וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע ההישרדות של הילדים בג'ונגל: "האם הגוססת אמרה להם להציל את עצמם"

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 8:18

אביהם של ארבעת הילדים חשף כי בתו הגדולה, שהדריכה את שלושת אחיה הקטנים, סיפרה לו כי האם הצליחה לשרוד עוד כמה ימים אחרי התרסקות המטוס - עד שדחקה בהם לעזוב אותה כדי להינצל. אחד המחלצים סיפר כי הדבר הראשון שאמרו הילדים היה שהם רעבים

חילוץ הילדים מהג'ונגלים בקולומביה/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אמם של ארבעת הילדים ששרדו 40 יום ביער האמזונס בקולומביה אמרה להם לעזוב אותה ולחפש עזרה בעודה גוססת - כך סיפר אביהם של הילדים, מנואל ראנוקה, שהוסיף כי אשתו, מגדלנה מוקוטוי, שרדה במשך ארבעה ימים אחרי התרסקות המטוס, פרט שלא היה ידוע עד כה. לדבריו, הבת הגדולה לזלי, סיפרה לו כי אמם דחקה בהם להתקדם ולהציל את עצמם.

האחים - לזלי בת ה-13, שהדריכה את הילדים, ושלושת אחיה הקטנים בני תשע, חמש ושנה - חולצו מהג'ונגל ביום שישי ומאז הם מטופלים בבית חולים צבאי בבירה בוגוטה. מסע הישרדותם ההירואי ריתק את המדינה, והנשיא אמר כי סיפורם ייכנס לדפי ההיסטוריה.

"לפני שהיא מתה, אמם אמרה לה משהו כמו 'ילדים, אתם תצאו מכאן. אתם הולכים לראות איזה אדם הוא אבא שלכם, והאהבה שלו אליכם תהיה גדולה כמו שלי", אמר האב של הילדים.

כוחות מבצא קולומביה עם ארבעת הילדים שנמצאו בחיים כ-30 ימים אחרי ששרדו התרסקות מטוס, 9 ביוני 2023. רויטרס
ממשיכים להתאושש. ארבעת הילדים אחרי שאותו על ידי כוחות צבא קולומביה, שישי/רויטרס

בינתיים, ממשיכים לצוץ פרטים חדשים על הזמן שבו שרדו ארבעת הילדים הקטנים ביער, השורץ חיות טרף וארגונים חמושים.

ניקולס אורדונז גומס, חבר בצוות החיפוש וההצלה של הילדים, נזכר ברגע שבו הם מצאו אותם. "הבת הבכורה, לסלי, רצה לעברי עם הקטנה בזרועותיה ואמרה 'אני רעבה'", סיפר לערוץ השידור הציבורי RTVC.

"אחד משני הבנים שכב. הוא קם ואמר לי: 'אמא שלי מתה'", הוסיף. לדבריו, המחלצים הגיבו ב"מילות עידוד, ואמרו ש'אנחנו חברים, שנשלחנו על ידי משפחה'". ואז, לדבריו, הילד אמר: "אני רוצה קצת לחם ונקניק".

על המטוס - מדגם ססנה 206 - היו שבעה אנשים בעת טיסתו מאראקוארה, שבמחוז אמזונס, לעיר סן חוזה דל גואביאר, בעת שהתרסק בשל כשל במנוע ב-1 במאי. שלושה מבוגרים, בהם האם והטייס, נהרגו בהתרסקות וגופותיהם נמצאו בתוך שרידי המטוס. כוחות ההצלה איתרו אותם ביום שישי אחרי שגילו סימנים של עקבות ופירות נגוסים, שהובילו אותם בסופו של דבר אל האחים.

הילדים שחולצו מהאמזונס מטופלים במטוס של צבא קולומביה בדרך לטיפול בבירה בוגוטה, 9 ביוני 2023. רויטרס
"הילד אמר אני רוצה קצת לחם ונקניק". הילדים מטופלים במטוס צבאי בדרך לבירה, שישי/רויטרס

הסב, פידנסיו ולנסיה, סיפר אתמול כי נכדיו שרדו מאכילת קמח שמצאו בהריסות המטוס ובזרעים שליקטו באמזונס, תוך שהם מתבססים על הידע שצברו בקהילה הילידית שלהם. שניים מהילדים, התינוקת בת השנה והאח בן החמש, חגגו את ימי ההולדת שלהם בג'ונגל.

לאחר מציאתם של הילדים, שהמבצע לחיפושים כונה "מבצע תקווה", פרסם צבא קולומביה תמונות של החיילים עמם בעודם נראים תשושים מהשבועות הארוכים ביער.

הרופא הצבאי קרלוס רינקון אמר בסוף השבוע שהילדים סובלים "מחסרים תזונתיים", אך הם סובלים רק מ"פציעות שטחיות, עקיצות ונגעים בעור". לדבריו, הם עדיין לא מסוגלים לאכול באופן תקין. "נתחיל בתהליך שילוב המזון כשנשלים את תהליך הבדיקות הקליניות היום. אם הדברים יסתדרו, אנחנו מאמינים שהם יישארו בבית החולים למשך שבועיים עד שלושה".

אסטריד קאסרס, המנהלת הכללית של המכון לרווחת המשפחה של קולומביה, אמרה שהילדים, מהקהילה הילידית הויטוטו, "לא מדברים כמו שהיינו רוצים שידברו" והם עוד זקוקים לזמן כדי להתאושש. עם זאת, היא אמרה ששניים מהילדים כבר חזרו לשחק. היא ציינה כי היער היה שופע בזמן שהיו לכודים בו, והם יכלו לאכול מפירותיו.

הגנרל פדרו סאנצ'ס, שפיקד על מבצע החיפוש, שיבח את התושבים הילידים שסייעו במאמצי החילוץ. "מצאנו את הילדים: זה נס, נס, נס!," הוא אמר לעיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully