וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח מסתערבים נחשף בפעילות בג'נין - 7 לוחמים נפגעו בחילוץ

חמושים פתחו באש כבדה לעבר כוחות הביטחון, כוחות גדולים נכנסו לחלץ את הלוחמים. שני רכבים צבאיים נפגעו ממטענים שהוסתרו בכביש במהלך היציאה. גורם צבאי אמר כי הלוחמים הופתעו מעוצמת המטענים שהופעלו נגדם. לפי דיווחים, לפחות 3 פלסטינים נהרגו ו-28 נפצעו

בווידאו: כוח מסתערבים נחשף בפעילות בג'נין - 6 לוחמים נפגעו בחילוץ, בהם כמה קשה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שבעה לוחמים נפגעו היום (שני) בג'נין באורח קל-בינוני בזמן חילוץ כוח מסתערבים שנחשף בזמן פעילות לפנות בוקר. בשל היקף האש, פתח צה"ל במבצע חילוץ במהלכו נאלצו להכניס תגבור כוחות לעומק השטח כולל דחפור צבאי. בזמן החילוץ הופעלו נגד הכוחות מטענים חזקים, שהוסתרו על צירי היציאה, שניים מהם הצליחו לחדור את רכבי החילוץ ובעקבות כך נפגעו החיילים. בניגוד לשמועות, אין נפגעים נוספים או חטופים בתקרית.

המחבלים הניחו את המטענים מתחת לכביש והכינו מארב משולב עם ירי, לכן היה קושי בחילוץ. מטען ראשון הופעל לעבר כוח ימ"ס ב"זאב" שנחדר, אך נבדקת אפשרות לפיה הוא נפגע מטיל נ"ט. מטען נוסף הופעל נגד "פנתר" שגם נפגע. לבסוף, הרכבים הצבאיים הגיעו למעבר ג'למה, שם חיכו אמבולנס ומסוק 669 שפינו את הלוחמים לבתי חולים.

גם בשעה זו, כוחות צה"ל ממשיכים לפעול בעיר וחילופי ירי מתנהלים במקום. בהתייחסותו לפעילות, שר הביטחון יואב גלנט אמר: "במאבק בטרור אין פשרות, נמשיך לנקוט גישה התקפית ויוזמת. נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו ונכה את גורמי הטרור בכל מקום בו ימצאו - אין ולא תהיה לטרור 'ארץ מקלט' - בג'נין, בשכם או בעזה. מפקדי צה"ל והכוחות בשטח יקבלו ממני את הגיבוי המלא כדי לפעול במלוא העוצמה למען שמירה על חיי אזרחנו וכוחותינו".

פצועים בפעילות צה"ל, ג'נין, 19 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד מחילוץ הלוחמים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לבית החולים רמב"ם בחיפה פונו חמישה מהלוחמים שנפצעו בפעילות, מצבם של כולם מוגדר קל עד בינוני. לדברי מנהל בית החולים פרופ' מיקי הלברטל, "כל הפצועים במצב קל עד בינוני עם פציעות חודרות בגפיים בעיקר, כרגע מטופלים ביחידת הטראומה ומבצעים את בדיקות הדימות, כולם במצב יציב ובהכרה מלאה"

פצוע נוסף פונה לבית החולים שיבא-תל השומר, וכרגע הוא מטופל בחדר הלם על ידי הצוותים הרפואיים במרכז לרפואה דחופה בבית החולים.

במקביל, גורמים בפיקוד המרכז מתחו ביקורת על תהליך חילוץ כלי הרכב שנתקעו בשטח. במהלך חילוץ כלי הרכב, לא אלו של הלוחמים, נפתחה אש מסיבית לעבר הכוחות ממנה נפגעו שני לוחמים. גורמי צבא מתחו ביקורת על שיקול הדעת של הגורמים השונים בשטח, "חוששים מענייני תודעה. שלא יראו כלי רכב עולים באש? תמיד עדיף לשמור על חיי לוחמים".

עוד בוואלה!

"מלחמת רחובות" בג'נין: חמושים יידו אבנים והשליכו מטעני חבלה, 8 פלסטינים נפצעו

לכתבה המלאה
פצועים בפעילות צה"ל, ג'נין, 19 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פצועים בפעילות צה"ל, ג'נין, 19 ביוני 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בזמן הפעילות נעצרו שני מבוקשים. על פי דיווחים, לפחות שלושה פלסטינים נהרגו, בהם נער בן 15, ו-28 נפצעו, ביניהם צעיר שנורה בראשו ומצבו קשה. מסוק קרב תקף באמצעות טיל מבנה שהיו בו חמושים, זו הייתה הפעם הראשונה מאז האינתיפאדה השנייה שכלי טיס תוקף בג'נין. גורם צבאי אמר כי הירי מהמסוק בוצע לעבר שטח פתוח, משום שהלוחמים היו במצוקה.

הלוחמים אמרו כי האש נפתחה עליהם מתוך מסגד. מתחקיר ראשוני עולה כי אחרי שחלק מכלי הרכב נפגעו, נאלצו הכוחות לסגת למרחב בשטח בנוי ולהסתתר בגלל ירי מסיבי עד להגעת כוחות החילוץ.

"היקף ועוצמת המטענים שהופעלו נגד הכוחות ביציאה הפתיעו אותם, שימוש כזה במטענים זו עליית מדרגה", אמר גורם צבאי. "היה חשש ממטענים רבי עוצמה נוספים. בתקופה האחרונה החלו מעבדות נפץ בג'נין לייצר מטעני חבלה, אותם הם מסתירים בצירי התנועה בהם משתמשים הכוחות".

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר בתדרוך לכתבים הצבאיים כי המבוקשים שנעצרו הם פעילים של הג'יהאד האסלאמי וחמאס. בנוסף, סיפר כי חמישה כלי רכב צבאיים יצאו מכלל שימוש בעקבות המארב, אך הכחיש שעוצמת המטענים הייתה דומה ליכולות של חיזבאללה. "לא הייתי מוציא אמירות כאלה כי זה לא נכון, ממש לא באזור הזה", אמר הגרי. "הפעילו עלינו מטען במרחב ולא בפעם הראשונה. כרגע המבצע הזה הוא מבצע לוגיסטי לחלץ את הרכבים. זה הולך לקחת כמה שעות טובות".

"האתגר הלוגיסטי הוא רכב הפנתר כי הוא על הגחון שלו, כרגע הוא על גלגל אחד, צריך לגרור אותו", המשיך דובר צה"ל. "כלי הרכב האחרים נוטרלו מאש למנועים, היה הרבה ירי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully