וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ אחרי מתקפת סטרוק: "נתניהו צריך לפטר אותה מיד"

דבריו של יו"ר המחנה הממלכתי נאמרו לאחר שהשוותה השרה את ראשי מערכת הביטחון לכוח ואגנר. "כל דקה שהיא נשארת בתפקידה, זו פגיעה בביטחון המדינה", הוסיף. יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' התייחס גם הוא לדברים, וטען כי זו התנצלה. "חשוב לתקן, והיא עשתה את זה מהר"

בני גנץ בריאיון לטל שלו בתוכנית סופ"ש שלו_15.06.23/צילום סטילס: ראובן קסטרו

בישיבת הסיעה של "המחנה הממלכתי" שהתקיימה היום (שני), התייחס יו"ר המפלגה בני גנץ לדבריה של השרה אורית סטרוק, שהשוותה לכאורה בין הרמטכ"ל הלוי, המפכ"ל שבתאי וראש שב"כ בר ל"כוח ואגנר", הקבוצה שהובילה את המרד הצבאי בנשיא פוטין, וקרא לנתניהו לפטרה. בישיבה שקיים יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בסיעתו, התייחס גם הוא לדבריה ואמר כי זו הבהירה את עצמה והתנצלה על אמירה לא נכונה. "חשוב לתקן, והיא עשתה את זה מהר", ציין.

"הבלמים בממשלה הזו, נשרפו", עוד טען גנץ בישיבת סיעתו התייחס לדברי השרה סטרוק. "זו לא ממשלה - זו אנרכיה. נתניהו צריך לפטר את סטרוק, בלי גינויים ובלי הבהרות. כל דקה שהיא נשארת בתפקידה, זו פגיעה בביטחון המדינה", הוסיף.

בהמשך, ציין כי "ההפיכה המשטרית עדיין כאן. אותה הגברת ואותה האדרת, רק 'בתשלומים'". לדבריו, הקואליציה מנסה להרדים את הציבור ולהתקדם באותה הדרך. "נתניהו בחר בקיצוניות, בחר להיגרר ולפגוע בדמוקרטיה, באחדות העם, בביטחון ובכלכלה. עוד לא מאוחר לעשות את הדבר הנכון לעשות, למנות את הנציג לוועדה לבחירת שופטים ולחזור לבית הנשיא", מסר.

בצלאל סמוטריץ',1 במאי 2023. ראובן קסטרו
"חשוב לתקן, והיא עשתה את זה מהר". סמוטריץ'/ראובן קסטרו

גנץ הדגיש כי גם אם הקואליציה תצליח להעביר את חוקי המהפכה, "ואני לא בטוח שיהיה לנתניהו רוב בכנסת להעביר אותם", הם יהיו חוקים עם חותמת "פג תוקף", כך לדבריו. "אתם, חברי הקואליציה, תפגעו בדמוקרטיה, בעם, בביטחון ובכלכלה. המחאות יחזרו, ההשפעות ההרסניות על החברה יעלו מדרגה, והממשלה הזו - תתפרק במוקדם או במאוחר", הוסיף.

על השר לביטחון לאומי אמר גנץ: "בן גביר קורא להפרת חוק שנגמרת בשריפת בתים, ומסרב לגנות טרור לאומני. הוא זה שיכול למנות את המפכ"ל הבא? כל דקה שהוא נשאר בתפקיד - זו חוסר אחריות של נתניהו. סמוטריץ' דורש וגלנט מאפשר להפר את שלטון החוק ולהקים מאחזים בלתי חוקיים תוך הנחיה של צה"ל לא לבצע אכיפה. למי אכפת מהחוק? למי אכפת מהכוחות בשטח? למי אכפת הנזק הבינלאומי? אין דין ואין דיין".

"איראן שועטת קדימה, הטרור מרים את ראשו ובמקום לקיים דיונים ליליים עם ראשי מערכת הביטחון, נתניהו משקיע את הלילות וסופי השבוע בישיבות עם יריב לוין ודודי אמסלם". בסיום דבריו, גנץ סבר כי מדובר במצב דמוי "כאוס". לדבריו, "ממשלת האנרכיה הזו חייבת ללכת הביתה. את הנזק האדיר שיוצרים השרים שלה יום יום, גם אלף כבאים לא יצליחו לכבות - רק ממשלה אחרת תוכל לעשות זאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 26 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"ממשלת האנרכיה הזו חייבת ללכת הביתה". גנץ/פלאש 90, יונתן זינדל

בישיבת סיעת הציונות הדתית, התייחס גם ראש המפלגה סמוטריץ' להשוואה שביצעה לכאורה השרה סטרוקף וטען כי זו התנצלה על אמירה לא נכונה. "חשוב לתקן, והיא עשתה את זה מהר", אמר.

עוד התייחס בדבריו למהפכה המשפטית."נמשיך בע"ה לבצע את התיקונים במערכת המשפט מתוך אחריות ובשיקול דעת, כל זה תחת המנדט שקיבלנו באופן ברור בבחירות האחרונות מרוב מוצק של אזרחי ישראל", אמר. כמו כן, ציין כי לדעתו יש לצאת למבצע צבאי רחב היקף בצפון השומרון: "הגיע העת לפעול במקומות הללו גם עם כוחות אוויר ושריון כדי לשמור על חיי לוחמינו".

אורית סטרוק בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
אורית סטרוק נגד הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש שב"כ: "מי אתם? כוח ואגנר?"/ראובן קסטרו

"בשבוע שעבר ראינו התפרעויות חסרות תקדים. זריקות אבנים לעבר שוטרים, בקבוקי תבערה לעבר לוחמים", אמר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בפתח ישיבת סיעת עוצמה יהודית. "במקום אחר, ראינו חסימה והצתת כביש תוך פגיעה קשה בתשתיות. אך דווקא על כל אלה שומרי הסף שלנו מתייחסים בסלחנות, ברמת הגולן המליצו להתקפל ולהפסיק עבודות שאושרו כדת וכדין, ועל אכיפת החוק באיילון אין בכלל מה לדבר", אמר.

"כל העיניים שלהם נשואות רק למתיישבים, לנוער, לגבעות יהודה ושומרון, לאכוף את החוק שוב ושוב ושוב ברחבי יהודה ושומרון, ומאידך עשרות אלפי בתים לא חוקיים בנגב ובגליל לא מעניינים אותם. אני נגד הפרת חוק, אני חושב שצריך להתיישב בכל מקום ביהודה ושומרון, אבל לא יהיה כאן חוק אחד למתיישבים וחוק אחר ברמת הגולן, ברהט ולמפגינים באיילון".

"ממשלת ישראל לא יכולה להפלות בין דם לדם, בין דין לדין, לא יכולה להיות כאן אכיפה סלקטיבית, לא יכול להיות ציבור אחד שעליו יקוב הדין את ההר ומצד שני יכולים להתיישב ולבנות בכל מקום ואין אכיפה ואין דין ואין דיין", הוסיף.

יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד: "הדרך לשלטון המרכזי עוברת דרך השלטון המקומי״. צילום: אלעד גוטמן, אתר רשמי
"הממשלה הכושלת והמושחתת הזו תיפול במהרה". לפיד/אתר רשמי, צילום: אלעד גוטמן

"נאשם באמצע משפט או עבריין שהורשע בתמיכה בטרור, אחד משניהם יבחר את המפכ"ל הבא. זה לא מצב שפוי. זה לא מצב סביר", אמר ראש האופוזיציה יאיר לפיד בדברים שנשא בישיבת הסיעה השבועית. "זה לא מה שמגיע לעשרות אלפי שוטרים, לאנשי מג"ב, לאנשי הימ"מ, לכל האנשים המופלאים האלה שמסכנים את חייהם כל יום כדי לשמור עלינו", הוסיף.
 
לפיד טען כי "זו הסיבה, אין אחרת, שהקואליציה עושה כל מאמץ לבטל את עילת הסבירות. מפני שהמציאות הפכה להיות בלתי סבירה. מפני שהם רוצים לוודא שאין עליהם שום בקורת שיפוטית, ביקורת ציבורית, או דרך לגרום להם להתנהל באופן נורמלי".

"אם תבוטל עילת הסבירות - קודם כל הם יחזירו את דרעי, עוד עבריין מורשע, בניגוד לפסיקת בית המשפט, ואז נראה פה רק מינוי מקורבים, רק מכרזים תפורים. השחיתות תשתלט על מדינת ישראל. לאזרחים ישרים לא יהיה למי לפנות ולא יהיה מי שיגן עליהם. הממשלה הכושלת והמושחתת הזו תיפול במהרה, ואנחנו נקים את ממשלת הרוב השפוי שתתקן את מה שהם הורסים עכשיו", סיים.

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 5 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
אם ירצו להעמיד לדין את אהוד ברק, יצטרכו קודם להעמיד לדין חלק משרי ושרות הממשלה". ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי כל מה שקורה כרגע סביב הקידום החד צדדי של צמצום עילת סבירות, "זה אומר שעם האנשים בקואליציה אם אתה לא מקבל את עמדתם, הם נגד".

על הקריאה של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק למרי אזרחי אמר ליברמן: "אין מקום לקריאה למרי אזרחי, המחאה מספיק חזקה ולא צריך להגזים או להיסחף. אם ירצו להעמיד לדין את אהוד ברק, יצטרכו קודם להעמיד לדין חלק משרי ושרות הממשלה על התבטאויות יותר חמורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully