וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו מול ביתו של יריב לוין במודיעין: "הצליח לחטוף את המדינה"

המפגינים חסמו את הכביש סמוך לכניסה לביתו של שר המשפטים בעזרת גדרות תיל והבעירו צמיגים במחאה על תפקודו של לוין כ"ראש הממשלה בפועל" והובלתו את המדינה "לאבדון". 6 נעצרו בחשד להפרת סדר. לוין: "היועמ"שית ומערכת אכיפת החוק מעלימות עין ומאפשרות להפקרות להשתולל"

הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביתו של יריב לוין במודיעין, 27 ביוני 2023/מובילי כוח קפלן

מאות בני אדם הפגינו היום (שלישי) מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין נגד המהפכה המשפטית. המפגינים חסמו את הכביש סמוך לכניסה לביתו של השר, הציתו צמיגים והניפו שלטים עם הכיתוב "יריב מר של ישראל".

במהלך ההפגנה נעצרו שישה מפגינים בחשד להפרת הסדר הציבורי והועברו לחקירה בתחנת המשטרה, וצירי התנועה בעיר נפתחו. מארגני המחאה קראו בתגובה למפגינים להגיע להפגין מול תחנת המשטרה במודיעין, נגד "המעצרים האלימים".

לדברי מארגני המחאה, ראש הממשלה בנימין נתניהו "לא נוכח באירוע ולוין מתפקד בפועל כראש הממשלה האמיתי". עוד טענו כי הוא "מוביל את המדינה לאבדון בצורה לא דמוקרטית". כמחאה, המפגינים חסמו את הכביש בעזרת גדרות תיל וצמיגים שהבעירו והציגו מיצג מחאה בצורת שני נקניקי ענק עליהם נכתב "נקניק דיקטטורה" ו"מעדניית לוין".

מ"אחים לנשק", שארגנו את המחאה, נמסר: "היום כבר ברור לכל מי באמת שולט במדינה הזו ומוביל אותה לאבדון. לוין אולי הצליח לחטוף את המדינה, אבל אנחנו נשחרר אותה מידיו. בשבועות הקרובים יתגבר המאבק על דמותה של המדינה, ועם ישראל נדרש להצטרף במלוא עוזו למאמצי השמירה על הדמוקרטיה".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביתו של יריב לוין במודיעין, 27 ביוני 2023. מובילי כוח קפלן, אתר רשמי
הפגנה במודיעין, היום/אתר רשמי, מובילי כוח קפלן

לוין התייחס להפגנה והאשים את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה באכיפה בררנית. בחשבון הפייסבוק שלו כתב כי האירוע נמשך יותר משעה וחצי, כשבמשך יותר משעה המשטרה לא התערבה וכי "היועצת ומערכת אכיפת החוק שתחתיה מעלימות עין מהאלימים, שלא לומר קורצות לאלימים, ומאפשרות להפקרות להשתולל". לדבריו, "הדבר הכי מקומם זו האכיפה הבררנית. את המפגינים נגד ההתנתקות עצרו באלפים והגישו מאות כתבי אישום. למפגינים יוצאי אתיופיה התנהגו בברוטליות ובאכיפה בסטנדרטים שלא היו כמוהם. אבל יש מורמים מעם, אלה שנמצאים בצד הנכון, בצד של מערכת המשפט".

נתניהו טען כי הבערת הצמיגים מול ביתו של השר היא "תוצאה ישירה של הקריאות להמרדה ולמרי אזרחי": "מי שמדברים על סרבנות, מרי אזרחי ואי-ציות לחוק, בפועל מעודדים אלימות, אנרכיה ופגיעה במדינה ובחוקיה", הוסיף.

שר התרבות מיקי זוהר חיזק את דברי לוין והוסיף: "ההפגנות האלימות מול ביתו לא ירתיעו אותנו מלקדם את האידיאולוגיה שלנו שנועדה לתקן את מערכת המשפט".

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף: "חשוב שהמשטרה פעלה ופועלת למעצר האנרכיסטים אבל אין ספק שאם היה מדובר בהתפרעויות ימין היו נעצרים עשרות והיועצת המשפטית הייתה דואגת לבקש לעצור אותם עד לתום ההליכים". בן גביר הדגיש כי "התפרעויות אנרכיסטים שמבעירים צמיגים וחוסמים כבישים עם גדרות תיל מול ביתו של יריב לוין - לא מתקבלות על הדעת".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור של הפרת הסדר הציבורי, תוך סיכון תושבי המקום על ידי הבערת צמיגים בלב שכונת מגורים, חסימת צירי תנועה ורמיסת הוראות בג"צ לעניין מחאות מול בית נבחר ציבור, ולפיכך נעצרו לחקירה שישה חשודים. מעבר לכך, נבהיר כי מדרג הטיפול וזמן המענה המבצעי, הנם נגזרת ישירה של תגבור מערכי השיטור בשטח".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביתו של יריב לוין במודיעין, 27 ביוני 2023. מובילי כוח קפלן, אתר רשמי
הפגנה במודיעין, היום/אתר רשמי, מובילי כוח קפלן
הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביתו של יריב לוין במודיעין, 27 ביוני 2023. מובילי כוח קפלן, אתר רשמי
הפגנה במודיעין, היום/אתר רשמי, מובילי כוח קפלן

אתמול הפגינו מאות פעילים נגד המהפכה המשפטית מול תחנת המשטרה בפתח תקווה עקב עיכובו של איציק מדינה, פעיל מחאה, לחקירה במשטרה. לטענת המשטרה, מדינה עוכב בשל מידע שהתקבל במערכת הביטחון על כוונה למימוש פעילות אלימה. בסיום החקירה הוא שוחרר ללא תנאים.

במחאת המילואימניקים אחים לנשק טענו כי מדובר במעצר מנהלי שנעשה לעיני אשתו וילדיו. "ממשלת הדיקטטורה רוצה לתת לבן גביר העבריין הסדרתי סמכות להורות על מעצר מנהלי של אזרחים כמו איציק לשישה חודשים ללא הסבר", נכתב בקבוצות ווטסאפ של פעילי המחאה. "היום זה איציק, מחר זה את ואתה". עם זאת, גורמי ביטחון הבהירו כי לא מדובר במעצר מנהלי, וטענו כי מדינה הגיע לחקירה באופן עצמאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully