וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מיליבצקי: אין מתיחות בין נתניהו ללוין, אם אין הסכמות - צריך לקדם את הרפורמה

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 11:01

איש הליכוד התראיין ל-103FM, והתייחס בין היתר לשיחות ההידברות סביב המהפכה המשפטית ולאפשרות שהרפורמה תקודם אם לא יושגו הסכמות. "אם תהיה חקיקה משותפת בעניין היועמ"שים ועילת הסבירות - יהיה אפשר להקפיא את נושא הוועדה למינוי שופטים, ולתת נציג לאופוזיציה"

בוידאו: מאבטחי השר ברקת תקפו מפגינים נגד המהפכה המשפטית בבוסטון/שימוש לפי סעיף 27א'

חבר הכנסת חנוך מילביצקי מהליכוד דחה הבוקר (שני) את הדיווחים על אודות המתיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין - והכחיש אותם. את הדברים אמר בתוכנית "שבע-תשע" עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM.

"בתור מי שנמצא בקשר גם עם שר המשפטים וגם עם ראש הממשלה והצוות שמקיף אותו, כל הדיבורים הללו על מתיחות אני לא מכיר אותם. הם פועלים יחד, אין מתיחות", גרס מילביצקי תוך שהוא מכחיש את הטענות. עוד ציין חברת הכנסת כי הוא אינו מכיר איום של השר לוין בהתפטרות: "שאלתי בצורה מפורשת לפני כמה ימים על הנושא, וקיבלתי תשובה חד משמעית שלא היו דברים מעולם".

בהמשך, מילביצקי התייחס גם למהפכה המשפטית, לשיחות ההידברות סביבה בבית הנשיא ועל האפשרות שהרפורמה תקודם גם אם לא יושגו הסכמות בבית הנשיא בין הקואליציה והאופוזיציה.

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 4 ביוני 2023. עמית שאבי, אתר רשמי
"כל הדיבורים הללו על מתיחות אני לא מכיר אותם. הם פועלים יחד, אין מתיחות". נתניהו ולוין/אתר רשמי, עמית שאבי

תחילה, חה"כ מילביצקי נגע בסוגיית הוועדה לבחירת שופטים, וזאת לקראת ההצבעה ביום רביעי על חברי הכנסת שיהיו חלק ממנה. כשנשאל האם הוא מעריך או שהוא יודע על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו יאשר "לתת" לאופוזיציה נציג בוועדה, מילביצקי השיב: "להערכתי זה יהיה תלוי באם יהיו הסכמות ללכת לחקיקה משותפת בנושא הסבירות והיועמ"שים. אנחנו הצענו כבר לפני חודשיים לאנשי האופוזיציה להקפיא את המצב בוועדה למינוי שופטים במשך מספר חודשים כדי לאפשר לדון בנחת כדי לגבש הסכמות. הם סירבו. הצענו את זה שוב לפני שבועיים והם גם סירבו, מתוך מחשבה שאו שמחוקקים הכול או שום דבר".

"כרגע יש הסכמות לגבי היועמ"שים ועילת הסבירות", הוסיף מילביצקי. "הדרישה שלנו היא שנצא לחקיקה משותפת בנושא הזה ואז יהיה אפשר לקחת את הנושא של הוועדה למינוי שופטים ולהקפיא אותו לחודשים קדימה", הבהיר. לטענת חבר הכנסת, מדובר בנושאים שיש לגביהם הסכמה, "זה הסכמות שהגענו בדיונים בבית הנשיא ומקובלות על שני הצדדים".

חנוך מילביצקי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"אם אני יודע מראש שאנחנו לא הולכים להסכמות אז צריך להחליף דיסקט". חה"כ מילביצקי/ראובן קסטרו

בהמשך הריאיון, מילביצקי הסביר כי מבחינתו ומבחינת הליכוד, המשך השיחות בבית הנשיא יתאפשרו רק אם הצדדים יבחינו בפוטנציאל להגיע להסכמות, אחרת, כך לדבריו, "צריך להחליף דיסקט" ולהמשיך בחקיקה של המהפכה המשפטית. "בסופו של דבר, הדברים הללו צריכים להיסגר, לא חברת הכנסת פרקש ולא אני הם אלו שמקבלים את ההחלטות. נקווה שייעשה הדבר הנכון", אמר.

"אם יש הסכמות וממשיכים להידבר כדי להגיע להסכמות אז ברוח ההסכמות אני חושב שנכון יהיה לאפשר נציג וללכת קדימה. אם אני יודע מראש שאנחנו לא הולכים להסכמות אז צריך להחליף דיסקט, להבין שלא הולכים להסכמות, ואז להמשיך ולקדם את התיקונים במערכת המשפט שאנחנו חושבים שצריך לעשות", הוסיף.

הוועדה לבחירת שופטים בראשות שר המשפטים סער מתכנסת כדי להכריע על זהות שופטי העליון הבאים
21.2.22. ללא, אתר רשמי
הוועדה לבחירת שופטים, תמונת ארכיון/אתר רשמי, ללא

הבחירות לנציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים ייערכו ביום רביעי, 14 ביוני. הבחירות יתקיימו ברקע מאמצי ההידברות והפשרה בית הנשיא על המהפכה המשפטית.

הקואליציה הסכימה לדרישת האופוזיציה לקיים את הבחירות לוועדה במועד ובהרכבה הנוכחי כתנאי להמשך קיום השיחות, אך באופוזיציה דורשים גם שתוצאות הבחירות ישמרו על הסטטוס-קוו ועל הנוהג שלפיו הכנסת בוחרת נציג קואליציה ונציג אופוזיציה כחברים בוועדה. עם זאת, זהו נוהג בלתי מחייב, שכבר הופר בכנסות קודמות. כמו כן, הבחירות לוועדה לבחירת שופטים במליאת הכנסת הן חשאיות.

הגישו מועמדות מטעם הקואליציה: יצחק קרויזר (עוצמה יהודית), לימור סון הר מלך (הציונות הדתית).
מועמדים עצמאיים מהקואליציה: אוריאל בוסו (ש"ס), טלי גוטליב, אביחי בוארון, אליהו דלל, משה סעדה, משה פסל וניסים ואטורי (הליכוד).
מועמדת האופוזיציה: קארין אלהרר (יש עתיד).

בהקשר זה יצוין כי בשבוע שעבר, שר המשפטים לוין רמז בנאום במליאת הכנסת כי אינו מתכוון לכנס את הוועדה לבחירת שופטים לצורך מינוי שופטים חדשים. לוין לא אמר את הדברים במפורש, אך טען: "תהליך בחירת השופטים נעשה בדרך לא ראויה ופסולה, כפי שהדברים מתקיימים עכשיו בוועדה עם הרכב שלא ניתן לקבל אותו ואיננו מתאים או שאפשר לקבל אותו במדינה דמוקרטית ובדיוק בגלל זה - אנחנו פועלים לשנות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully