וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזרח שאיגף ואיש הביטחון שהסתער: כך חוסל המחבל בפיגוע בעלי

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 21:07

אחד האזרחים שהיו במקום הבחין בשני המחבלים יוצאים מהרכב ומתחילים לירות לכל עבר. הוא הצליח להגיע מסביב, בעודו מגן על ילדיו, וירה באחד מהם. במקביל, דהר למקום מואיז, סייר היישוב שבבנימין, וניהל קרב יריות מטווח אפס, במהלכו נפצע: "יריתי עד שהפסיק לזוז"

4 נרצחים בפיגוע ירי בכניסה ליישוב בבנימין, אחד המחבלים נוטרל/נדב גולדשטיין/TPS

הפיגוע הקשה שאירע היום (שלישי) ביישוב עלי שבבנימין, שבו נרצחו ארבעה ישראלים וארבעה נוספים נפגעו, יכול היה להסתיים בצורה גרועה אף יותר אלמלא גבורתם של שני אזרחים שחיסלו את אחד המחבלים. אחד מהם, שהיה במקום עם ילדיו, איגף את המחבל מאחור וירה בו, כשבמקביל רץ לתחנת הדלק שבה אירע הפיגוע איש ביטחון עם נשק דרוך, ירה אף הוא במחבל ואף נפצע במהלך האירוע.

מואיז מוראל ניקר, סייר היישוב, שמע את הירי, הבין שמדובר בפיגוע ומיהר למקום עם רכב הסיור. "טסתי לשם, וראיתי את אחד מהמחבלים שמרסס אדם שנמצא ברכב במקום", שחזר בשיחה עם וואלה. "הנשק כבר היה דרוך. פתחתי את הדלת, והתחלנו לירות אחד על השני. אני פגעתי בו והוא פגע בי. הבנתי שנפגעתי והמשכתי לירות עליו עד שנפל ולא זז".

"אני לא בטוח מי מאיתנו ירה ראשון, אני ראיתי אותו ויריתי. תוך כדי אומנם נפגעתי, אבל יכולתי לירות", סיפר. "אני חושב שראיתי את המחבל השני בזירה. בורח משם עם חיוך על הפנים". עוד שלח מסר לממשלה: "צריך לפעול, לא לחכות שמישהו ייקח נשק ויהרוג אנשים ואז להרוג אותו". עם זאת, הדגיש כי יש להבחין בין מחבלים לערבים: "לרופא שטיפל בי קוראים מוחמד. הערבים הם לא האויבים שלנו, הם יכולים להיות חברים שלנו. לצערי הרבה מהם רוצים להרוג אותנו".

הרוגים בפיגוע ירי ליד היישוב עלי, 20 ביוני 2023. ללא, פלאש 90
"איגף את המחבל מאחור". זירת הפיגוע בעלי/פלאש 90, ללא

במקביל, להסתערות של ניקר, גם אחד האזרחים שהיו במקום גילה תושייה, כשאיגף את המחבל וירה בו אף הוא. אביעד גדות, אחיו של האזרח, שחזר בשיחה עם וואלה את האירוע הקשה, שבו אחיו הצליח להגן על ילדיו שהיו עמו ולירות במחבל.

"אחי עצר בתחנת הדלק כדי לנפח אוויר בגלגלים, ילדיו היו עמו ברכב וכן אחיינית שלו", סיפר גדות, שאחיו מתגורר באזור. "פתאום הוא קולט רכב עם פלסטינים שהתבוננו סביב וסקרו את התחנה. הוא ניפח את האוויר בגלגל, תוך שהוא שומר על קשר עין עם הרכב, שהיה במרחק של 15 מטר בערך".

"פתאום נפתחו הדלתות ושני מחבלים יצאו עם m-16, נשק צה"לי, והתחילו פשוט לרסס, גם אנשים שהיו שם בתחנה וגם את החנות. אחי, מפקד ביחידת חי"ר במילואים, היה עם אקדח", שחזר האח. "הוא איגף את המחבל מאחור כשבמקביל היה צריך להיות עם הגב אל הילדים שלו, עליהם הוא צריך לגונן. אחרי האיגוף הוא הצליח לירות במחבל 10 כדורים מטווח קצר מאוד, עד שהוא נפל".

עוד בוואלה!

חצי שנה מדממת: 27 בני אדם נרצחו בפיגועים מתחילת השנה

לכתבה המלאה
פיגוע ירי ליד היישוב עלי, 20 ביוני 2023. נדב גולדשטיין, TPS
"יריתי עד שהפסיק לזוז". זירת הפיגוע/TPS, נדב גולדשטיין

עוד סיפר, כי אחרי שהצליח להרוג את המחבל הראשון, נשאר אחיו בקשר עין עם המחבל השני, תוך שהוא מתקרב למכונית שלו כדי לשמור על ילדיו. הילדים עצמם, כך גילה, נשכבו ברכב בהוראת האחיינית שהייתה עמם. אז, נכנס האח לרכב, נסע לכניסה ליישוב עלי ודיווח על הפיגוע.

גדות זעם על ההסלמה ביהודה ושומרון, וטען כי מדובר בהפקרות של הממשלה ושל צה"ל. "גלנט ואלוף הפיקוד פשוט עומדים בשוק טוטלי מול אוקיינוס של טרור שגואה, וכל פעם גולש לכיוון אחר - ולא משנה אם זה בג'נין מול לוחמי צה"ל או מול אזרחים", אמר. "הם מפקירים את דם האזרחים ומשלימים עם זה שיש עוד ועוד הלוויות. יש פה סיר מבעבע של טרור, של אויב, והממשלה, בדגש על שר הביטחון, לא יודעים להצביע על האויב. חיים באיזשהו קונספט של אי בודד ובתודעה של פעולת שיטור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully