וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הניצחון של עמית בכר בבחירות: בקואליציה יקדמו את פירוק לשכת עורכי הדין

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 12:38

לוואלה! נודע כי בקואליציה מתכוונים לקדם כבר בשבוע הבא את הצעת החוק של ח"כ מילביצקי מהליכוד לפיה הלשכה תהפוך לגוף וולונטרי. כדי להימנע מנראות של "סגירת חשבונות" אחרי תוצאות הבחירות לראשות הלשכה, ייקבע שלחוק, שיעלה בראשון לוועדת השרים, לא תהיה תחולה מיידית

עמית בכר: "בואו להצביע כדי שעורכי הדין יגידו בקול גדול - אנחנו בעד דמוקרטיה ומערכת משפט עצמאית"/מעריב

ברקע הניצחון של עו"ד עמית בכר בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין, בקואליציה מתכוונים לקדם כבר בשבוע הבא את הצעת החוק של ח"כ חנוך מיליבצקי מהליכוד לפירוק הלשכה והפיכתה לגוף וולונטרי - כך נודע היום (רביעי) לוואלה!.

ההצעה הייתה אמורה לעלות בוועדת שרים לחקיקה כבר לפני כשלושה שבועות אך נדחתה בהחלטת ראש הממשלה כדי לא לחבל בשיחות ההידברות על המהפכה המשפטית בבית הנשיא. לפי גורמים בקואליציה, הצעת החוק צפויה לעלות ביום ראשון לוועדת שרים לחקיקה, אך כדי להימנע מנראות של סגירת חשבונות אחרי תוצאות הבחירות ללשכה ייקבע שלא תהיה לה תחולה מיידית.

חנוך מילביצקי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
יציע להפוך את לשכת עו"ד לגוף וולונטרי. ח"כ מיליבצקי/ראובן קסטרו

הצעת החוק של מילביצקי נועדה לבטל את לשכת עורכי הדין ולהקים במקומה מועצה שהיו"ר שלה ימונה על ידי שר המשפטים ורוב נציגיה ימונו על ידי הממשלה והכנסת. ההצעה המקורית כללה גם את הוצאת נציגי לשכת עורכי הדין מהוועדה לבחירת שופטים. בשל הביקורת נגד הסעיף מילביצקי הודיע כי הסעיף הזה יוסר מהצעת החוק.

גדעון סער הגיב לפרסום, "ההחלטה ההזויה של הקואליציה לקדם את חוק פירוק לשכת עורכי הדין יממה לאחר התבוסה שנחלה בבחירות ללשכה ולמרות התגיסותה - עוד פרק במצעד האיוולת", כתב בטוויטר. "לא רק שאינם מבינים את האיתותים רבי העוצמה ששולח להם הציבור בחודשים האחרונים וגם אתמול. הם בכוח מלבים את התסיסה. המשיכו לשחות לחוף, לוויתנים!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully