וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מענה לטרור הרצחני": שעות לאחר הפיגוע בעלי, עשרות צעירים עלו למאחז אביתר

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 3:48

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, שעלה למאחז, מסר כי זהו "מענה לרצח הברברי של 4 בנים אהובים. לא ביידן, לא האיחוד האירופי, ולא הרשות הפלסטינית ירחיקו אותנו מארצנו". גם ח"כ צבי סוכות, ממייסדי אביתר, הצטרף ואמר: "כל פיגוע רק יעמיק את האחיזה היהודית בשטח"

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, ביישוב אביתר/צילום: קרן פרלמן/TPS

עשרות צעירים ומשפחות עלו הלילה (רביעי) למאחז אביתר שבשומרון, בתגובה לפיגוע הירי בעלי אתמול שבו נרצחו ארבעה בני אדם - כך נמסר מדוברות מועצת שומרון. יחד עמם, עלו גם ח"כ צבי סוכות ממפלגת הציונות הדתית וראש מועצת שומרון יוסי דגן, שאמר: "קורא לממשלה לאשר את אביתר לאלתר, זו התשובה הציונית לפיגוע - בדמייך חיי".

ח"כ סוכות, ממייסדי המאחז, אמר: "חזרנו הביתה לאביתר. מעבר לתגובה ההכרחית במבצע כואב וחזק למיגור הטרור ידעו המחבלים כי כל פיגוע רק יעמיק יותר ויותר את האחיזה היהודית בשטח. אני קורא לממשלה לאשר בהקדם את החזרה לישוב. שנתיים אחרי הפינוי הגיע הזמן לחזור לתמיד".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ביישוב אביתר, לאחר הפיגוע בעלי, 21 ביוני 2023. צילום: קרן פרלמן/TPS, מערכת וואלה!
ראש מועצת שומרון יוסי דגן וח"כ צבי סוכות במאחז אביתר/מערכת וואלה!, צילום: קרן פרלמן/TPS

ראש מועצת שומרון, דגן הוסיף כי "החזרה לאביתר, היא המענה הציוני הנכון לטרור הרצחני, לרצח הברברי של 4 בנים אהובים של האומה הזו, אנחנו נפגע באויב הערבי במקום שהכי כואב לו, מי שינסה לגרש אותנו מאדמתנו יקבל 1000 אביתרים. 1000 חומשים. אלפי נקודות ישוב. חיכינו די, הגיעה השעה לחזור הביתה! משפחות הישוב אביתר האצילות חיכו מספיק. לא ביידן, לא האיחוד האירופי, ולא הרשות הפלסטינית הטרוריסטית ירחיקו אותנו מארצנו. אנחנו כאן כדי להשאר. האור ינצח את החושך - בדמייך חיי!"

ממועצת שומרון נמסר בנוסף כי "שנתיים לאחר שניתנה ההבטחה ליישב את אביתר מחדש, אשר הופרה ולא קויימה על ידי הממשלה הקודמת, וכשבעה חודשים לאחר חתימת ההסכמים הקואליציונים בהם נכתב בין השאר: "הממשלה תקדם לאלתר את "מתווה אביתר" שנקבע על ידי הממשלה ה-36". צעירים ומשפחות אביתר עלו חזרה לישוב".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ביישוב אביתר, לאחר הפיגוע בעלי, 21 ביוני 2023. צילום: קרן פרלמן/TPS, מערכת וואלה!
ראש מועצת שומרון יוסי דגן ביישוב אביתר, לאחר הפיגוע בעלי, 21 ביוני 2023/מערכת וואלה!, צילום: קרן פרלמן/TPS

המאחז אביתר הוקם לראשונה בשנת 2013, לזכרו של אביתר בורובסקי שנרצח בפיגוע דקירה בצומת תפוח, ופונה ימים לאחר מכן, תוך כדי השבעה. לפני כשנתיים, המאחז הוקם שנית לאחר פיגוע דקירה נוסף בצומת תפוח שבו נרצח יהודה גואטה.

ביולי 2021, תושבי מאחז אביתר התפנו בהתאם למתווה פשרה שהושג בין המדינה לתושבים, לפיו הם יתפנו מהמאחז ללא עימותים, ובתום הפינוי של התושבים המדינה תחל בבחינת מעמד הקרקע שעליה נבנה המאחז. אולם בהודעת מועצת שומרון נטען כי "על אף שהסקר נעשה והממשלה הקודמת התחייבה, והסכמה זו אף מופיעה בהסכמים הקואליציונים של הממשלה, עד עתה לא התירה לתושבי הישוב אביתר לחזור לבתיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully