וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת המילואימניקים מתרחבת: יוצאי שב"כ ואנשי סייבר נגד ביטול עילת הסבירות

26.6.2023 / 10:30

מאות יוצאי שב"כ ו-250 אנשי מערך הסייבר ההתקפי קראו לעצור את קידום המהפכה המשפטית בטענה כי המהלך רומס את יסודות הדמוקרטיה. המוחים הזהירו כי ככל שהממשלה תמשיך לקדם את הרפורמה - עוד מילואימניקים יצטרפו למחאה. "נתנגד בכל אמצעי שעומד לרשותנו"

בוידאו: ההפגנות נגד המהפכה המשפטית נכנסות לשבוע ה-25/גלעד פירסט, איליה מגנס, יואב איתיאל, בני משי, ראובן קסטרו,אביב אטלס, דוברות המשטרה.

250 אנשי מילואים במערך הסייבר ההתקפי ומאות יוצאי שב"כ פרסמו הבוקר (שני) הצהרת התנגדות תקיפה נגד ביטול עילת הסבירות שהקואליציה מקדמת. "לא נשרת משטר שרומס את יסודות הדמוקרטיה בישראל", נכתב בהצהרה של אנשי הסייבר. "רבים מצטרפים אלינו בימים אלו ומסירים את התנדבותם משירות מילואים. רבים יצטרפו אלינו בהמשך ככל שהממשלה תמשיך לרסק את הדמוקרטיה".

"אנחנו קוראים לראש הממשלה ולשר הביטחון לעצור לאלתר את החקיקה ולגנוז אותה כדי לאפשר למערכת הביטחון להפנות את כל משאביה להתמודד עם האתגרים הביטחוניים המתעצמים בעת הזו בעת ובעונה אחת בכמה חזיתות", הוסיפו יוצאי השב"כ. "המשך החקיקה יקרע קרע בלתי ניתן לאיחוי בחברה הישראלית יפגע אנושות בחוסן הלאומי ובמערכת הביטחון הישראלית".

מכתבי אנשי מערכת הביטחון מצטרפים להודעת המילואמניקים במערך המ"מ על עשרות מצטרפים חדשים שהודיעו על סיום התנדבותם לשירות מילואים אתמול, והודעות מחאה של יוצאי יחידת 8200 ו-300 רופאי מילואים שפורסמו בימים האחרונים. לפי גורמים המעורבים במחאה, בימים הקרובים צפויים להצטרף עוד ועוד מכתבים ופעולות של מילואימניקים נגד הקידום החד צדדי של ביטול עילת הסבירות.

יחידת 8200 , חיל המודיעין. דובר צה"ל
חייל ביחידת 8200. ארכיון/דובר צה"ל

בהודעת יוצאי הסייבר נכתב כי "בימים האחרונים חידשה הממשלה את המתקפה שלה נגד הדמוקרטיה הישראלית. בראש סדר העדיפויות: חוק ביטול עילת הסבירות. העברת החוק תיתן לממשלה יד חופשית בהחלטות ובמינויים. המשמעות היא פיטורים נרחבים של משרתי ציבור על בסיס נאמנות מפלגתית ופוליטית. אנחנו חוששים שהיועמ"שית תהיה הראשונה להיות מפוטרת, ואחריה יפוטרו אנשי מקצוע בכל גופי הממשלה והביטחון. ביטול עילת הסבירות היא אבן דרך בתוכנית של ממשלת נתניהו המשיחית להפוך את ישראל מדמוקרטיה מערבית לדיקטטורה נחשלת".

"ללא עילת הסבירות ובלמים על החלטות הממשלה, תחלחל מיד תרבות מינויים מושחתת לכל מוסדות השלטון, בהם המשטרה, צה"ל ושאר גופי הביטחון", הוסיפו המילואימניקים ממערך הסייבר. "באמצעות שליחיו, יוכל השלטון להפעיל את היכולות שפיתחנו ללא פיקוח ומעצורים, ולהפנות אותם נגד אזרחים חפים מפשע - בארץ ומחוצה לה. בניגוד לאמצעי לחימה אחרים, נשק סייבר הוא חשאי. במידה והשלטון יפעיל אותו באופן בלתי חוקי, הציבור לעולם לא ידע על כך. במציאות כזו, אנחנו מאמינים שזה לא מוסרי או אחראי לקחת חלק בפיתוח יכולות כאלו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מילואימניקים מפגינים נגד המהפכה המשפטית מחוץ לביתו של חבר הכנסת בני גנץ, 31 במרץ 2023, ראש העין. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחאת המילואימניקים. מרץ 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עוד נכתב כי "הדמוקרטיה היא היסוד לחיים שלנו בישראל והמפתח לעתידה: הביטחוני, הכלכלי, והחברתי. בלעדיה ישראל לא תשרוד. אנחנו נתנגד בכל אמצעי שעומד לרשותנו, באופן בלתי אלים ובאופן מוסרי, מול הניסיון של הממשלה לפורר את יסודות הקיום שלנו".

בגל הראשון של המהפכה המשפטית, כששר המשפטים יריב לוין ניסה לקדם את החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, התעוררה מחאה גדולה בקרב יחידות המילואים השונות של צה"ל. המחאה החזקה בקרב המילואימניקים העלתה חששות בצה"ל מההשפעה של הרפורמה על הכשירות המבצעית, ובסופו של דבר הובילה את שר הביטחון יואב גלנט להזהיר כי המשך קידום המהפכה המשפטית יוביל לפגיעה בביטחונה של המדינה, יומיים לאחר מכן ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על הקפאת החקיקה. המחאה של אנשי המילואים נתפסת כאפקטיבית מאוד ומוביליה מקווים לעצור גם את קידום עילת הסבירות בחודש הקרוב.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 24 ביוני 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 24 ביוני 2023/ראובן קסטרו

אמש, עצומת יוצאי מערך המבצעים המיוחדים, המ"מ, הודיעו כי לאור העובדה שהממשלה הפכה ל"לא לגיטימית" עקב רצונה לצמצם את עילת הסבירות - היא "אינה ראויה להתנדבות ולציות שלנו".

"בשעה זו ממש מתחדשת בכנסת חקיקת הדיקטטורה", כתבו אנשי המילואים. "חוק ביטול הסבירות יחסל בפועל את הדמוקרטיה בישראל, ויאפשר לממשלה להעביר כל החלטה וכל מינוי. יום אחריו תפוטר היועמ"שית וכל שומר/ת סף ערכי", הוסיפו ושיתפו כי "על רקע אובדן האמון בממשלת ההפיכה", 80 אנשי מילואים נוספים הודיעו על הפסקת התנדבותם לאלתר. "רבים נוספים יצטרפו ככל שההפיכה תתקדם".

בסוף המכתב, אנשי המערך הבהירו כי בלי דמוקרטיה, "לא יהיה צבא, לא יהיה בטחון, ויהיה זה קץ מדינת ישראל". עוד מסרו: "נגן בנפשנו ובגופנו, בצורה בלתי אלימה, על הדמוקרטיה ועל שומרי הסף בישראל". לפי גורמים במערך המ"מ, בימים הקרובים יצטרפו עוד ועוד מכתבים ופעולות תקיפות למחאה נגד החוק לביטול עילת הסבירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully