וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 נרצחו ו-4 נוספים נפצעו בפיגוע ירי בעלי, שני המחבלים חוסלו

שני פעילי חמאס פתחו באש במסעדה בתחנת דלק בכניסה ליישוב שבבנימין ורצחו ארבעה ישראלים. אחד נורה במקום, והשני נמלט עם רכב ששדד באיומים, וחוסל בתום מרדף. מצבו של אחד הפצועים קשה, היתר במצב בינוני וקל. חמאס: "הפיגוע - תגובה לפעולת צה"ל בג'נין"

4 נרצחים בפיגוע ירי בכניסה ליישוב בבנימין, אחד המחבלים נוטרל/נדב גולדשטיין/TPS

ארבעה בני אדם נרצחו היום (שלישי) בפיגוע ירי שאירע בתחנת הדלק הסמוכה ליישוב עלי שבבנימין. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותם, ופינה לבתי החולים בילינסון, שניידר, שערי צדק והר הצופים ארבעה פצועים נוספים - צעיר כבן 20 במצב קשה, גבר בן 38 וצעיר בן 27 במצב בינוני, ונער בן 16 שמצבו קל.

האירוע התרחש סמוך לשעה 16:00, אז שני מחבלים הגיעו למסעדת חומוס אליהו הממוקמת בתחנת הדלק על כביש 60, ופתחו באש תוך שימוש מנשק M-16. הירי נמשך לתוך התחנה, כשהם יורים לעבר אנשים שהיו בה תוך הליכה לכיוון היציאה, אז נוטרל אחד מהם, מוהנד שחאדה בן ה-26 מעוריף, על ידי סייר ביטחון של היישוב ואזרח שהיה במקום.

המחבל השני, חאלד מצטפא עא-לטיף צבאח בן ה-24, הצליח להימלט תוך השתלטות על רכב אזרחי ששדד לאחר שאיים על הנהג. בהמשך, נטש את הרכב ועלה על מונית, בה נוטרל בתום מרדף שהתבצע על ידי כוחות הביטחון באזור, תוך ניסיון מעצרו ובעת שניסה להימלט. שני המחבלים הם אנשי חמאס שריצו ב-2020 עונשי מאסר קצרים על עבירות ביטחונית. על פי ההערכות, הם הכירו בכלא.

בשל חשש מחדירה ליישוב כבישים באזור נחסמו, בהם צירי כניסה לשכם וכן צומת עלי לכיוון חווארה ורחלים. בהמשך, נשלל החשד לחדירה וביישוב עלי הכריזו על חזרה לשגרה, אולם בתום הערכת מצב הוחלט לעבות את מערך הכוחות בכבישי יהודה ושומרון, בדגש על אזורים רגישים, צמתים ונקודות ריכוז קהל.

אירוע ירי ליד היישוב עלי, 20 ביוני 2023. נדב גולדשטיין, TPS
4 נרצחים בפיגוע ירי בבנימין. המחבל המנוטרל/TPS, נדב גולדשטיין
הרוגים בפיגוע ירי ליד היישוב עלי, 20 ביוני 2023. ללא, פלאש 90
הרוגים בפיגוע ירי ליד היישוב עלי, 20 ביוני 2023/פלאש 90, ללא
הרוגים בפיגוע ירי ליד היישוב עלי, 20 ביוני 2023. ללא, פלאש 90
הרוגים בפיגוע ירי ליד היישוב עלי, 20 ביוני 2023/פלאש 90, ללא

זמן קצר לאחר הפיגוע, מסר חמאס כי שני אנשי הזרוע הצבאית של הארגון ביצעו את הרצח, בתגובה לפשיטה אתמול בג'נין. "התגובה לפשעי הכיבוש במחנה ג'נין לא איחרה להגיע והמהפכנים בגדה מכים בכל מקום", אמרו בארגון. בג'יהאד האסלאמי בירכו גם כן על הפיגוע: "תגובה טבעית להסלמה בפשעי הכיבוש נגד העם הפלסטיני".

בהמשך, הותרו לפרסום שמם של הנרצחים, בהם הראל מסעוד בן ה-21, תושב יד בנימין, שני תושבי עלי, אלישע אנטמן בן ה-18, ועופר פיירמן בן ה-63, ונחמן שמואל מורדוף בן ה-17 מהיישוב אחיה שבבנימין.

עוד בוואלה!

חצי שנה מדממת: 27 בני אדם נרצחו בפיגועים מתחילת השנה

לכתבה המלאה
פיגוע ירי ליד היישוב עלי, 20 ביוני 2023. נדב גולדשטיין, TPS
צירים נסגרו באזור מחשש לחדירה ליישוב/TPS, נדב גולדשטיין
איתמר בן גביר בזירת הפיגוע, עלי, 20 ביוני 2023. נדב גולדשטיין, TPS
בן גביר בזירת הפיגוע/TPS, נדב גולדשטיין
פיגוע ירי ליד היישוב עלי, 20 ביוני 2023. נדב גולדשטיין, TPS
זירת האירוע, עלי/TPS, נדב גולדשטיין

מואיז מוראל ניקר, מאבטח היישוב עלי שלקח חלק בנטרול המחבל ונפצע בפיגוע, סיפר כי הוקפץ לזירה בתחנת הדלק. "כשהגעתי ראיתי את המחבל עם נשק יורה לעבר עדם שישב בתוך הרכב. פתחתי את הדלת ויריתי בו. לא הפסקתי לירות בו עד שהוא הפסיק לזוז. הוא ירה בי חזרה", סיפר. לדברי אחיו, הוא שמר בכניסה ליישוב, וזיהה את הירי במרחק 200 מטר ממנו. הוא רץ למקום, וסייע בחיסול המחבל תוך ניהול קרב יריות במרחק של מטרים בודדים, במהלכו גם נפצע.

אנשי הרפואה שהגיעו למקום סיפרו על מראות קשים. "הגענו בכוחות גדולים לתחנת הדלק וראינו מחזה קשה", סיפר חובש מד"א מוטי דהן. "שבעה פצועים סבלו מפצעי ירי בגופם, חלקם בתחנת הדלק וחלקם במסעדה סמוכה. ביצענו בהם בדיקות רפואיות והתחלנו להעניק טיפול רפואי, שלושה מהפצועים פונו בניידות טיפול נמרץ לבתי החולים, ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותם של ארבעה נפגעים".

דודו ישראלי, כונן הצלה ללא גבולות מד"א שהיה במקום, סיפר כי "הייתי בכניסה לתחנת דלק ושמעתי ירי, הבחנו במחבלים שאחד נמלט והשני חוסל. מיד לאחר מכן ביצעתי טיפול רפואי ראשוני בפצועים הכולל עצירות דימומים יחד עם צוותים נוספים שהגיעו בהמשך".

פיגוע ירי ליד היישוב עלי, 20 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פיגוע ירי ליד היישוב עלי, 20 ביוני 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בעקבות האירוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על כינוס הערכת מצב ביטחונית, בהשתתפות שר הביטחון, השר לעניינים אסטרטגיים, ראש השב"כ, הרמטכ"ל, ובכירים נוספים.

"היום סמוך ליישוב עלי התבצע פיגוע נפשע ומזעזע", מסר בהמשך. "מעומק לבי אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים. כוחותינו פועלים בשטח כדי לבוא חשבון עם המרצחים. כבר הוכחנו בחודשים האחרונים שאנחנו באים חשבון עם כל המרצחים, בלי יוצא מן הכלל. כל מי שפגע בנו - נמצא או בקבר או בכלא. כך יהיה גם כאן. נמשיך להילחם בטרור במלוא העוצמה וננצח אותו".

כינוס ועדת יוקר המחיה בוטל בעקבות הפיגוע, ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיע לזירה. בהמשך, הגיע גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שקרא לראש הממשלה ולשר הביטחון לצאת למבצע צבאי ביהודה ושומרון "ולהוריד בניינים".

בתגובה לאירוע, הפגנות מתיישבים התקיימו הערב בשורת מוקדים ברחבי יהודה ושומרון.

בהמשך, מסר את תגובתו לפיגוע גם ראש מועצת בנימין ישראל גנץ. "אנו מבכים את הירצחם של ארבעת הקדושים. בנימין וכל עם ישראל כואבים ומחבקים את המשפחות ואת הקהילות", מסר. "על ממשלת ישראל מוטל התפקיד למגר את קיני הטרור ולא לצאת משם עד להשמדת האוייב במכת מחץ אנושה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully