וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחמן מורדוף ועופר פיירמן, שנרצחו בפיגוע בעלי, הובאו למנוחות: "הנצח של העם הוא באחדות"

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 14:25

נחמן בן ה-17 הותיר אחריו הורים ו-7 אחים ואחיות, שתיארו אותו כ"ילד חייכן, נמרץ ואהוב על כל חבריו". מאות ליוו בדרכו האחרונה את עופר בן ה-63: "האיש עם החיוך, נעים הליכות". השניים נרצחו לצד הראל מסעוד ואלישע אנטמן, שנקברו אמש. פיירמן ואנטמן נקברו זה לצד זה

בווידאו: נחמן שמואל בן ה-17, שנרצח בפיגוע בעלי, מובא למנוחות: "אהב את האדם ואת הארץ"/מערכת וואלה!

נחמן שמואל מורדוף ועופר פיירמן הובאו היום (רביעי) למנוחות בבית העלמין בשילה ובבית העלמין בעלי, בהתאמה, אחרי שנרצחו בפיגוע בעלי.

מורדוף הוא בן 17 בלבד במותו, הותיר אחריו הורים ושבעה אחים ואחיות. משפחתו תיארה אותו כ"ילד חייכן, נמרץ ואהוב על כל חבריו. תמיד עסק בקודש, בעזרה לזולת, בחיוך וחיזוק לחלש, היה בעל יושר, אמת וכיבוד הורים". מאות ליוו את עופר פיירמן בן ה-63 בדרכו האחרונה. הרב שילר, רב ההתנחלות עלי, ספד לעופר: "החיוך שלנו מחייב אותנו, המסירות שלך מחייבת אותנו. מתחייבים לתמוך במשפחה". הוא נקבר לצד אלישע אנטמן, שנרצח גם הוא בפיגוע.

משפחתו של נחמן המשיכה לתארו, "ראה ללב אדם ולא כלפי חוץ וכך התחבר לאחר ממקום של תום. הדיבור שלו היה בעיקר בעזרת החיוך המקסים. אהב את האדם ואת הארץ. ידיו היו מחוספסות מעבודת כפיים באדמה אותה כל כך אהב. את החיבור לאדמה ולבוראו עשה דרך בעלי החיים אותם אהב, ואיתם אהב לטייל בין שביליה של הארץ הזו כשרעה את הצאן ודאג לו ממש כפי שלמד מאבותיו. החלוציות ואהבת הארץ, האדם וכל בריאה בעולם, היו מקורות האנרגיה אשר מילאו אותו. התום השקט והחיוך היו תמונת נשמתו", מסרו.

הלווית נחמן שמואל מורדוף, נרצח בפיגוע בעלי, 21 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
הלוויית נחמן שמואל/פלאש 90, יונתן זינדל
הלווית נחמן שמואל מורדוף, נרצח בפיגוע בעלי, 21 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
הלוויית נחמן שמואל/פלאש 90, יונתן זינדל

ההתנחלות אחיה בבנימין, בה התגורר נחמן שמואל, השתתפה בכאבה של משפחת מורדוף. "בשעה קשה זו אנו מצפים ודורשים מהממשלה לקחת אחריות על בטחוננו ולפעול להכריע את האוייב שמבקש לפגוע בנו יום-יום שעה-שעה", הוסיפו.

יוסף חי, אחיינו של עופר פיירמן, שיתף: "לא האמנתי שקורה כזה דבר שקרוב אלייך. אין לנו הבנה איך להתנחם. הנצחיות של עם ישראל היא לא בטנקים, לא בכוח, את המלחמות מול המחבלים אחנו לא יכולים לעשות. הנצח של עם ישראל - היא באחדות. כשעם ישראל שומע, מצפון ועד דרום, שמאלנים וימנים, כולם נחרדו על הבשורה הקשה. נצח ישראל לא משקר. מה ישמח את אבא בשמיים, שנמשיך הלאה למרות הכול. לא מוותרים. ולא ניתן לאף אחד לפגוע בנו".

קובי אלירז, תושב עלי, ספד לו. "האיש עם החיוך, נעים הליכות. כמה אהבת את היישוב, כמה אהבת את השבילים, הנוף, ואת המוזיקה העדינה שמתנגנת בין ההרים". יאיר גלושטיין, שכנו של עופר, סיפר: "קשה לסכם בן אדם כזה, ססגנוני ועם כל כך הרבה צבעוניות. כשקניתי דירה לא ידעתי שקניתי שכן. הוא עבד בלהיות שכן. אהב לדבר, לשתף, לעזור. לתת עצות. אם משהו חסר אל תקנה, פשוט תרד קומה. הסתובב בחנוכה ושאל, למי חסר חנוכיה, אם צריך תרדו קומה. ביום העצמאות הוא שאל, לצה אין לך דגל? תרד קומה ואביא לך.

"הוא כל כך אהב את המדינה, את הדגל. בשבת בצהריים הוא היה נכנס אלינו עם קפה, כדרכו, והיה אומר, אתם קמצנים, הבאתי משלי. יושב בסלון ואוכל את כל העוגה. עופר הרגיש את היישוב, אהב את כולנו. היה הראשון לבדוק את החשמל ואת התאורה. יותר משהוא אהב הוא הרגיש. אמרתי תמיד לילדים קחו דוגמא מעופר, לחריצות, התמדה. היית שמח כל כך, מצחיק כל הזמן. אנשים לא יודעים כמה אתה ביישן, אנשים צריכים ללמוד ממך. היית בלי מסכות, בלי פוליטיקלי קורקט. אתה חסר לי. החיוך הנצחי שלך, עם הרווח בין השיניים. עם השמחה. תהיה חסר לי כל כך".

עופר פיירמן, נרצח בפיגוע בעלי, 20 ביוני 2023. ללא, TPS
עופר פיירמן/TPS, ללא
הלווית עופר פריימן, נרצח בפיגוע בעלי, 21 ביוני 2023. שלומי הלר
הלוויית עופר פיירמן/שלומי הלר

יו"ר היישוב עלי, אריאל אלמליח, אמר בהלווייה: "אי אפשר להפרד מעופר. מי ישמור על הפועלים, מי יחייך אלינו? מי ישמור על הסדר התקין? הוא חלק מאיתנו, הפנים של היישוב זה עופר. כל העולם עומד ומתקיים בזכות אנשים כמוך עופר".

הפיגוע התרחש סמוך לשעה ארבע אחר הצהריים, אז הגיעו שני המחבלים למסעדת חומוס אליהו ופתחו באש. הירי נמשך לתוך התחנה כשהם יורים לעבר אנשים בתחנה תוך צעידה לכיוון היציאה, אז חוסל אחד מהם, מוהנד שחאדה בן ה-26 מעוריף, על ידי סייר ביטחון של היישוב. המחבל השני, חאלד מצטפא עא-לטיף צבאח בן ה-24, הצליח להימלט תוך השתלטות על רכב אזרחי שגנב לאחר שאיים על הנהג. בתום מרדף התבצע על ידי כוחות הביטחון באזור, הוא נהרג תוך ניסיון מעצרו ובעת שניסה להימלט.

זמן קצר לאחר הפיגוע, נמסרה תגובה מטעם חמאס שטענו כי מי שביצעו את הפיגוע הם שני אנשי הזרוע הצבאית של הארגון - וזאת בתגובה לפשיטה אתמול בג'נין. "התגובה לפשעי הכיבוש במחנה ג'נין לא איחרה להגיע והמהפכנים בגדה מכים בכל מקום", אמרו בארגון.

אמש, הובאו למנוחות הראל מסעוד בן ה-21 ואלישע אנטמן בן ה-18 בבתי העלמין יסודות שבמועצה האזורית נחל שורק ובעלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully