וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספירת הקולות הסתיימה: עמית בכר נבחר לראשות לשכת עורכי הדין

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 18:13

יו"ר לשכת עורכי הדין הזמני, ניצח במחוזות ירושלים, תל אביב, צפון ודרום, והפך את מינויו הזמני לקבוע. נוה, שנחשב כמועמד הקואליציה, הודה בהפסד: "הקרב הפך למלחמה של שמאל-ימין, בקרבות כאלה הימין תמיד מפסיד"

בווידאו: הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין יצאו לדרך/מערכת וואלה!

בתום ספירת הקולות, עו"ד עמית בכר נבחר היום (רביעי) לראשות לשכת עורכי הדין. יום הבחירות הסוער שהתקיים אתמול כלל תורי ענק במוקדי ההצבעה ברחבי הארץ, לרבות אלו המרכזיים בירושלים ובתל אביב, וחילופי האשמות בין המטות של המועמדים המרכזיים. בתומו, הצליח בכר, שמזוהה עם המחאות נגד המהפכה המשפטית, לגבור על עו"ד אפי נוה, שנחשב כמועמד הקואליציה.

בכר צייץ והודה לעורכי הדין שהצביעו לו. "אחרי לילה לבן - אני מבקש להודות לכן ולכם, עשרות אלפי עורכות ועורכי הדין מכל הקשת הישראלית בלי יוצא מהכלל: חילונים וחרדים, אנשי ימין ושמאל, יהודים וערבים. התגייסתם כאיש אחד להילחם על כבוד המקצוע והדמוקרטיה", כתב.

בריאיון ברשת ב', נוה הודה בהפסדו. "הקרב שלא בטובתי הפך למלחמה של שמאל-ימין, התעלמו מהאג'נדה המקצועית של הלשכה", טען. "הניסיון מלמד שבקרבות כאלה הימין תמיד מפסיד. לא באתי מתוך אג'נדה פוליטית אלא מקצועית. הייתי ראש לשכה שנחשב לאחד מהטובים שהיו".

עו"ד עמית בכר. ראובן קסטרו
המנצח המסתמן. בכר/ראובן קסטרו

מאוחר יותר היום, ראש האופוזיציה יאיר לפיד שוחח עם היו"ר הנבחר עמית בכר ובירך אותו על ניצחונו בבחירות: "עורכי הדין בישראל הוכיחו שהמחנה הליברלי חזק מתמיד. הניצחון של עמית בכר הוא הניצחון של הצדק, האמת והדמוקרטיה. אני מברך את עמית בכר ואת המועצה הנבחרת, נמשיך ביחד במאבק על נשמתה של מדינת ישראל, על הדמוקרטיה הישראלית".

במחוז הדרום בכר ניצח בפער קטן של קצת יותר מ-20 קולות. במחוז הצפון בכר ניצח בפער גדול. גם במחוז ירושלים שנחשב כמזוהה עם נוה, מסתמן כי בכר מוביל, וכך גם במחוז חיפה. ככל הנראה, גם במחוז תל אביב, הגדול ביותר בלשכה, בכר ניצח את נוה. בכר מכהן בשני תפקידים שם, ממלא מקום יו"ר הלשכה ויו"ר מחוז ת"א, כך שזהו 'המגרש הביתי' שלו.

עד להודעה הרשמית על ניצחונו, בכר סירב להתלהב ואמר בריאיון ב-103FM: "בחירות מסכמים רק כשסופרים את התוצאה". הוא הודה לעורכי הדין שהצביעו: "אפשר לומר ברכות לעשרות אלפי עורכי הדין שעמדו בתור להצבעה, זה היה מחזה בלתי נתפס, מרומם את הלב. רציתי להגיד תודה לאלפי עורכי הדין שהסבו גאווה ללשכה, ולאלפי מתנדבים שחרדים לדמוקרטיה ובאו לעזור. זה חג לדמוקרטיה, פשוט כך".

בכר רמז שוב כי אנשי נוה ניסו לשבש את הבחירות. "ברור למי היה האינטרס לשבש, התוצאות ילמדו. נוה, אדם שהורשע בקבלת דבר במרמה, שגנב את האמת וגנב גבול כי לא התאים לו שיידעו משהו, אני מציע לא להאמין למידע שיוצא מאנשים כאלה", אמר. לבסוף, קרא לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, וקבע כי "עצמאות בחירת השופטים חייבת להישמר. אם יהיה ניסיון לחזוק ולחוקק באופן חד צדדי, נפעל נגד זה משפטית וגם הציבור יפעל נגד זה. זה לא נגד שר משפטים וזה לא נגד הממשלה, זה לא עניין פוליטי. כולם יצטרכו להיות ממלכתיים ולעבוד יחד".

בשל תורי הענק, שר המשפטים יריב לוין אישר להאריך את שעת נעילת הקלפיות, לאחר שעות שלא ענה לבקשות הלשכה להארכה. תחילה האריך את פתיחת הקלפיות עד 20:00 ולאחר מכן, בעקבות בקשה נוספת של הלשכה, האריך בשעה נוספת עד 21:00.

הכרעה בערעורו של אפי נוה על הרשעתו בפרשת נתב"ג  28 במאי 2023. ראובן קסטרו
מועמד הקואליציה הובס. נוה/ראובן קסטרו

התורים הארוכים גרמו לקרב גרסאות בין שני המועמדים הבכירים לראשות הלשכה. לטענת אנשיו של בכר, אנשי אפי נוה עיכבו את הליך ההצבעה בכוונה ופעלו על מנת לייצר תורים ארוכים כדי לייאש את העומדים בתור ולדכא את אחוזי ההצבעה. נוה מצדו הכחיש, ומאוחר יותר האשים: "אנשי המחאה עומדים בתורים במטרה להאריך אותם ולייאש את עורכי הדין שבאים להצביע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully