וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטרוק האשימה את גנץ במצב הביטחוני: "הכישלון לא שלנו"

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 16:26

שרת ההתיישבות טענה כי "הטרור פרץ בעוצמות בעקבות ההחלטה של גנץ להוציא את צה"ל ממרכזי שכם וג'נין", והוסיפה: "מאז מבצע חומת מגן היה נוהג שצה"ל נכנס למרכזי הטרור ומבצע שם כיסוח דשא - גנץ הפסיק את הנוהל כמחווה לאבו מאזן"

אורית סטרוק/מעריב אונליין

שרת ההתיישבות, אורית סטרוק, ממפלגת הציונות הדתית, התייחסה היום (רביעי) למציאות הביטחונית ביהודה ושומרון ולפיגוע הירי בעלי שאירע אתמול, שבו נרצחו 4 בני אדם, והאשימה את שר הביטחון לשעבר, בני גנץ, במצב. לדבריה, "הטרור פרץ בעוצמות בעקבות ההחלטה של גנץ להוציא את צה"ל ממרכזי שכם וג'נין".

בריאיון ל"חדשות כיפה", נשאלה סטרוק האם ממשלת נתניהו נכשלה בהיבט הביטחוני, והשיבה כי "אני לא חושבת שהכישלון הוא שלנו ושהמצב קשה דווקא בממשלה הזו". לדבריה, "מאז מבצע 'חומת מגן', לפני כ-20 שנה, היה נוהג שצה"ל נכנס באופן תמידי למרכזי הטרור ועושה שם 'כיסוח דשא' - אותו הפסיק בני גנץ כשר הביטחון כמחווה לאבו מאזן".

אורית סטרוק בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
אורית סטרוק בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022/ראובן קסטרו

בהמשך לכך, טענה סטרוק כי "החזרנו את הנוהל הזה בענק, רק שאנחנו לא מתמודדים עם דשא אלא עם ג'ונגל, ולכן מה שאנחנו צריכים לעשות זה לשנות ראש, ולהבין שכיסוח הדשא לא עובד יותר, כי מישהו פגע במנגנון פגיעה אנושה, יצר שם מפלצת ועכשיו צריכים לטפל בזה בכלים אחרים לגמרי".

השרה סטרוק התייחסה גם לפיגוע הירי בעלי אתמול, ואמרה: "יש קושי כפול לנוכח התוצאות הבאמת מזעזעות - ארבעה מתים שמונחים לפנינו, שנרצחו בדם קר בסיטואציה הכי יומיומית. וגם לנוכח הפיגוע עצמו, הנגישות הזאת של מחבלים חמושים למקומות שהם מרכזי החיים שלנו, לכביש שהוא הכביש היחיד שעליו יכולים לנסוע כל תושבי האזור היהודים".

בהמשך לכך, טענה סטרוק שיש לסגור את ציר 60 לתנועת פלשתינים: "יש לפלשתינים הרבה מאוד צירים חלופיים שהם יכולים לנסוע בהם.הכבישים הללו הם עורקי החיים של ההתיישבות. הייתה תקופה שלא נסעו פלשתינים על הצירים של ההתיישבות ביהודה ושומרון משום שהיה טרור. אחר כך הייתה חומת מגן והטרור דעך ויחסית נרגע. חזרנו למצב הגרוע שהיה פעם".

עוד בוואלה!

כנקמה על הפיגוע בעלי: מתנחלים הציתו בתים ורכבים של פלסטינים סמוך לרמאללה

לכתבה המלאה
זירת פיגוע הירי בעלי ביום שאחרי, 21 ביוני 2023. שלומי הלר
זירת פיגוע הירי בעלי ביום שאחרי, 21 ביוני 2023/שלומי הלר

אתמול, ארבעה בני אדם נרצחו בפיגוע ירי שאירע בתחנת דלק סמוכה ליישוב עלי שבבנימין. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותם, ופינה לבתי החולים בילינסון, שניידר, שערי צדק והר הצופים ארבעה פצועים נוספים - צעיר כבן 20 במצב קשה, גבר בן 38 וצעיר בן 27 במצב בינוני, ונער בן 16 שמצבו קל.

האירוע התרחש סמוך לשעה 16:00, אז שני מחבלים הגיעו למסעדת חומוס אליהו הממוקמת בתחנת הדלק על כביש 60, ופתחו באש תוך שימוש מנשק M-16. הירי נמשך לתוך התחנה, כשהם יורים לעבר אנשים שהיו בה תוך הליכה לכיוון היציאה, אז נוטרל אחד מהם, מוהנד שחאדה בן ה-26 מעוריף, על ידי סייר ביטחון של היישוב ואזרח שהיה במקום.

המחבל השני, חאלד מצטפא עא-לטיף צבאח בן ה-24, הצליח להימלט תוך השתלטות על רכב אזרחי ששדד לאחר שאיים על הנהג. בהמשך, נטש את הרכב ועלה על מונית, בה נוטרל בתום מרדף שהתבצע על ידי כוחות הביטחון באזור, תוך ניסיון מעצרו ובעת שניסה להימלט. שני המחבלים הם אנשי חמאס שריצו ב-2020 עונשי מאסר קצרים על עבירות ביטחונית. על פי ההערכות, הם הכירו בכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully