלה!
ארנון מילצ'ן בפתח עדותו/מערכת וואלה!, שאול אדר

"היינו כמעט אחים": היחסים בין מילצ'ן לנתניהו

לאחר מכן, סיפר על יחסיו עם נתניהו. מילצ'ן הבהיר כי השניים היו "חברים טובים" והם נהגו להיפגש בתדירות גבוהה, ואף אישר כי היו "כמעט אחים". עוד סיפר כי נתניהו היה נגיש עבורו, וכי אם היה מטלפן אליו, הוא היה עונה לו תמיד. "אני לא יכול לקרוא לו נאשם, אני קורא לו ביבי. אני לא יכול לפרט כמה דברים עשינו, בלי פרסום, למען המדינה", אמר.

לדבריו, השניים הכירו ב-1996, אז הזמין את ראש הממשלה ורעייתו לסרט. בעודו מחכה לשניים, קיבל טלפון מאהוד אולמרט, שהודיע לו כי נתניהו מעוניין לפגוש אותו ביחידות. "אז אכלנו סעודה, ביבי, שרה ואולמרט, אח"כ השיחה ביני לבין ביבי הייתה מאוד מעניינת, על היסטוריה ועל עסקים. בהמשך, נוצר קרע מפני שנעלבתי כי צלצלתי ללשכה ולא ענו לי".

כדי לתאר את יחסיהם הקרובים, סיפר מילצ'ן על מפגשים ביניהם, בבלפור, בית ינאי, קיסריה ואף בחו"ל. "הייתה לנו חווה בצרפת, היה שם פלסטיני שהיה מגיע ומנגן בפנסתר. יאיר נתניהו והפלסטיני ניגנו בפסנתר בארבע ידיים, זה היה מאוד מרגש". עוד שלף תמונה של ראש הממשלה ורעייתו יחד עם השחקן שון קונרי וחבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב. לדבריו, רוב המפגשים בין השניים היו חבריים, אך היו גם כאלה שעסקו בתקשורת, שלאחד מהם אף הוזמן שלמה פילבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הגעת רה"מ בנימין נתניהו לדיון בו תישמע עדות ארנון מילצ'ן בתיק 1000,בימ"ש מחוזי ירושלים, 25 ביוני 2023. רוני כנפו
ראש הממשלה נתניהו בבית המשפט, היום/רוני כנפו

סיגרים, שמפניות ותכשיטים: המתנות שהביא מילצ'ן - והקודים

עוד סיפר מילצ'ן על המתנות שהביא לבני הזוג נתניהו: "הבאתי סיגרים ושמפניות, חושב שגם תכשיטים". בהמשך, לאחר שבן ארי הקריאה מעדותו במשטרה, אמר גם כי נהג לקנות לנתניהו חולצות. "יש לנו במלון סבוי בלונדון חנות שהיו בה חולצות וכל מיני דברים. אני בשלב מסוים הערתי לביבי שהחולצות שהוא לובש 'לא משהו', ובעקבות זה קניתי חולצות של 'בריוני' שאיני זוכר כמה הן עולות. הפעם הראשונה הייתה יוזמה שלי, ואחר כך היו בקשות לעוד חולצות, אפשר לומר שאנחנו הלבשנו את ראש הממשלה".

לדבריו גם את השמפניות הראשונות שקנה רכש ביוזמתו, אולם בהמשך עשה זאת לבקשת הזוג נתניהו. "נתתי להדס קליין יד חופשית כי לא הייתי בארץ. אמרתי לה - מה שרה"מ צריך או רוצה, 'קארט בלאנש'. כאן אני לא מדבר על החברות אלא כאזרח, אני לא רוצה שיהיה לראש הממשלה בעיות שלא קשורות לעבודה שלו, ואחר כך זה הפך לשגרה", סיפר. "היו לנו קודים, קראנו לחולצות 'גמדים' לשמפניות 'ורודים' ולסיגרים 'עלים'. ככה קראנו לזה ביבי, אני ושרה, כנראה שאני לא מכיר את החוקים, אבל בזמנו ביבי אמר לי שמותר לתת לחברים מתנות". בהמשך עדותו, הוסיף כי הציע לראש הממשלה לבקש חוות דעת בנושא מהיועץ המשפטי לממשלה, וכי זמן מה לאחר מכן נתניהו אמר לו כי התשובה הייתה שהדבר מותר.

"ביקשתי משרה נתניהו שתרשה לי לדבר עם בעלה כי אני רוצה להיות בטוח שהוא לא מסתבך, שיש אישור, זה היה כבר נראה לי טיפה מוגזם ואני לא יכול לשפוט מה כן ומה לא", תיאר. "פחדתי שיש כאן תסבוכת בשביל רה"מ ורעייתו וביקשתי שהוא יישן בשקט, שישיג אישור מהיועץ המשפטי, והוא חזר אליי ואמר שקיבל אישור".

שרה נתניהו באולם בו תישמע עדות ארנון מילצ'ן בתיק 1000, ברייטון, 25 ביוני 2023. ביני אשכנזי
שרה נתניהו באולם שבו מעיד מילצ'ן/ביני אשכנזי

מילצ'ן סיפר כי נהג להביא לנתניהו ורעייתו מתנות במו ידיו, בכל מקום שנפגשו בו. לדבריו לרוב הפגישות היה בא עם מתנות, אך לא לכולן. "אם ביבי למשל מתקשר אליי 'תקפוץ לקיסריה', זה לא בא עם 'תביא לי'. לא כל פגישה הייתה מלווה בסיגרים, הרבה מאוד פגישות שכן והיו גם שלא. לא הייתי מתנצל אם לא היה לי".

עוד הבהיר כי רק לראש הממשלה ולרעייתו נהג לשלוח סיגרים ושמפניות: "מי שהיה בא ומבקש סיגר, תמיד היה על השולחן. לזוג נתניהו שלחנו כמות של קופסאות סגורות של סיגרים ושמפניות". לדברי מילצ'ן, דרישות בני הזוג היו מאוד מדויקות. כך למשל, סיפר על "תעלול" שעשה עם קליין - להביא לשרה נתניהו שמפניות מסוג אחר. אולם, לדבריו אשת רה"מ "תפסה" את זה מיד, ואמרה להם כי אלה לא השמפניות הנכונות. עוד סיפר על פעם אחרת שבה נקנו סיגרים קובנים בקוטר הלא נכון, ולאחר שהעירו לו על כך, נרכשו עבור נתניהו סיגרים נוספים.

בשלב זה, התפתח עימות נוסף בין התובעת לפרקליט נתניהו. עו"ד חדד שאל "האם העד קרא את ההודעות שלו במשטרה לפני העדות פה?". בתגובה, רמזה בן ארי משיבה על המתקפות האישיות נגדה ואמרה: "אני לא בחקירה נגדית ואני לא עומדת לדין, לפחות בינתיים". בהמשך, נזפה התובעת בשרה נתניהו, שלדבריה החליפה מבטים עם מילצ'ן: "אני מבקשת להבהיר שאסור לעשות פרצופים לעד ואסור לרמוז לו שום דבר". חדד זעם על ההערה ואמר: "תגידי, את בסדר? לפרוטוקול, אף אחד לא עשה פרצופים". מילצ'ן עצמו היה משועשע מהסיטואציה וצחק: "מה לעשות, להסתכל על התקרה?". על החיכוכים בין עורכי הדין, אמר: "זה סרט, אולי סדרה".

כניסת שרה נתניהו לאולם בו תישמע עדות ארנון מילצ'ן בתיק 1000,ברייטון, 25 ביוני 2023. שאול אדר, מערכת וואלה!
שרה נתניהו נכנסת לאולם שבו מעיד מילצ'ן, היום/מערכת וואלה!, שאול אדר

זמן קצר לאחר מכן, פרצה סערה בבית המשפט ובאולם שבו מוסר מילצ'ן את העדות, בעקבות מסמך שהחזיק המיליארדר. השופטת שאלה אם הפרקליטות ערכה את המסמך, והתובעת השיבה בחיוב. בתגובה לכך, יצא נתניהו מהאולם תוך שהוא אומר "ואוו". מדובר בטבלה עם לוח זמנים שעליה כתב מילצ'ן בזמנו בכתב ידו תוך כדי רענון עדותו. המפיק הסביר כי "אני רציתי לא לבלבל בין החיים הפוליטיים של נתניהו בתור ראש ממשלה, לבין התקופה שהיה בה אדם פרטי".

עדותו הייתה סגורה לקהל הרחב ולסיקור התקשורת, ורק קרובי משפחה של הנאשמים ועורכי דינם היו בחדר, בהן שרה נתניהו. בפתח העדות אמר כי נוכחותה לא תשפיע על עדותו: "כשאומרים את האמת אין מה לחשוש". עשרות בני אדם הפגינו נגד אשת ראש הממשלה מחוץ לאולם, קראו לעברה "בושה" כשנכנסה והניפו שלטים, עליהם נכתב בין היתר "נאשם לא ימנה שופטים". בסוף הדיון, המפגינים מנעו ממנה לעזוב, והיא נאלצה לחכות זמן מה בחצר המלון.

שרה נתניהו יוצאת מבית המשפט בסיום עדות ארנון מילצ'ן בתיקי נתניהו. 25 ביוני 2023/שאול אדר
הפגנה לקראת עדות ארנון מילצ'ן בתיק 1000, ברייטון, 25 ביוני 2023. רויטרס
מפגינים נגד שרה נתניהו בבריטניה, היום/רויטרס

לפי כתב האישום, מילצ'ן הוא זה שמימן את אספקת השמפניות והסיגרים לבני הזוג נתניהו, בתמורה לכך שנתניהו יפעל להארכת הוויזה של מילצ'ן לארצות הברית ולקידום הארכת הפטור ממס לתושב חוזר, הטבה שיש לה ערך כלכלי רב עבור מילצ'ן.

לפי כתב האישום טובות ההנאה הורעפו על ידי נתניהו ורעייתו באמצעות מילצ'ן, "שעיקרן קופסאות סיגרים ומארזי שמפניות שניתנו באופן רציף, במענה לבקשות ואף דרישות, בין היתר באמצעות משלוחים, גם כאשר מילצ'ן לא שהה בישראל, עד כדי כך שהפכו למעין 'קו אספקה'". עוד נכתב בכתב האישום כי "היקף טובות ההנאה הצטבר לכדי כ-460 אלף שקלים", וכי הן "ניתנו לנאשם נתניהו בזיקה לתפקידיו הציבוריים ולמעמדו כראש ממשלת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully