וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לפיגוע בעלי: הפרות סדר אלימות בכפרים פלסטינים בגדה

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 23:11

מאות מתיישבים מוחים בעשרות מוקדים, בחלקם פרצו התפרעויות, בין היתר תוך שריפת מכוניות ורכוש. לפי דיווחים פלסטיניים 36 תושבי האזור נפגעו ומטופלים בידי הסהר האדום. האירועים מתרחשים במחאה על פיגוע הירי שאירע הבוקר בבנימין בו נרצחו 4 ישראלים ו-4 נוספים נפצעו

4 נרצחים בפיגוע ירי בכניסה ליישוב בבנימין, אחד המחבלים נוטרל/נדב גולדשטיין/TPS

הפרות סדר אלימות התרחשו הערב (שלישי) על ידי מתיישבים בכמה מוקדים ברחבי יהודה ושומרון, זאת תוך מחאה על הפיגוע שהתרחש הבוקר ביישוב עלי שבבנימין ובו נרצחו ארבעה בני אדם. בין מוקדי ההתפרעויות המרכזיים חווארה, שם דווח על שריפת מכוניות ורכוש, וכן הכפר אלובן אלשרקיה.

כוחות צה"ל גדולים הוזעקו לאזור, ובחווארה הסהר האדום מדווח על 36 פלסטינים שנפגעו מתקיפות מתנחלים ומטופלים בידי הכוחות. בהמשך, עשרות תקפו בכפר אלובן אלשרקיה, וכן בוצעה התקהלות של קבוצת ישראלים סמוך לכניסה לפוריק שבשומרון - שניסו להיכנס לכפר. כוח צה"ל פיזר את האירוע תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות וכן בירי שבוצע לאוויר.

התפרעויות מתנחלים בכפר אלובן אלשרקיה שבשומרון, 20 ביוני 2023. פעילים מקומיים, אתר רשמי
מחאות בחווארה ובשומרון בתגובה לפיגוע בעלי/אתר רשמי, פעילים מקומיים

כמו כן, התקיימו מחאות בעשרות צמתים, בהם בין היתר צומת יצהר הגדולה, צומת ג'ית, כפר רוג'יב, צומת תפוח, ומעלה נחמיה. בעקבות האירועים, חסימות בצירים מרכזיים באזור.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
התפרעויות מתנחלים בכפר אלובן אלשרקיה שבשומרון, 20 ביוני 2023. פעילים מקומיים, אתר רשמי
התפרעויות מתנחלים בכפר אלובן אלשרקיה שבשומרון, 20 ביוני 2023/אתר רשמי, פעילים מקומיים

הפיגוע התרחש היום סמוך לשעה ארבע אחר הצהריים במסעדה הממוקמת בתחנת הדלק שבכניסה ליישוב, אז הגיעו שני המחבלים למקום ופתחו באש. הירי נמשך לתוך התחנה כשהם יורים לעבר אנשים בתחנה תוך צעידה לכיוון היציאה, אז נוטרל אחד מהם, מוהנד שחאדה בן ה-26 מעוריף, על ידי סייר ביטחון של היישוב. המחבל השני, חאלד מצטפא עא-לטיף צבאח בן ה-24, הצליח להימלט תוך השתלטות על רכב אזרחי שגנב לאחר שאיים על הנהג. בתום מרדף שהתבצע על ידי כוחות הביטחון באזור, הוא נוטרל תוך ניסיון מעצרו ובעת שניסה להימלט.

זמן קצר לאחר הפיגוע, נמסרה תגובה מטעם חמאס שטענו כי מי שביצעו את הפיגוע הם שני אנשי הזרוע הצבאית של הארגון - וזאת בתגובה לפשיטה אתמול בג'נין. "התגובה לפשעי הכיבוש במחנה ג'נין לא איחרה להגיע והמהפכנים בגדה מכים בכל מקום", אמרו בארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully