וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ט בנימין הותקף בשבעה של נרצח בפיגוע בעלי; נתניהו: "חרפה שאסור לקבל"

אל"מ אליאב אלבז הגיע לנחם משפחה של אחד הנרצחים וספג קללות קשות מנערים שהיו במקום: "אתה רצחת אותו". בעקבות המהומה עזב את המקום. ראש הממשלה: "לא נכיל אלימות נגד חיילי צה''ל". גם סמוטריץ גינה': "תתביישו לכם"

מח"ט בנימין הגיע לנחם את את אחת ממשפחות הנרצחים מהפיגוע בסמוך לעלי והותקף מילולית/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מפקד חטיבת בנימין אליאב אלבז הותקף היום (שני) מילולית על ידי אזרחים ישראלים שנכחו בניחום משפחת הראל מסעוד, שנרצח בפיגוע בעלי שבוע שעבר. "רוצח, אתה רצחת את מסעוד", קראו בין היתר הנוכחים לעברו. בעקבות הקריאות, עזב אלבז את המקום.

בתגובה לתקרית, מצה"ל נמסר כי "האנשים במקום נהגו כלפיו באופן שאינו ראוי ואינו מכבד מדובר באירוע חריג ושאינו מתקבל על הדעת, כלפי מפקד שעושה לילות כימים להבטחת ביטחון התושבים".

"אל"מ אלבז הוא קצין ומפקד עתיר זכויות שמקדיש את חייו לביטחון המדינה, הקריאות נגדו לא רק בזויות, הן מעידות על כשל ערכי ורוח גבית שמקבלים קיצוניים בימים אלו נגד כוחות הביטחון", הגיב למקרה יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בפוסט שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. "המעשים וההתבטאויות שאנו רואים בימים האחרונים עלולים להיגמר באסון", הוסיף.

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט כינו את האירוע. נתניהו מסר כי "התקיפה והגידופים נגד מח"ט בנימין, אל"מ אליאב אלבז, שמפקד על הכוחות ששומרים על אזרחי ישראל הם חרפה ואני מגנה אותם בתוקף. לא נקבל ולא נכיל כל סוג של אלימות נגד קציני וחיילי צה"ל".

גלנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו בעקבות האירוע: "שוחחתי הלילה עם מח"ט בנימין בעקבות האלימות הנבזית שספג. אל"מ אלבז הוא קצין מצטיין, המקדיש את חייו למען ביטחון ישראל ופועל לילות כימים להגנה על אזרחיה. פגיעה בחיילי וקציני צה"ל כמוה כפגיעה בדגל המדינה. לא נאפשר זאת, נמצה את הדין עם הפורעים".

מח"ט בנימין אליאב אלבז. דובר צה"ל
מח"ט בנימין אליאב אלבז/דובר צה"ל
פוסט פייסבוק של בני ביטון, ראש עיריית דימונה. 27 ביוני 2023. יניר יגנה
פוסט פייסבוק של בני ביטון, ראש עיריית דימונה. 27 ביוני 2023/יניר יגנה

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', מסר כי "תקיפת המח"ט היא חמורה מאד וראויה לכל גינוי. לא יכולה להיות שום הבנה או הצדקה לקריאות נוראיות אלה כלפי מפקד בצה"ל שמוסר את נפשו על הגנת עם ישראל, מדינת ישראל וההתיישבות. תתביישו לכם". גם שר החינוך, יואב קיש, הגיב לאירוע: "קומץ קטן שבפגיעה במפקד פגעו בעם ישראל כולו".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב גם כן וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "גם אם יש זעם או טענות, זאת לא הדרך להטיח ביקורת, וודאי במקרה של מח"ט בצה"ל. אין שום מקום להתנהגות כזאת וקריאות כאלה נגד מפקדים בצה"ל.

"המתקפה על מח"ט בנימין ראויה לכל גינוי", ציין גם שר החדשנות והמדע אופיר אקוניס. "אסור לנו לקבל להתנהגות כזאת כלפי קציני וחיילי צה"ל שפועלים בשליחותנו, בשום צורה ואופן".

בימים האחרונים נשמעה ביקורת כלפי צה"ל, על רקע התפרעויות המתנחלים ביהודה ושומרון והודעת ראשי מערכת הביטחון שכינו את האירועים "טרור לאומני". בין היתר, שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק, השוותה הבוקר בין הרמטכ"ל, ראש השב"כ והמפכ"ל לכוח ואגנר. "הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש שב"כ הוציאו הודעה משותפת על טרור לאומני יהודי. מי אתם, כוח ואגנר?", אמרה השרה. "מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה? הם יטיפו לנו מוסר? אני נגד האירועים האלה, אבל זאת בושה וחרפה לקרוא לזה טרור לאומני", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully