וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מידע "ממערכת הביטחון": פעיל במחאה נגד המהפכה המשפטית עוכב לחקירה

איציק מדינה, תושב פתח תקווה, חשוד כי תכנן לפעול באלימות. מאות הפגינו בעיר בעקבות הודעה שגויה לפיה מדובר במעצר מנהלי. בסיום החקירה שוחרר, וסיפר: "קטפו אותי מהבית בזמן ארוחה. שאלו שאלות הזויות". במהלך ההפגנה אזרח שלף אקדח, ונהג רכב נעצר בחשד לפגיעה במפגינה

מחאה בפתח תקווה בעקבות מעצר פעיל נגד המהפכה המשפטית/ארז הראל

איציק מדינה, פעיל במחאה נגד המהפכה המשפטית, עוכב הערב (שני) לחקירה. זאת, לטענת המשטרה בשל מידע שהתקבל במערכת הביטחון על כוונה למימוש פעילות אלימה. בסיום חקירתו, שוחרר ללא תנאים.

בתגובה לעיכובו וטרם סיום החקירה, מאות פעילים הגיעו למחות מול תחנת המשטרה בפתח תקווה, שבה הוא מתגורר. במחאת המילואימניקים אחים לנשק טענו כי מדובר במעצר מנהלי שנעשה לעיני אשתו וילדיו. "ממשלת הדיקטטורה רוצה לתת לבן גביר העבריין הסדרתי סמכות להורות על מעצר מנהלי של אזרחים כמו איציק לשישה חודשים ללא הסבר", נכתב בקבוצות ווטסאפ של פעילי המחאה. "היום זה איציק, מחר זה את ואתה". עם זאת, גורמי ביטחון הבהירו כי לא מדובר במעצר מנהלי, וטענו כי מדינה הגיע לחקירה באופן עצמאי.

דן חלוץ במחאה בפתח תקווה בעקבות מעצר פעיל נגד המהפכה המשפטית. 26 ביוני 2023. א בנון, אתר רשמי
מוחים בפתח תקווה, הערב/אתר רשמי, א בנון

"מה שקרה הערב יכול לקרות לכולנו. הגיעו אליי הביתה וקטפו אותי, חמישה שוטרים תוך כדי ארוחת ערב עם הילדים", סיפר איציק מדינה ביציאתו מהתחנה. "אישום בהסתה. דמיינתם שאנחנו נמצאים בדמוקרטיה, אנחנו עמוק בדיקטטורה. אחרי שבדקו אותי גופנית התחילו לשאול אותי שאלות הזויות, אין קשר בין מה ששאלו אותי והטיחו בפניי על הסתה לחקירה עצמה. החקירה היא איומים, לא הסתה - איומים. מי שמכיר אותי, אני לא מאיים על אף אחד, אין צורך. אנחנו אנשים שומרי חוק ונמשיך במה שאנחנו עושים. לא נפסיק".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

בהמשך, תגובה נמסרה גם מטעם מטה המאבק נגד המהפכה המשפטית. "המטה רואה בחומרה את ההחלטה לעכב לחקירה פעיל נגד ההפיכה המשטרית, מבלי שביצע כל עבירה", מסרו. "לא נאפשר להפוך את משטרת ישראל והשב"כ לכוחות בשירות הדיקטטורה. נתניהו וחבורת הקיצונים שהשתלטה על המדינה יגלו גם הפעם שכל פעולה להשתקת המאבק - רק תגביר את ההתנגדות".

בתחילת ההפגנה, תועד אזרח כשהוא שולף נשק לעבר מפגין שצעק לעברו והלך אחריו תוך שהוא מצלם אותו. "הגעתי מהראשונים להפגנה. עמדתי על המעבר חציה ופתאום בא בחור מאחורה והביא לי מכה בדגל, ותוך כדי רב עם מפגינים אחרים", סיפר לוואלה המפגין שצילם את הסרטון. "הלכתי אחריו, הוא סימן לי אצבע משולשת עם האצבע, הסתובב ושלף אקדח. שם הבנתי שזה לא שווה את זה. הלכתי לשוטר ואמרתי לו שאיימו עליי אקדח, הוא אמר שזה לא מעניין אותו, שאני מפריע לו לעבודה ושאם אני רוצה אתלונן". בבוקר עדכנה המשטרה כי פתחה בחקירת האירוע, אך החשוד טרם נעצר.

במקביל, נהגים שהגיעו לאזור ההפגנה ניסו לפרוץ דרך בין מפגינים עם כלי הרכב שלהם, ובהמשך נפגעה מפגינה מרכב ופונתה לבית החולים בילינסון כשמצבה קל. הנהג החשוד כפוגע, בן 53, נחקר בתחנת המשטרה. בבוקר הודיעה המשטרה כי הוא שוחרר למעצר בית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully