וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמית בכר אחרי הניצחון ללשכת עורכי הדין: "פרק חשוב בדמוקרטיה הישראלית"

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 19:09

ראש לשכת עורכי הדין החדש הודה לבוחריו. "זו הייתה קריאת צו שמונה ואתם התגייסתם", אמר להם. בכר קרא לשר המשפטים לכנס בהקדם את הוועדה למינוי שופטים והתייחס לפרסום אודות יוזמת הקואליציה לפירוק לשכת עורכי הדין: "סכנה למסורת הדמוקרטית ולעצמאות מערכת המשפט"

בווידאו: עמית בכר ניצח בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין/צילום: ניב אהרונסון

לאחר זכייתו במרוץ לראשות לשכת עורכי הדין, יושב הראש החדש עמית בכר, שניצח את יריבו אפי נוה וזכה 73 אחוזים מהקולות, נאם בבית לשכת עורכי הדין. בנאומו אמר בכר כי הניצחון "ייכתב כפרק חשוב בתולדות ימיה של הדמוקרטיה הישראלית".

"זו הייתה קריאת צו שמונה לדמוקרטיה - ואתם התייצבתם", הודה לבוחרים שלו. "הם עשו את זה לא רק כדי להצביע לגוף מקצועי שישמור על המקצוע, אלא גם למטרה שגדולה מכולנו. הם רצו להחזיר את כבוד המקצוע, את כבודה של לשכת עורכי הדין ולהגן על הדמוקרטיה והם עשו זאת בענק", אמר.

בכר קרא לשר המשפטים יריב לוין "לפעול במהירות האפשרית לכינוס הוועדה לבחירת שופטים כדי להביא לאיוש והוספת תקנים נוספים במערכת המשפט ולהביא מזור לאלפי אזרחים שעוברים עינוי דין בשל פרקי הזמן הארוכים מדי של ההליכים בבתי המשפט".

עוד התייחס יו"ר לשכת עורכי הדין החדש לפרסום בוואלה! אודות קידום הצעת החוק לפירוק לשכת עורכי הדין ואמר כי "הקריאות ששמענו היום לפגיעה בלשכה הן סכנה למסורת הדמוקרטית ולעצמאות מערכת המשפט". בכר הסביר כי "חוק לשכת עורכי הדין קובע: כי לשכת עורכי הדין בישראל, לצד אחריותה על תחומי הרגולציה של המקצוע תפעל להגנה על שלטון החוק, זכויות האדם וערכי היסוד של מדינת ישראל".

עמית בכר ראש לשכת עורכי הדין הנבחר 21 ביוני 2023. ראובן קסטרו
עמית בכר, היום/ראובן קסטרו

במחוז הדרום בכר ניצח בפער קטן של קצת יותר מ-20 קולות. במחוז הצפון בכר ניצח בפער גדול. גם במחוז ירושלים שנחשב כמזוהה עם נוה, הוא הוביל, וכך גם במחוז חיפה. ככל הנראה, גם במחוז תל אביב, הגדול ביותר בלשכה, בכר ניצח את נוה. נוה זכה לבסוף ב-7603 קולות, 19% מההצבעות. בכר לעומתו, קיבל 28483 קולות.

הבחירות לראשות הלשכה נערכו אתמול, וכבר בשעות הבוקר, לאחר ספירת מרבית הקולות, הסתמן כי בכר ניצח. יום הבחירות הסוער כלל תורי ענק במוקדי ההצבעה ברחבי הארץ, לרבות אלו המרכזיים בירושלים ובתל אביב, וחילופי האשמות בין המטות של המועמדים המרכזיים. בתומו, הצליח בכר, שמזוהה עם המחאות נגד המהפכה המשפטית, לגבור על עו"ד אפי נוה, שנחשב כמועמד הקואליציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עמית בכר ראש לשכת עורכי הדין הנבחר 21 ביוני 2023. ראובן קסטרו
עמית בכר, היום/ראובן קסטרו

אפי נוה כבר הודה בהפסדו בראיון לרשת ב'. "הקרב שלא בטובתי הפך למלחמה של שמאל-ימין, התעלמו מהאג'נדה המקצועית של הלשכה", טען. "הניסיון מלמד שבקרבות כאלה הימין תמיד מפסיד. לא באתי מתוך אג'נדה פוליטית אלא מקצועית. הייתי ראש לשכה שנחשב לאחד מהטובים שהיו".

גם בקואליציה החלו להתכונן ליו"ר החדש, ולוואלה! נודע כי ברקע ההודעות על ניצחונו של בכר, מתכוונים חברי הקואליציה לקדם כבר בשבוע הבא את הצעת החוק של ח"כ חנוך מיליבצקי (הליכוד) לפירוק הלשכה והפיכתה לגוף וולונטרי. ההצעה הייתה אמורה לעלות בוועדת שרים לחקיקה כבר לפני כשלושה שבועות אך נדחתה בהחלטת ראש הממשלה כדי לא לחבל בשיחות ההידברות על המהפכה המשפטית בבית הנשיא. לפי גורמים בקואליציה, הצעת החוק צפויה לעלות ביום ראשון לוועדת שרים לחקיקה, אך כדי להימנע מנראות של סגירת חשבונות אחרי תוצאות הבחירות ללשכה, ייקבע שלא תהיה לה תחולה מיידית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully