וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארצות הברית לא גינה תחילה את הפיגוע בעלי - בישראל זעמו

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 21:40

טום ניידס פרסם ציוץ אחרי רצח 4 האזרחים ובו הביע דאגה מההרוגים בגדה המערבית "ב-48 השעות האחרונות". לפי בכירים ישראלים, הציוץ, שמתייחס למעשה גם להרוגים בפשיטה בג'נין, עורר כעס רב במשרד החוץ ובמשרד רה"מ. בעקבות הביקורת, פרסם ניידס ציוץ נוסף וגינה את הפיגוע

בווידאו:מואיז מוראל, נפצע בפיגוע בעלי, בי"ח בילינסון, 20 ביוני 2023/דוברות בי"ח בילינסון

שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס, התייחס הערב (שלישי) להסלמה בשטחים לאחר הפיגוע הקשה בעלי שבו נרצחו ארבעה ישראלים, אך לא גינה תחילה את הפיגוע, אלא הביע דאגה מההרוגים בגדה המערבית "ב-48 השעות האחרונות".

ניידס, שהתייחס למעשה גם לנרצחים בעלי וגם להרוגים בפשיטה בג'נין, כתב בטוויטר כי הוא משתתף בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהן ומתפלל עבור הפצועים. בכירים ישראלים אמרו כי הציוץ של ניידס עורר כעס רב במשרד החוץ, במשרד הביטחון ובמשרד ראש הממשלה.

תומאס ריצ'רד ניידס, שגריר ארצות הברית בישראל. מלון ענבל, ירושלים. 19 בפברואר 2023. פלאש 90 נועם רבקין, עיבוד תמונה
הציוץ עורר זעם בישראל. טום ניידס/עיבוד תמונה, פלאש 90 נועם רבקין

לאחר פרסום הציוץ, כתב שגריר ישראל בארה"ב, מייק הרצוג, כי "פיגוע טרור פלסטיני גבה את חייהם של ארבעה אזרחים ישראלים. אין כל הצדקה לפגיעה באזרחים חפים מפשע. יש לגנות זאת בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים. כל ניסיון לעשות 'גינוי מאוזן' הוא שגוי ומהווה זלזול בזיכרון הקורבנות".

בעקבות הביקורת על הציוץ שלו פרסם ניידס ציוץ נוסף בו גינה את הפיגוע וכתב כי מדובר ב"רצח חסר היגיון של חפים מפשע".

עוד בוואלה!

האזרח שאיגף ואיש הביטחון שהסתער: כך חוסל המחבל בפיגוע בעלי

לכתבה המלאה
הרוגים בפיגוע ירי ליד היישוב עלי, 20 ביוני 2023. ללא, פלאש 90
זירת הפיגוע בעלי/פלאש 90, ללא

בפיגוע, שאירע בתחנת הדלק בכניסה ליישוב עלי שבבנימין, נרצחו אלישע אנטמן בן ה-18 ועופר פיירמן בן ה-63 מעלי, הראל מסעוד בן ה-21 מבנימין ואדם נוסף. ארבעה ישראלים נפצעו בפיגוע, בהם אחד במצב קשה.

האירוע התרחש סמוך לשעה 16:00, אז הגיעו שני מחבלים למסעדת חומוס אליהו שבמתחם תחנת הדלק ופתחו באש. הם המשיכו לירות גם לעבר האזרחים שהיו בתחנה עצמה, עד שאחד מהם נורה למוות והשני נמלט מהמקום בעזרת רכב ששדד. זמן קצר לאחר מכן, גם הוא נורה למוות בידי כוחות הביטחון.

שני המחבלים היו פעילי חמאס, והשתייכו לזרוע הצבאית של ארגון הטרור. לאחר הפיגוע, הצהיר חמאס כי מדובר בתגובה לפשיטת צהל בג'נין אתמול, במהלכה נהרגו חמישה פלסטינים ונפצעו עוד עשרות. זאת, לאחר חילופי אש כבדים שנפתחו אחרי שהופעל מטען נגד רכב של צה"ל, וכוחות הביטחון נקלעו למארב, שכלל גם ירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully