וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילמן דורשת: להרחיק את ההפגנות 2 קילומטר מבתי מגורים בלילה

27.6.2023 / 20:55

השרה להגנת הסביבה שלחה מכתב למפכ"ל המשטרה שבתאי בו טענה כי ההפגנות רועשות פי 16 מהרמה המותרת בחוק, ופי 100 בשעות הלילה. על כן ביקשה להרחיק את המפגינים כ-300 מטרים מבתי מגורים ביום, ושני קילומטרים בלילה

הפגנה נגד עידית סילמן בטקס השקת שמורת טבע ים אכזיב, 6.6.23/צילום גולשים

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, שלחה היום (שלישי) מכתב למפכ"ל המשטרה ובו דרשה ממנו להרחיק את ההפגנות למרחק של למעלה מ-300 מטרים מבתי מגורים במהלך היום, ובמהלך הלילה - לפחות שני קילומטר.

המלצות המכתב ששלחה הערב השרה מתבססות על דוח שהפיק המשרד להגנת הסביבה, אודות מדידת רעש בהפגנות, ונעשה על פי מידע מהפגנות בירושלים בחודש אפריל האחרון. ממסקנות הדוח עלה כי מפלס הרעש עומד בשעות היום, עד השעה 20:00, מפלס הרעש עומד על פי 16 מהרעש המותר. בשעות הלילה, נמסר, עומד הרעש עד פי 100 מסף הרעש המותר לפי חוק.

המכתב ששלחה עידית סילמן נגד המפגינים. 27 ביוני 2023. המשרד להגנת הסביבה, אתר רשמי
המכתב ששלחה סילמן למפכ"ל/אתר רשמי, המשרד להגנת הסביבה

"שימוש באמצעים רועשים כמו מכשירי הצבעה, זמבורות, כלי הקשה וכיוצא מזה, בסמוך לשימושים רגישים לרעש כגון מגורים ומוסדות חינוך, גורמים לרעש בלתי סביר בשעות היום ולמפגעי רעש קשים בשעות הלילה", נמסר במכתב שהגישה סילמן, "הדבר מוביל לפגיעה ביכולת של המתגוררים בטווח שמיעה ללמוד, לנוח, להחלים או להנאה סבירה מרכושם".

זו אינה הפעם הראשונה מגיעות תלונות על הפגנות שמפרות את איכות החיים בירושלים. תלונות דומות נמסרו במיוחד מצד תושבי הרחובות הסמוכים למעון ראש הממשלה ברחוב עזה. תושבי האזור מתלוננים מזה תקופה ארוכה על הרעש וחסימות הכבישים שמשבשים את חייהם, בעקבות ההפגנות התכופות. בחודשים האחרונים אף קיימו תושבי האזור מחאה משלהם, ובה הוציאו את ילדיהם הקטנים והפעוטות וחסמו כביש עם העריסות שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully