וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנקמה על הפיגוע בעלי: מתנחלים הציתו בתים ורכבים של פלסטינים סמוך לרמאללה

האירועים האלימים החלו בתום ההלוויות של שניים מנרצחי הפיגוע. בתמונות וסרטונים שהופצו מהאזור ניתן היה לצפות באש ועשן מיתמרים בעיירה תורמוס-עיא שמצפון לרמאללה. כוחות הביטחון הגיעו למקום ופיזרו את הפורעים. נתניהו גינה: "לא נקבל התפרעויות ביהודה ושומרון"

דיווח פלסטיני: מתנחלים הציתו רכבים בעיירה פלסטינית סמוך לרמאללה/לפי סעיף 27 א'

עשרות מתנחלים הציתו היום (רביעי) עשרות כלי רכב ובתים בעיירה הפלסטינית תורמוס-עיא, שנמצאת מצפון לרמאללה. כך דיווחו מוקדם יותר היום כמה כלי תקשורת פלסטינים. ראש העיירה טען כי הוצתו כ-60 מכוניות וכ-30 בתים. בתמונות וסרטונים מהאזור שהופצו ברשתות החברתיות ניתן היה להבחין באש ועשן מיתמרים מבתים, רכבים כמו גם בשטחים פתוחים. ברשות הפלסטינית הזהירו, "הפשע של חווארה חוזר על עצמו שוב".

כוחות הביטחון קיבלו דיווחים על כ-200 מתנחלים שנכנסו לכפר למה שכינו "פעולה מאורגנת", ובתגובה כוחות רבים של צה"ל, משטרה ומג"ב הוקפצו לנקודת החיכוך והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות על מנת להדוף את המתפרעים. בתגובה, המתנחלים החלו לברוח - אף אחד מהם לא נעצר. לאחר שהמתפרעים הוצאו מהכפר על ידי כוחות הביטחון, הכוחות החלו לסייע בכיבוי השריפות.

התפרעויות המתנחלים הגיעו כיממה לאחר הפיגוע הנורא ביישוב עלי בו נרצחו אלישע אנטמן (18), עופר פיירמן (63), נחמן שמואל מורדוף (17) והראל מסעוד (21), שגם לאחריו - מתנחלים הציתו כלי רכב, תחנת דלק, שדות ועצים באזור הכפרים הפלסטינים חווארה ולובן א-שרקייה. במקביל לפרעות בכפרים, מחאות פרצו בצמתים וצירים מרכזיים ביהודה ושומרון.

דיווח פלסטיני: מתנחלים מציתים בתים רכבים ושדות של פלסטינים כנקמה על הפיגוע בעלי 21 ביוני 2023. TPS
הצתת הבתים והרכבים, היום/TPS

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירועים ואמר כי "יש ימים שבהם צריך לומר את המובן מאליו - מדינת ישראל היא מדינת חוק. אזרחי ישראל כולם מחויבים לכבד את החוק. אנחנו לא נקבל התפרעויות לא ברמת הגולן ולא ביהודה ושומרון". בהמשך, ראש הממשלה גיבה את כוחות הביטחון והמשטרה. "אנחנו לא נקבל שום קריאת תיגר נגד המשטרה ונגד כוחות הביטחון במקומות הללו ובכל מקום שהוא. אנחנו מדינת חוק", אמר.

מוקדם יותר, גם בצה"ל גינו את האירועים ומסרו: "כוחות הביטחון נכנסו לכפר כדי לכבות את השריפות, למנוע חיכוכים ולאסוף ראיות. האזרחים יצאו מהכפר והמשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע. צה"ל מגנה אירועים חמורים אלו של הפעלת אלימות והשחתת רכוש. אירועים מסוג זה מונעים מצה"ל וכוחות הביטחון להתמקד במשימתם המרכזית - הגנה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל ומניעת טרור".

עוד בוואלה!

סטרוק האשימה את גנץ במצב הביטחוני: "הכישלון לא שלנו"

לכתבה המלאה
דיווח פלסטיני: מתנחלים מציתים בתים רכבים ושדות של פלסטינים כנקמה על הפיגוע בעלי 21 ביוני 2023. TPS
"לא נקבל התפרעויות לא ברמת הגולן ולא ביהודה ושומרון"/TPS

האירועים האלימים החלו בתום ההלוויות של שניים מנרצחי פיגוע, נחמן מורדוף ועופר פיירמן. השניים נרצחו לצד הראל מסעוד ואלישע אנטמן, שנטמנו כבר אמש. הפיגוע יצוין, אירע אתמול, כששני מחבלים הגיעו למסעדת חומוס אליהו בתחנת דלק בעלי והחלו לירות לעבר עוברי אורח. אחד מהמחבלים חוסל בעת הירי על ידי סייר הביטחון של היישוב. המחבל השני הצליח להימלט תוך שהוא משתלט על רכב אזרחי שגנב לאחר שאיים על הנהג. בתום מרדף של כוחות הביטחון באזור, הוא חוסל בעת שניסה להימלט.

בזמן שכוחות המשטרה אבטחו את לוחמי כיבוי האש שטיפלו במוקדי השריפה בכפר, עשרות פלסטינים יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר הכוחות. במהלך הפרת הסדר, לוחמי היס"מ שפעלו במקום זיהו ירי שבוצע לעברם, ובתגובה, לוחם יס"מ ביצע ירי לעבר מתפרע החשוד בירי - וזוהתה פגיעה. הפצוע פונה מהמקום על ידי אמבולנס של הסהר האדום.

במשרד הבריאות הפלסטיני טענו כי פלסטיני ששהה בעיירה נהרג לאחר שנורה בחזהו על ידי "כוחות הכיבוש הישראליים", וכי אחד נוסף נפצע קשה לאחר שנורה בגבו.

דיווח פלסטיני: מתנחלים מציתים בתים רכבים ושדות של פלסטינים כנקמה על הפיגוע בעלי 21 ביוני 2023. TPS
הצתת שטח פתוח, היום/TPS

משרד החוץ הפלסטיני גינה את ההתפרעויות בתורמוס-עיא. "פשעי חווארה חוזרים על עצמם ומתרחבים, אל מול שתיקה בינלאומית מטרידה", אמרו ברמאללה. "מיליציית המתנחלים וגורמי טרור חמושים והארגונים שלהם, מרחיבים את המתקפות נגד אזרחים פלסטינים לא חמושים, רכושם ויבוליהם", הוסיפו.

בכיר הרשות הפלסטינית חוסיין א-שייח' גינה גם הוא את ההתפרעויות, ובתגובה - דרש מהתובע הראשי בבית הדין הפלילי בהאג "לזרז את ההחלטה בתיקים בעניין הפשעים של ישראל והמתנחלים נגד העם הפלסטיני". גם משרד החוץ המצרי גינה את פעולות הנקם של המתנחלים בעיירה: "יש לעצור את מעגל האלימות ואת שפיכות הדמים".

חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה) התייחס לאירועים והוסיף: "הפרעות של מאות מתנחלים היום בכפר תורמוס-עיא, המסכנות פלסטינים ויהודים, היא תוצאה ישירה של עצימת העיניים של ממשלות ישראל כלפי אלימות נוער הגבעות. ‏אם תופעת הנקם הזו לא תיגדע על ידי רשויות החוק, הצבא והמשטרה - אנחנו נראה עוד ועוד דם שיישפך".

מתנועת "שלום עכשיו" נמסר בתגובה: "הסרטונים המתקבלים כעת מהכפר תורמוס-עיא מעידים כי מתנחלים טרוריסטים מבצעים פוגרום לאור יום בלב הכפר, פוגעים ומציתים את כל העומד לנגד עיניהם. בלתי נתפס שלפוגרום הגלוי הזה קדמה קריאה המונית ל "הפגנה" בכפר, וכוחות הביטחון נותנים יד להפקרות. הצבא, המשטרה והשב"כ חייבים עוד היום לטפל בטרור היהודי ובמחולליו לפני שנידרדר לאסון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully