וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייר היישוב עלי שנפצע בפיגוע: "המחבל ירה צרור מטווח אפס באדם מבוגר"

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 9:25

מוראל מואיז ניקר, שהשתתף בנטרול המחבל ונורה בכתף וברגל, צפוי להשתחרר מביה"ח בימים הקרובים. בראיון לרדיו 103 סיפר על רגעי הפיגוע והירי אל עבר המחבל. "ראיתי בעיניים שלי איך הוא ירה מטווח אפס בבן אדם מבוגר, פשוט דפק בו צרור"

בווידאו:מואיז מוראל, נפצע בפיגוע בעלי, בי"ח בילינסון, 20 ביוני 2023/דוברות בי"ח בילינסון

מוראל מואיז ניקר, סייר היישוב עלי שנפצע באורח בינוני בפיגוע אתמול והשתתף בנטרול המחבל צפוי להשתחרר מבית החולים בימים הקרובים. בראיון הבוקר (רביעי) לענת דוידוב ברדיו 103 הוא סיפר על רגעי הפיגוע והירי אל עבר המחבל. "ראיתי בעיניים שלי איך הוא ירה מטווח אפס בבן אדם מבוגר, פשוט דפק בו צרור".

כשהחל הפיגוע במסעדת חומוס אליהו, ניקר שמע ירי באזור תחנת הדלק. "ראיתי שהתנועה שם עומדת, הבנתי שיש שם פיגוע, נכנסתי לאוטו, טסתי לשם כמה שיותר מהר. התמונה הראשונה שראיתי כשהגעתי זה את המחבל הורג מישהו בתוך האוטו, דופק בו צרור. יצאתי מהאוטו, יריתי עליו, הוא ירה עליי. לא פחדתי האמת. חשבתי איך אני עושה את זה כמה שיותר טוב. לא עצרתי לשנייה".

ניקר שיתף שזו הפעם הראשונה שזה קורה לו, והוא נוכח לאירוע של פיגוע. "אני לא האמנתי שזה יקרה לי אי פעם. כן דמיינתי בראש שזו סיטואציה שיכולה לקרות. זה לא קורה כמעט לאף אחד, אבל קרה, ובשביל זה אנחנו פה, זה התפקיד".

מואיז מוראל ניקר, נפצע בפיגוע בעלי, בי"ח בילינסון, 20 ביוני 2023. דוברות בי"ח בילינסון, אתר רשמי
מוראל בבית החולים בילינסון, אתמול/אתר רשמי, דוברות בי"ח בילינסון

ניקר תקף את התנהלות משרד הביטחון והממשלה. "ימין ושמאל, זה לא משנה. במבחן התוצאה אנחנו נהרגים, נשחטים", אמר. "זה מבחן התוצאה. משרד הביטחון אמור לשמור עלינו".

עוד הוסיף כי "האויב הורג אותנו יום-יום. לצערי, רובם הגדול לא רוצה לחיות איתנו, רוצה להרוג אותנו. הפיגוע הבא הוא בלתי נמנע, הוא יהיה בקרוב או במאוחר, הוא יקרה, יהיו עוד הרוגים. לצערי הרב, לא עושים מה שצריך. אני לא יודע מה צריך לעשות, זה לא התפקיד שלי".

פיגוע ירי ליד היישוב עלי, 20 ביוני 2023. נדב גולדשטיין, TPS
זירת הפיגוע. עלי, אתמול/TPS, נדב גולדשטיין

האירוע התרחש אתמול סמוך לשעה ארבע אחר הצהריים, אז הגיעו שני המחבלים למסעדת חומוס אליהו ופתחו באש. הירי נמשך לתוך התחנה כשהם יורים לעבר אנשים בתחנה תוך צעידה לכיוון היציאה, אז נוטרל אחד מהם, מוהנד שחאדה בן ה-26 מעוריף. המחבל השני, חאלד מצטפא עא-לטיף צבאח בן ה-24, הצליח להימלט תוך השתלטות על רכב אזרחי שגנב לאחר שאיים על הנהג. בתום מרדף שהתבצע על ידי כוחות הביטחון באזור, הוא נוטרל תוך ניסיון מעצרו ובעת שניסה להימלט.

זמן קצר לאחר הפיגוע, נמסרה תגובה מטעם חמאס שטענו כי מי שביצעו את הפיגוע הם שני אנשי הזרוע הצבאית של הארגון - וזאת בתגובה לפשיטה אתמול בג'נין. "התגובה לפשעי הכיבוש במחנה ג'נין לא איחרה להגיע והמהפכנים בגדה מכים בכל מקום", אמרו בארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully