וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה הגישה את שמות מועמדיה לוועדה למינוי שופטים

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 7:53

השמות שנמסרו הם של הח"כים יצחק קרויזר ולימור סון הר מעוצמה יהודית. המהלך נועד לשמר לקואליציה את האפשרות ששני נציגים יתמודדו לתפקיד אם לא יגיעו להסכמות בשיחות בבית הנשיא. עם זאת, במידה ותושג פשרה אחד מהם יסיר מועמדותו. טרם הוחלט על נציג מטעם האופוזיציה

בוידאו: ההפגנות נגד המהפכה המשפטית מתחדשות ברחבי הארץ/צילום: שלומי גבאי, גלעד פירסט, אמיר ששוני, שב"פ, אביב חסידוב.

חברי הכנסת יצחק קרויזר ולימור סון הר מלך מעוצמה יהודית הם שני מועמדיה של הקואליציה לוועדה לבחירת שופטים - כך נודע הערב (שני) לוואלה!. עם זאת, אחד מהם צפוי להסיר את מועמדותו בהמשך, אם יגיעו להסכמות עם האופוזיציה בבית הנשיא. באופוזיציה עוד לא הוחלט סופית מי יהיה הנציג מטעמה.

המהלך נועד לשמר לקואליציה את האפשרות ששני נציגים יתמודדו לתפקיד אם לא יגיעו להסכמות בשיחות בבית הנשיא. זאת, למרות הבהרתם של ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי כי התמודדות של שני נציגי קואליציה תוביל לפיצוץ בשיחות בבית הנשיא. בליכוד הבהירו כי לא התקבלה כל החלטה - ואחת כזאת צפויה להתקבל רק בשבוע הבא.

הבחירות לנציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים ייערכו ב-14 ביוני. הבחירות יתקיימו ברקע מאמצי ההידברות והפשרה בית הנשיא על המהפכה המשפטית. הקואליציה הסכימה לדרישת האופוזיציה לקיים את הבחירות לוועדה במועד ובהרכבה הנוכחי כתנאי להמשך קיום השיחות, אך באופוזיציה דורשים גם שתוצאות הבחירות ישמרו על הסטטוס-קוו ועל הנוהג שלפיו הכנסת בוחרת נציג קואליציה ונציג אופוזיציה כחברים בוועדה. עם זאת, זהו נוהג בלתי מחייב, שכבר הופר בכנסות קודמות. כמו כן, הבחירות לוועדה לבחירת שופטים במליאת הכנסת הן חשאיות.

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 4 ביוני 2023. עמית שאבי, אתר רשמי
השיחות יתפוצצו? נתניהו בישיבת הממשלה/אתר רשמי, עמית שאבי

בעוצמה יהודית אמרו כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר החליט כי חבר הכנסת יצחק קרויזר ממפלגת עוצמה יהודית הוא מועמד הקואליציה לוועדה לבחירת שופטים, כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לעוצמה יהודית. גם חברת הכנסת לימור סון-הר מלך מהסיעה הגישה את מועמדותה, למקרה שהאופוזיציה תבחר חבר כנסת למועמדם לוועדה. חברי הכנסת טלי גוטליב וניסים ואטורי מהליכוד גם הגישו את מועמדותם לוועדה לבחירת שופטים, צעד עצמאי של השניים.

מטעם לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר: "נציגי הקואליציה פועלים בכל דרך כדי להגיע להסכמות בבית הנשיא. ככל שיושגו הסכמות יהיה נציג אחד לקואליציה ונציג אחד לאופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים. כל חבר כנסת מהקואליציה או מהאופוזיציה רשאי להגיש את מועמדותו עד יום רביעי זה ויכול להסיר את מועמדותו עד יום רביעי הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully