וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמית בכר התכוון לעתור לבג"ץ נגד השר לוין שעיכב את האישור להארכת הצבעה

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 21:48

לאחר בחירות סוערות, קלפיות הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין ננעלו בשעה איחור. התורים החריגים גררו עימותים בין המועמדים, שטענו כי התומכים של היריב עיכבו בכוונה את ההצבעה. בכר התכוון לעתור נגד לוין לבג"ץ: "מחייב תשובה מנומקת כדי למנוע חשש לשיקולים זרים"

בווידאו: הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין יצאו לדרך/מערכת וואלה!

הקלפיות בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין ננעלו היום (שלישי) שעה מאוחר יותר מהשעה המקורית בה היו אמורות להינעל. זה לא היה קל, שר המשפטים יריב לוין, מי שהסמכות להורות על הארכת שעות ההצבעה בידו, לא הגיב לבקשות הלשכה להארכה, אך בסוף התרצה. תחילה האריך את פתיחת הקלפיות עד 20:00 ולאחר מכן, בעקבות בקשה נוספת של הלשכה, האריך בשעה נוספת עד 21:00. תוצאות האמת צפויות להתפרסם ביום רביעי בבוקר.

לוואלה! נודע כי עורך הדין עמית בכר, ממלא מקום ראש לשכת עו"ד ומועמד לראשות הלשכה, שמזוהה עם המחאה נגד המהפכה המשפטית התכוון לעתור לבג"ץ נגד שר המשפטים, מי שבמידה ויזכה עתיד להיות איתו בקשר הדוק. העתירה נכתבה בעקבות התעלמות שר המשפטים מפניותיה של לשכת עורכי הדין בבקשה להארכת שעות ההצבעה. כתב העתירה, שנוסחה על ידי עורך הדין אורי הברמן, הגיע לידי וואלה!. "נזכיר כי השר הוא גורם פוליטי וגורמים שונים מהקואליציה בה הוא חבר הביעו עמדות בקשר לבחירות אלה. דברים אלו מחייבם לכאורה תשובה מהירה וככל שלא חיובית, לפחות מנומקת, בכדי למנוע חשש לשיקולים זרים", כתבו בעתירה.

לבסוף לא היה צורך בעתירה מפני שהשר האריך את שעות ההצבעה. מטעמו של השר לוין נמסר לוואלה!: "לא ידענו עד לפנייתכם על הכוונה להגיש עתירה לבג"ץ. הארכנו את ההצבעה לאחר שהתקבלה בקשה מוועדת הבחירות של לשכת עו"ד".

תורים ביום בחירות לראשות לשכת עורכי הדין, עזריאלי 20 ביוני 2023. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
תורים ביום בחירות לראשות לשכת עורכי הדין, עזריאלי 20 ביוני 2023/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

הארכת שעות ההצבעה לא הייתה הדבר היחיד שלא היה קל בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין. כבר משעות הבוקר המוקדמות דווח אודות תורים ארוכים בקלפיות, בעיקר באזור המרכז. התורים הארוכים גרמו לקרב גרסאות בין שני המועמדים הבכירים לראשות הלשכה - אפי נוה, שמזוהה עם תמיכה בקואליציה ועמית בכר שמזוהה עם האופוזיציה ובעיקר עם המחאה נגד המהפכה המשפטית. לטענת אנשיו של בכר, אנשי אפי נוה עיכבו את הליך ההצבעה בכוונה ופעלו על מנת לייצר תורים ארוכים כדי לייאש את העומדים בתור ולדכא את אחוזי ההצבעה.

"לא היה דבר כזה מעולם. יש כאוס באינספור קלפיות, תורים שמשתרכים עד אין קץ. קלפיות נפתחו באיחור ולא נשמעה אף הודעה על הארכת ההצבעה. הם פשוט מפוצצים פיזית את הבחירות כי יודעים שמצבם בכי רע", טענו פעיליו של בכר. עוד תומכים סיפרו כי "המשקיפים של אפי נוה יודעים איפה יש מעוזי מצביעים של מתנגדי הפיכה, הם מייצרים עיכובים בכוונה ואז נוצרים תורים בלתי נתפשים, וחלק מתייאשים והולכים".

בפתח תקווה ובהרצליה נוצרו בחלק מהקלפיות תורי ענק שנמשכו בין שעתיים לשלוש שעות. לטענת גורמים בקלפיות השונות, רבים מבעלי זכות ההצבעה התייאשו מההמתנה הארוכה ועזבו את המקום מבלי להצביע. גורם המעורה בפרטים מסר לוואלה! כי אחוז ההצבעה נע סביב 35%, אך הוא סייג את דבריו. לשם השוואה, בבחירות האחרונות אחוז ההצבעה הכולל עמד על כ-28%.

עוד בוואלה!

עשויות להכריע את גורל הוועדה לבחירת שופטים: מאחורי הבחירות ללשכת עורכי הדין

לכתבה המלאה
תור לקלפי בבית המשפט המחוזי בתל אביב. ללא, תמונות גולשים
תור לקלפי בבית המשפט המחוזי בתל אביב/תמונות גולשים, ללא

מקרה חריג נוסף נרשם בהרצליה, שם לפי החשד עורכת דין המזוהה עם אפי נוה עקפה את התור והצביעה לפני העומדים בתור. מקרה אחר נרשם בקלפי בקניון עזריאלי, שם לטענת אנשיו של עמית בכר, "הגיעו יותר משקיפים של אפי נווה ממה שהיה צריך. נוצר בלגן, הם סגרו את הקלפי".

מנגד, מהמטה של אפי נוה נמסר כי מדובר ב"קשקוש". מאוחר יותר, האשימו בלשכת נוה חזרה את אנשי בכר וטענו כי הם אלו שמייצרים את התורים הארוכים: "אנשי המחאה עומדים בתורים במטרה להאריך אותם ולייאש את עורכי הדין שבאים להצביע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully