וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחמים שנפצעו בג'נין משחזרים: "נורתה עלינו אש כבדה והושלכו עלינו מטענים"

עודכן לאחרונה: 19.6.2023 / 18:35

סמ"ר ב"ג ורס"מ ת"כ סיפרו על הקרב בג'נין בו נפצעו. "ירו עלינו מכמה מוקדים אבל הצלחנו לעצור את המבוקשים ולפגוע במספר רב של מחבלים", שחזרו. גורם צבאי: הסיבה לפגיעה הייתה משום שחלקו האחורי של הרכב התפוצץ ולמחבלים הייתה זווית ירי טובה. גם מסוק הקרב שהוזנק נפגע

ירי מהמסגד ופיצוץ מטען: תיעוד מהמארב בג'נין/דובר צה"ל

סמ"ר ב"ג ורס"מ ת"כ, לוחם וחובש בימ"ס מג"ב איו"ש, שנפצעו הבוקר (שני) בפעילות בג'נין, סיפרו ממיטתם בבית החולים על הקרב הקשה. "נורתה עלינו אש כבדה והושלכו לעברנו מטענים מכמה מוקדים, יחד עם הכוחות הצלחנו לעצור את המבוקשים ולפגוע במספר רב של מחבלים", סיפרו בזמן ביקור המפכ"ל בבית החולים. "ברגע שהכוח נפגע אני ועוד חובש בכוח התחלנו לטפל בלוחמים ותוך זמן קצר הגיעו אלינו פרמדיקים וכוחות נוספים. אנחנו נחושים להחלים ולחזור לחברים ולפעילות במהרה".

בשעות אחר הצהריים הסתיים חילוץ כל חמשת כלי הרכב הצבאיים שהושבתו סמוך לג'נין. גורם צבאי הסביר כי עיקר הבעיה היה ה"פנתר" שחלקו האחורי התפוצץ. לדבריו, הפעילות הייתה מורכבת, משום שלמחבלים הייתה זווית ירי מג'נין.

שבעה לוחמים נפגעו הבוקר בג'נין בזמן חילוץ כוח מסתערבים שנחשף. בשל היקף האש, פתח צה"ל במבצע חילוץ במהלכו נאלצו להכניס תגבור כוחות לעומק השטח כולל דחפור צבאי. בזמן החילוץ הופעלו נגד הכוחות מטענים חזקים, שהוסתרו על צירי היציאה, שניים מהם הצליחו לחדור את רכבי החילוץ ובעקבות כך נפגעו החיילים.

פצועים בפעילות צה"ל, ג'נין, 19 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הזירה בג'נין, הבוקר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המחבלים הניחו את המטענים מתחת לכביש והכינו מארב משולב עם ירי, לכן היה קושי בחילוץ. מטען ראשון הופעל לעבר כוח ימ"ס ב"זאב" שנחדר, אך נבדקת אפשרות לפיה הוא נפגע מטיל נ"ט. מטען נוסף הופעל נגד "פנתר" שגם נפגע. לבסוף, הרכבים הצבאיים הגיעו למעבר ג'למה, שם חיכו אמבולנס ומסוק 669 שפינו את הלוחמים לבתי חולים.

הלוחמים קיבלו סיוע ממסוק קרב - שגם עליו אותרו מספר קליעים לאחר שנחת בשובו מהפעילות. בצה"ל מסרו כי האש מהמסוק נותרתה באישור וכי הכוחות נערכים לפעילות נקם בעקבות חיסול המחבלים. מצה"ל נמסר כי לא ידוע על בלתי מעורבים שנפגעו.

עוד בוואלה!

כוח מסתערבים נחשף בפעילות בג'נין - 7 לוחמים נפגעו בחילוץ

לכתבה המלאה
פצועים בפעילות צה"ל, ג'נין, 19 ביוני 2023. רויטרס
הזירה בג'נין, הבוקר/רויטרס

לבית החולים רמב"ם בחיפה פונו חמישה מהלוחמים שנפצעו בפעילות, מצבם של כולם מוגדר קל עד בינוני. לדברי מנהל בית החולים פרופ' מיקי הלברטל, "כל הפצועים במצב קל עד בינוני עם פציעות חודרות בגפיים בעיקר, כרגע מטופלים ביחידת הטראומה ומבצעים את בדיקות הדימות, כולם במצב יציב ובהכרה מלאה". פצוע נוסף פונה לבית החולים שיבא-תל השומר, וכרגע הוא מטופל בחדר הלם על ידי הצוותים הרפואיים במרכז לרפואה דחופה בבית החולים.

במקביל, גורמים בפיקוד המרכז מתחו ביקורת על תהליך חילוץ כלי הרכב שנתקעו בשטח. במהלך חילוץ כלי הרכב, לא אלו של הלוחמים, נפתחה אש מסיבית לעבר הכוחות ממנה נפגעו שני לוחמים. גורמי צבא מתחו ביקורת על שיקול הדעת של הגורמים השונים בשטח, "חוששים מענייני תודעה. שלא יראו כלי רכב עולים באש? תמיד עדיף לשמור על חיי לוחמים".

  • עוד באותו נושא:
  • ג'נין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully