וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לנקוט במרי אזרחי": המשטרה תבחן התבטאויות של יאיר גולן ואהוד ברק

האלוף במיל' וראש הממשלה לשעבר התבטאו נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה וקראו למרי אזרחי. גולן קרא "לנקוט במרי אזרחי, גם באמצעים בלתי חוקיים". ברק הגיב על הודעת המשטרה: "נסיון הפחדה פוליטי מהזן הירוד הנהוג במשטרים רקובים"

כנס עיתון הארץ בנושא המהפכה המשפטית בהשתתפות אהוד ברק/הארץ

אגף החקירות (אחמ) ביחידת להב 433 הודיע הערב (שלישי) כי יבחן את התבטאויותיהם של האלוף במיל' יאיר גולן שקרא מוקדם יותר היום בריאיון לרשת ב' "לנקוט במרי אזרחי, גם באמצעים בלתי חוקיים", וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק שקרא גם כן למרי אזרחי.

עוד הוסיף גולן בריאיון כי "הממשלה הזו מנסה לחסל את הדמוקרטיה הישראלית. מול הניסיונות האלה נציג התנגדות אזרחית חד משמעית ברורה, ואם נצטרך להגיע למרי רחב היקף ובלתי אלים זה מה שנעשה. אני קורא כאן, במסגרת הסביר ובלי לנקוט באלימות, לעשות גם דברים בלתי חוקיים. במאבק על הדמוקרטיה צריך לעשות דברים שהם לא אלימים שנמצאים בשוליים של החוק - אין מנוס אלא לעשות זאת".

אהוד ברק בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 24 ביוני 2023. ראובן קסטרו
אהוד ברק בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 24 ביוני 2023/ראובן קסטרו

אהוד ברק הגיב להודעת המשטרה בחשבון הטוויטר שלו, וכתב כי "זה לא חשד להמרדה. זה נסיון הפחדה פוליטי מהזן הירוד הנהוג במשטרים רקובים. נסיון להפחיד את יאיר, אותי ואתכם". ברק הוסיף: "יש לי חדשות לנתניהו ובן גביר: אנחנו לא מפחדים מאף אחד ומשום דבר. ונמשיך להיאבק נגד הנסיון לרסק את מערכת המשפט ולדחוק את ישראל אל מחוץ למשפחת הדמוקרטיות. ניאבק - ובסוף ננצח".

גם חבר הכנסת חילי טרופר, ממפלגת המחנה הממלכתי, הגיב בחשבון הפייסבוק שלו: "את המאבק על הבית, צריך לנהל עם גבולות ברורים, אחרת הבית המשותף יתמוטט עלינו. אהוד ברק ויאיר גולן הם אנשים עתירי זכויות ומפקדי צה"ל אמיצים. עם זאת, אמירותיהם מסוכנות, 'מרי אזרחי' לדברי ברק ו'מרי רחב היקף באמצעים בלתי חוקיים' כהגדרת גולן מחמירים את הקרע הפנימי ואמורים להרתיע כל מי שהדמוקרטיה חשובה לו, ובעיקר את כל מי שרוצה שנמשיך לחיות כאן ביחד, למרות חילוקי הדעות בתוכנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully