וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרדו 40 יום בג'ונגל: הילדים שניצלו מהתרסקות המטוס בקולומביה אותרו בחיים

עודכן לאחרונה: 10.6.2023 / 16:39

ארבעת הילדים הקטנים, בהם תינוקת, אותרו על ידי כוחות ההצלה כחמישה שבועות אחרי התאונה שבה נספתה אמם. הילדים, מקהילה ילידית, ניזונו מפירות והקימו מחסות מאולתרים מצמחים ומצבם הרפואי טוב. "הם השתמשו בידע של אבותיהם כדי לשרוד"

חילוץ הילדים מהג'ונגלים בקולומביה/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ארבעת הילדים שנעדרו בג'ונגל בקולומביה מאז שהמטוס שלהם התרסק לפני כ-40 יום נמצאו הלילה (שישי) בחיים - כך הכריז הנשיא גוסטבו פטרו. האחים, מקהילה ילידית, חולצו על ידי הצבא בסמוך לאתר התרסקות המטוס בדרום המדינה. אף שהם סבלו מתת-תזונה ומעקיצות חרקים, אף אחד מהם לא בסכנת חיים והם עוברים בדיקות בבירה בוגוטה.

על המטוס - מדגם ססנה 206 - היו שבעה אנשים בעת טיסתו מאראקוארה, שבמחוז אמזונס, לעיר סן חוזה דל גואביאר, בעת שהתרסק בשל כשל במנוע ב-1 במאי. שלושה מבוגרים, בהם הטייס ואמם של הילדים מגדלנה מוקוטוי,נהרגו בהתרסקות וגופותיהם נמצאו בתוך שרידי המטוס. ארבעת האחים, בהם תינוקת בת שנה - שחגגה את יום הולדתה הראשון בג'ונגל - ושלושה ילדים בני ארבע, תשע ו-13, שרדו את התאונה.

כוחות מבצא קולומביה עם ארבעת הילדים שנמצאו בחיים כ-30 ימים אחרי ששרדו התרסקות מטוס, 9 ביוני 2023. רויטרס
כוחות מבצא קולומביה עם ארבעת הילדים שנמצאו בחיים כ-30 ימים אחרי ששרדו התרסקות מטוס, 9 ביוני 2023/רויטרס

"אני שמח מאוד", אמר נרסיסו מוקוטוי, סב הילדים, בשיחה עם עיתונאים. תמונות ששותפו על ידי צבא קולומביה הראו קבוצת חיילים עם ארבעת הילדים - שלוש ילדות וילד - באמצע הג'ונגל. "שמחה לכל המדינה! ארבעת הילדים שאבדו בג'ונגל הקולומביאני נמצאו בחיים", כתב נשיא קולומביה בטוויטר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הילדים שאותרו חיים אחרי 40 ימים בג'ונגלים בקולומביה. רויטרס
הילדים שאותרו חיים אחרי 40 ימים בג'ונגלים בקולומביה/רויטרס

מפת אזור ההתרסקות

פטרו ספג ביקורת אחרי שהכריז ב-17 במאי בפוסט בטוויטר כי הילדים נמצאו, אך מאוחר יותר הוא מחק את הציוץ ואמר שהמידע לא אושר.

"הם היו ביחד, הם חלשים, בואו ניתן לרופאים לבדוק אותם. הם מצאו אותם, זה מאוד משמח אותי", אמר הבוקר פטרו לעיתונאים. הוא הוסיף שהילדים הצליחו לשרוד לבדם בלב הג'ונגל. בית לחיות טרף ולארגונים חמושים. "הם נתנו דוגמה להישרדות מוחלטת שתיזכר בהיסטוריה".

אחד הילדים ששרדו 40 יום באמזונס מפונה לבדיקות בבוגוטה, קולומביה, 10 ביוני 2023. רויטרס
אחד הילדים ששרדו 40 יום באמזונס מפונה לבדיקות בבוגוטה, קולומביה, 10 ביוני 2023/רויטרס
חברי קהילה ילידית ממתינים לבואם של ארבעת הילדים שאותרו באמזונס אחרי 40 ימים, בוגוטה, קולומביה, 10 ביוני 2023. רויטרס
חברי קהילה ילידית ממתינים לבואם של ארבעת הילדים שאותרו באמזונס אחרי 40 ימים, בוגוטה, קולומביה, 10 ביוני 2023/רויטרס

כוחות הצלה, שהשתמשו בכלבי גישוש, מצאו במהלך השבועות האחרונות שאריות של פירות שאכלו הילדים, לצד מקומות מחסה מאולתרים שהיו עשויים מצמחיית הג'ונגל. בפעולות החילוץ השתתפו גם מטוסים ומסוקים מצבא קולומביה, המיומן בלחימה בארגוני מורדים הפועלים בג'ונגלים העבותים.

בנוסף לפירות שמהם ניזונו, צוותי החיפוש השליכו חבילות מזון מהאוויר בתקווה שאלו יימצאו על ידי ארבעת הילדים. בקהילה שלהם מסבירים כי הם שרדו נגד כל הסיכויים בזכות הידע העובר מדור לדור.

"זהו יער בתולי, עבה ומסוכן, והם השתמשו בידע שרכשו בקהילה, הידע של אבותיהם, כדי לשרוד", אמר ג'ון מורנו, מנהיג בקהילה הילידית הסמוכה, לכלי תקשורת מקומי.

"נס, נס!"

החיפושים הנרחבים אחרי הילדים לא נפסקו מאז התרסקות המטוס, אף שבימים האחרונים הם הצטמצמו. למרות זאת, יומיים לפני שאותרו, אמר בריגדר-גנרל פדרו סנצ'ס כי הוא עדיין מאמין שהילדים בחייו. לדבריו, הקושי במציאתם נובע מתזוזתם במעבה הג'ונגל.

הערכותיו קיבלו משנה תוקף כשבסביבות השעה 17:00 ביום שישי (לפי שעון מקומי) הכריזה תחנת הרדיו הצבאית: "נס!, נס!, נס!". קבוצה של עשרה חיילים ושמונה מתנדבים ילידים גילו עקבות טריות שהובילו אותן לקרחת יער - שם גילו את ארבעת הילדים.

"הג'ונגל הציל אותם, הם הילדים של הג'ונגל, ועכשיו הם גם הילדים של קולומביה", אמר נשיא קולומביה, שהביע תקווה לפגוש אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully