וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילים ששרו שירי הלל למחבלים מג'נין נשפטו ל-30 ימים בכלא

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 18:20

ארבעת החיילים שתועדו בסרטון מקללים בשפה הערבית את ישראל וקוראים קריאות בעד ג'נין ופלסטין, זמן קצר לפני הפיגוע שהתרחש ביישוב עלי שבבנימין, נשפטו בדין משמעתי לעונשי מחבוש ממושכים - כך מסר דובר צה"ל. גורם בצבא: "הוחלט להחמיר תחת הסעיף של התנהגות מבישה"

בווידאו:חיילים מקללים את ישראל לאחר הפעילות בג'נין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

ארבעת החיילים שהעלו אתמול (רביעי) סרטון בו תועדו קוראים קריאות בעד ג'נין ופלסטין ומקללים את ישראל, נשפטו ל-30 ימי מחבוש וחייל נוסף ל-21 ימי מחבוש - כך לפי הודעת דובר צה"ל שנמסרה היום. בהודעה צוין בנוסף כי החיילים נשפטו בדין משמעתי לעונשי מחבוש ממושכים וכי צה"ל מגנה את הדברים שנאמרו בסרטון.

גורם צבאי מסר לוואלה! כי "החיילים, חיילי קורס נהיגה במרכז תובלה, הביעו חרטה וניסו להסביר את עצמם. אבל לא הגיוני שהם יתבטאו בצורה כזו בזמן שלוחמי צה"ל נלחמים ונפצעים בג'נין. זה לא מקובל ונוגד את ערכי רוח צה"ל וההיגיון. לכן הוחלט להחמיר תחת הסעיף של התנהגות מבישה. חייל אחד קיבל עונש מופחת כי הצטרף לשידור החי לקראת סופו".

בסרטון, שפורסם זמן קצר לפני פיגוע הירי הקשה בעלי שבו נרצחו ארבעה ישראלים, תועדו החיילים צועקים בין היתר, "יאללה ג'נין, יאללה פלסטין". החיילים בסרטון משרתים במרכז ההובלה של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ומיד לאחר פרסום הסרטון, המקרה הובא לידיעת מפקדיהם שזימנו אותם לשיחה כדי להבהיר להם את משמעות וחומרת מעשיהם.

חיילים מקללים את ישראל לאחר הפעילות בג'נין. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חיילים מקללים את ישראל לאחר הפעילות בג'נין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לאחר פרסום התיעוד, נשמעו קריאות להדיח את החיילים משירותם הצבאי, אולם נראה שמפקד מרכז ההובלה באט"ל ששפט אותם, בחר בכל זאת להקל עימם - והסתפק בעונשי מחבוש בלבד. מיד לאחר פרסום התיעוד אתמול, בדובר צה"ל מסרו כי "התנהלות החיילים מנוגדת לערכי צה"ל, והם יטופלו משמעתית". וכעת כאמור עדכנו בצה"ל על העונשים שנגזרו על החיילים.

צילום הסרטון בא על רקע מבצע שביצע צה"ל בג'נין ביום שני האחרון, במהלכו ניסו כוחות הביטחון לחלץ כוח מסתערבים שנחשף בזמן פעילות לפנות בוקר. במהלך המבצע, שבעה לוחמים נפגעו באורח קל-בינוני ממטענים שהופעלו והצליחו לחדור את רכבי החילוץ בהם נסעו. בזמן הפעילות נעצרו שני מבוקשים. על פי דיווחים של משרד הבריאות הפלסטיני, לפחות שלושה נהרגו, בהם נער בן 15, ועשרות נפצעו, ביניהם צעיר שנורה בראשו ומצבו קשה.

בחמאס טענו זמן קצר לאחר פיגוע הירי בעלי אתמול, שבו נהרגו ארבעה בני אדם, כי שני אנשי הזרוע הצבאית של הארגון ביצעו את הרצח, בתגובה לפשיטה בג'נין. "התגובה לפשעי הכיבוש במחנה ג'נין לא איחרה להגיע והמהפכנים בגדה מכים בכל מקום", אמרו בארגון.

  • עוד באותו נושא:
  • חיילים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully