וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בעלי מספק הצצה לשיטת הפעולה החדשה של חמאס: כסף בתמורה לטרור

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 8:12

בעקבות "הצלחתם" של שני המחבלים, גורמים בצבא חוששים ששיטת הפעולה החדשה של חמאס תפגע בהצלחת גורמי המודיעין, שייתקשו להתחקות אחר מחבלים עצמאיים. גורמי ביטחון מתריעים מפני פיגועי חקיינות של חוליות מקומיות וגם מפני הצתת השטח על ידי פשיעה לאומנית של מתנחלים

4 נרצחים בפיגוע ירי בכניסה ליישוב בבנימין, אחד המחבלים נוטרל/נדב גולדשטיין/TPS

הדאגה העיקרית של גורמי המודיעין עקב פיגוע הירי שאירע היום (שלישי) בעלי היא כי הצלחת המחבלים תגרור פיגועי חקיינות - כך התריעו היום בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו בהערכת מצב שערך. מנגד, התריעו הגורמים בפני נתניהו כי הפשיעה הלאומנית שהתפרצה ביממה האחרונה ביהודה ושומרון עלולה להצית את השטח.

גורמי המודיעין הציעו בהערכת המצב לראש הממשלה נתניהו רף התרעות גבוה מחודש שעבר אך הדאגה העיקרית נובעת מהצלחת צמד המחבלים מהכפר עוריף להגיע אל תחנת הדלק באזור עלי, לרסס באש חיה את האזרחים באמצעות שני רובי אמ-16 שהפכו לסמל ביהודה ושומרון, ולהרוג אזרחים ישראלים. גורמי המודיעין הזהירו את ראש הממשלה כי למרות שהשב"כ והימ"מ הצליחו באמצעות ניתוח שטח, איסוף מודיעין והפעלת צוות לוחמי טקילה לחסל את המחבל השני שנמלט לטובאס, יש באוויר הסתה פרועה שעלולה להוביל חוליות מקומיות ומפגעים בודדים לצאת ולבצע פיגוע.

בעקבות החשש מפיגועי נקמה ופשיעה לאומנית הנחה הרמטכ"ל הרצי הלוי על תגבור יהודה ושומרון בכוחות רבים נוספים. גדוד מיחידת אגוז, שתי פלגות ממגלן וגדוד 13 של גולני יגיעו מחר לאזור, ומטרתם העיקרית תהיה צינון האווירה באמצעות תגבור צירים ויישובים.

הרוגים בפיגוע ירי ליד היישוב עלי, 20 ביוני 2023. ללא, פלאש 90
זירת הפיגוע, עלי/פלאש 90, ללא

בנוסף, הנחה הלוי להפעיל לחץ על מוקדי טרור באמצעות מעצרים ולהגביר את הניטור ברשתות החברתיות, בהן נשמעות בשעות האחרונות קריאות לבצע פיגועים באמצעות סרטוני הסתה. כמו כן, צה"ל המליץ על תגבור כוחות משטרה במוקדי החיכוך ביהודה ושומרון, בהם יצהר, חווארה וצומת תפוח. לפי המלצת מפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס בעוד 24 שעות תתקיים הערכת מצב על מנת לבחון את גובה הלהבות ולקבל החלטה על הרחבת התגבור או סיומו והחזרת הכוחות לאימונים.

גורמי המודיעין הציגו בפני ראש הממשלה את שיטת הפעולה החדשה של חמאס. במסגרתה, מפקדי השטח והמפקדות בעזה ובחו"ל כבר לא מתאמצים לגייס פעילים, אלא מממנים חוליות טרור מקומיות, מבלי לדרוש מהם מחויבות ותהליך הכשרה. השיטה שלהם פשוטה: מימון ואספקת אמצעי לחימה ותחמושת - בתמורה לפיגועים. השיטה הזו מערימה קשיים על גורמי המודיעין, שמתקשים להתחקות אחר צמדי מחבלים עצמאיים, כמו שפעלו היום בעלי.

עוד הזהירו גורמי המודיעין כי למרות שהשב"כ והימ"מ הצליחו באמצעות איסוף מודיעין וניתוח השטח להתחקות אחר המחבל, הפיגוע עלול לגרור פיגועים דומים של חוליות מקומיות ומפגעים בודדים שיקשו על כוחות המודיעין. עוד אמרו בהערכת המצב כי היקף משימות המעצרים באזורים המורכבים נמוך מהיקף ההתרעות, בעיקר עקב חובת התכנון, דיוק הכוחות והקפדה על רמת ביטחון גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully