וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל לא משתלט על היקף הפשיעה הלאומנית, והמשטרה לא מתגברת כוחות

26.6.2023 / 4:22

גורם ביטחוני הזהיר בשיחה עם וואלה! כי "אנחנו מתקרבים לרגע בו היקף הפשיעה הלאומנית ייצא מכלל שליטה", ומתריע כי איבוד הרסן עלול להוביל לעלייה בפיגועים נגד ישראלים. "אין מספיק כוחות לכל המוקדים, והגינויים מקצה לקצה מביכים את ישראל"

בוידאו: מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא הסמוך לרמאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתום הערכת מצב ביטחונית והתייעצויות עם השב"כ, הנחה הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי לתגבר את אוגדת יהודה ושומרון בשני גדודים נוספים מבית הספר למקצועות החי"ר, סיירת נח"ל וכוח עתודה של משטרה צבאית. זאת בנוסף לגדוד 13 וגדוד 202 שהוקפצו בשבוע שעבר בעקבות הפיגוע בעלי, כדי לבלום את התפשטות הפשיעה הלאומנית - שיא התגבור של השנים האחרונות.

"אנחנו מתקרבים לרגע בו היקף הפשיעה הלאומנית ייצא מכלל שליטה", הסביר גורם ביטחוני לוואלה!. "מרגע הפיגוע הקטלני והכואב בעלי ועד ראשון בצוהריים דווח על 85 פיגועי פשיעה לאומנית. רק בסוף השבוע האחרון דווחו 25 פיגועי פשיעה לאומנית, כשהרוב הצתות. מה השתנה משנים עברו? ההיקף, והמוקדים. יש הרבה יותר מוקדי שריפות ואלימות במקביל. 11 מתיישבים נעצרו ונחקרו בחשד לפשיעה לאומנית בשבוע האחרון.

עוד הוסיף אותו גורם ביטחוני כי "המשטרה לא באמת מתגברת את השטח, והצבא לא מצליח להשתלט על זה. אין מספיק כוחות לכל המוקדים. לכן הוחלט לתגבר בעוד גדודים ויש כוונה בהתאם להערכות המצב לתגבר בעוד כוחות לוחמים על חשבון אימונים למלחמה".

מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא, 24 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פרעות המתנחלים באום צאפא, יום שבת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"יש תחושה של איבוד רסן בשטח", הסבירו גורמי צבא מאוגדת יהודה ושומרון. "בדרך כלל יש פשיעה לאומנית למשך יום יומיים ולא יותר מזה, השטח לא רגוע. כרגע אין מספיק כוח לעצור את ההצתות נגד הפלסטינים. הפשיעה הלאומנית מגבירה את הסיכוי לטרור פלסטיני ולכן הוחלט לתגבר את השטח בכוחות ממגלן ואגוז שיוצאים למבצעים התקפיים כדי לסכל כוונות לתקוף יישובים וצירים. החשש הגדול הוא מחדירה בהפתעה ליישוב. כשמציתים בית פלסטיני בו נמצאת אישה מבוגרת עם ילדות, זה מעלה את הסיכוי שבן ה-20 ייצא לבצע פיגוע".

הלחץ להרגיע את השטח מגיע לא רק מהממשלה אלא גם מהאמריקאים והאירופאים, הסביר הגורם הביטחוני. "לא זכורה לנו תקופה כזו של גינויים מקצה לקצה, בחדרי חדרים ובגלוי", אמר "זה מביך את צה"ל, מביך את משרד הביטחון, מביך את ממשלת ישראל. לא ברור מה יקרה עוד רגע וזה הופך את המצב למסוכן. האירועים הגיעו למקומות שלא היו בעבר כמו יריחו והחטיבה המרחבית אפרים. מקומות שלא היו שם אירועי אלימות".

לדברי גורמי ביטחון, ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל עדכונים שוטפים על הנעשה בשטח ומעורב בהערכות המצב. "הוא רוצה לדעת מה בפועל קורה כדי להבין האם מצליחים להרגיע את הרוחות".

הגורמים הוסיפו כי עוזרת מזכיר המדינה האמריקני לענייני המזרח התיכון, ברברה ליף, השמיעה ביקורת חריפה על הפשיעה הלאומנית ביהודה ושומרון בפני ראש אגף המודיעין האלוף אהרון חליוה, מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאם עליאן, וגורמים נוספים במערכת הביטחון עמם נפגשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully