וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורית סטרוק נגד הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש שב"כ: "מי אתם? כוח ואגנר?"

26.6.2023 / 8:52

השרה התייחסה בריאיון לרדיו "קול ברמה" להודעת ראשי מערכת הביטחון בה טענו כי פרעות המתנחלים הם טרור - והשוותה אותם למורדים ברוסיה. "הם יטיפו לנו מוסר?", הטיחה. לאחר מכן הבהירה: "השימוש בביטוי שגוי, לא חוזרת בי מהביקורת". גנץ ולפיד קראו לנתניהו לפטר אותה

בוידאו: מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא הסמוך לרמאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הם יטיפו לנו מוסר? בושה וחרפה לקרוא לזה טרור לאומני". (אורית סטרוק)

שרת ההתיישבות והשרה למשימות לאומיות אורית סטרוק (הציונות הדתית) התראיינה הבוקר (שני) לתוכנית "שמונה אפס אפס" ברדיו החרדי "קול ברמה", שם התייחסה להודעה המשותפת שהוציאו שלשום הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי וראש שב"כ רונן בר, בה כינו את התפרעויות המתנחלים ביהודה ושומרון "טרור לאומני".

"הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש שב"כ הוציאו הודעה משותפת על טרור לאומני יהודי. מי אתם, כוח ואגנר?", אמרה השרה סטרוק. "מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה? הם יטיפו לנו מוסר? אני נגד האירועים האלה, אבל זאת בושה וחרפה לקרוא לזה טרור לאומני", הוסיפה. בסיום הריאיון, הדגישה השרה סטרוק כי היא מעריכה את ראשי מערכת הביטחון על פעילותם, אך חזרה שוב על כך שעשו טעות בהתנהלותם בימים האחרונים מול המתנחלים.

מאוחר יותר, השרה פרסמה ציוץ בחשבון הטוויטר שלה בו התנצלה על השימוש בביטוי "כוח ואגנר". לדבריה, השימוש בו היה שגוי. "הוא ‏נכנס לשיחה בשל נוכחותו בשיח החדשותי, אבל לגמרי לגמרי לא מתאים. ‏סליחה ומחילה", כתבה והוסיפה: "‏לא חוזרת בי מהביקורת העניינית, על כך שראשי מערכות הביטחון שלנו, מסורים וראויים להערכה ככל שהם, לא אמורים להיות מטיפי-מוסר".

מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא, 24 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא. יום שבת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בחלוף כמה שעות, ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את דבריה של השרה סטרוק, אבל במקביל הורה לבדוק תלונות על שימוש בכוח מופרז מצד המשטרה והצבא נגד מתנחלים.

"ראשי ואנשי זרועות הביטחון שלנו עושים לילות כימים כדי להגן על מדינת ישראל ועל אזרחי המדינה", אמר. "יש מקום בדמוקרטיה לביקורת על כל אחד אבל אין שום מקום להשתלחות באנשים שמובילים את המאבק שלנו נגד הטרור ולמען ביטחון ישראל", הוסיף. "לאור ריבוי התלונות בימים האחרונים, הנחה ראש הממשלה נתניהו לבדוק טענות לשימוש בכוח מופרז מצד כוחות הביטחון כלפי אזרחים ביהודה ושומרון", נמסר מלשכת ראש הממשלה.

גם שר הביטחון יואב גלנט התייחס לדבריה של השרה ולמתקפה על שורה בכירי צה"ל, לרבות אלו המשרתים ביהודה ושומרון. "אם מי מאנשי הציבור רוצה לתקוף את כוחות הביטחון, הוא מוזמן לתקוף אותי, אל תגעו בחיילי צה"ל", אמר. "ישנן התקפות של אוכלוסייה קיצונית על מפקדי וחיילי צה"ל. המתקפות האלה הן גם מתקפות פיזיות, לא נקבל פגיעה בצה"ל, לא נקבל פגיעה במפקדי צה"ל, וכל מי שיעשה את זה נביא אותו לדין באופן החמור ביותר", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

גנץ ולפיד לנתניהו: פטר את סטרוק

"ההשוואה של ראשי זרועות הביטחון לכוח ואגנר היא חרפה מוסרית ופגיעה בביטחון המדינה". (בני גנץ)

בתגובה לדברי סטרוק, ראש האופוזיציה יאיר לפיד פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו טען כי שרה שמשווה את הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש שב"כ לשכירי חרב מורדים - "לא ראויה ולא יכולה לשבת בממשלת ישראל". בהמשך, לפיד קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "לעצור את הטירוף ולרסן את השרים ההזויים חסרי האחריות שלו". עוד כתב לפיד: "אזרחי ישראל חייבים את חייהם להרצי הלוי, קובי שבתאי ורונן בר, גיבורי ישראל ושומריה".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הוסיף: "ההשוואה של ראשי זרועות הביטחון לכוח ואגנר היא חרפה מוסרית ופגיעה בביטחון המדינה". גנץ גינה את דבריה של סטרוק והצטרף לקריאת לפיד לפטר אותה "עוד היום". לדבריו, "כל דקה שהיא מכהנת כשרה בממשלה הוא מסר של הפקרות ביטחונית, קריצה לאנרכיסטים ופגיעה בצה"ל, בשב"כ ובמשטרת ישראל". גנץ סבר כי ‏אסור להסתפק בגינויים וכי "המסר חייב להיות במעשים. הגיע זמן לשים סוף לאנרכיה שמחוללת ממשלת ישראל בביטחון המדינה".

גם חבר הכנסת ממפלגתו של לפיד, יוראי להב הרצנו, פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו כתב: "למה שרה בממשלת ישראל משווה את הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ לשכירי חרב, שביצעו פשעי מלחמה ומפקדם הישיר הוא ניאו-נאצי מופגן?".

"ממשלה של מטורפים", אמרה חברת הכנסת שרון ניר מישראל ביתנו בהתייחסה לדברי השרה סטרוק. "אורית סטרוק בהסתה פרועה כנגד ראשי מערכת הביטחון שנוטלים באחריות כבדת משקל בתקופה מורכבת ועתירת אתגרים ביטחוניים", הוסיפה ניר בחשבון הטוויטר שלה. "תתביישי לך. כל שנות השירות של המפלגה שלך ביחד, הם לא כמניין התרומה של אחד מהם, עבור ביטחון המדינה והגנה על הבית שלנו", כתבה.

אורית סטרוק בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה? הם יטיפו לנו מוסר?". השרה סטרוק/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, גם יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט שמחה רוטמן התייחס לאירועי הימים האחרונים ביהודה ושומרון, ובריאיון לתוכנית "שבע-תשע" עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM, אמר כי הוא לא מכיר את התופעה המדוברת.

"פרעות המתנחלים? תופעה שאני לא מכיר", ציין רוטמן. "אני לא מכיר עשרות ומאות, כשאני אראה הוכחות לטענות המופרכות האלו, אני אתייחס אליהן. אני חושב וכתבתי את זה בצורה נרחבת, הטיפול בטרור והעובדה שגם מי שהיה צריך להיכנס, להשתלט על הכפר ולדאוג שלא יצאו ממנו פורעים, אלה כוחות הביטחון וצה"ל, אין מקום לפעולות עצמאיות".

כשנשאל האם הוא מגנה את ההתפרעויות הללו, רוטמן טען כי כל אדם שעובר על החוק, צריך לקבל טיפול על פיו. "אני חושב שראש השב"כ וגם הצבא לצערי, התגובה שלהם לנושא הזה לא נכונה ולא טובה", אמר. "צריך לטפל בנושאים האלו בכלים המשטרתיים הרגילים. מי שמתייחס לרוצחים והנרצחים באותה צורה מייצר עיוות. שמערכת הביטחון תעשה את תפקידה", הוסיף.

שמחה רוטמן, דיון ועדת חוקה, 26 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא מכיר את התופעה הזו. טענות מופרכות". רוטמן/פלאש 90, יונתן זינדל

ביום שבת הרמטכ"ל הלוי, ראש שב"כ בר ומפכ"ל המשטרה שבתאי פרסמו הודעה משותפת בה גינו את ההתפרעויות האלימות כלפי הפלסטינים ביהודה ושומרון בימים האחרונים.

"בימים האחרונים מתבצעות בשטחי יהודה ושומרון תקיפות אלימות של אזרחים ישראלים נגד פלסטינים חפים מפשע", מסרו ראשי מערכת הביטחון. "המתקפות הללו נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי והן גם טרור לאומני לכל דבר, ואנו מחויבים להילחם בהן", טענו.

זו אינה הפעם הראשונה בה השרה מתבטאת בצורה חריפה כזו, ושרק בשבוע שעבר, יממה אחרי הפיגוע הנורא בעלי, האשימה את גנץ במצב הביטחוני במדינה: "הטרור פרץ בעוצמות בעקבות ההחלטה של גנץ להוציא את צה"ל ממרכזי שכם וג'נין", אמרה בריאיון לאתר "כיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully