וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהדות התורה שברה חרם הצבעות: הקואליציה הפילה הצעה לאסור טיפולי המרה

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 14:09

חברי יהדות התורה הצביעו במליאת הכנסת נגד הצעת חוק שנועדה לאסור טיפולי המרה לקטינים או מתן הפניה לטיפולים כאלה. אמש הודיעו על החרמת הצבעות במליאה, במחאה על אי-קידום "התקצוב שהובטח במשא ומתן הקואליציוני". ח"כ הרצנו: ממשלת נתניהו נותנת תוקף להסתה של פינדרוס

בווידאו: ח"כ פינדרוס החלום שלי לפוצץ את בניין ביהמש העליון/יקי אדמקר

סיעת יהדות התורה שברה היום (רביעי) את חרם ההצבעות על הקואליציה, כיממה אחרי שהכריזו עליו. חברי הסיעה הגיעו למליאת הכנסת כדי להצביע נגד הצעת חוק של ח"כ יוראי להב הרצנו ומרב מיכאלי, שנועדה לאסור טיפולי המרה לקטינים או הפנייה לטיפולים כאלה. החוק נפל בהצבעה.

ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) תקף, "ממשלת נתניהו הפילה עכשיו את חוק איסור טיפולי המרה ונותנת תוקף להסתה של ח"כ פינדרוס. אסור לאפשר להתעללות המזעזעת הזאת, שגוזרת על הקורבנות דיכאון, נזק נפשי ואובדנות, להימשך. בפעם הבאה שמפלגת הליכוד ונתניהו יבטיחו שבמשמרת שלהם חברי הקהילה הגאה לא ייפגעו, תזכרו את הרגע הזה. בושה".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, הצטרפה: "אנחנו כבר לא מדברות ומדברים על פגיעה ברגשות, אנחנו מדברות ומדברים על פגיעה בזכויות, בנפש, בגוף. על אדם שבגלל דברי הבלע וההסתה של הקואליציה הלך והצית דגל גאווה וכמעט פגע במשפחה שלמה, על רצח של ילדה במצעד הגאווה, על איומים פיזיים נגד הקהילה הגאה שהתגברו מאז שאתם הקואליציה המכוערת הזאת נמצאת בשלטון".

חבר הכנסת יצחק פינדרוס הצהיר אמונים במליאת הכנסת, 22 ביוני 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
פינדרוס/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לטענת יהדות התורה, הסיבה להחרמת ההצבעות במליאה היא "ההתנהגות המשפילה של פקידי האוצר שאינם מקדמים את התקצוב שהובטח ליהדות התורה במשא ומתן הקואליציוני". התקצוב המדובר הוא התקציב של משרד מסורת ישראל שבראשו עומד השר מאיר פרוש, ותקציב הרשות לפיתוח כלכלי-חברתי של המגזר החרדי.

אמש ח"כ פינדרוס מיהדות התורה אמר כי "הדבר הכי מסוכן למדינת ישראל, יותר מדאעש וחיזבאללה זה הפריצות בעריות". פינדרוס הוסיף כי "בתפישה שלי אני צריך לא רק למנוע את מצעד הגאווה, אלא בכלל את התנועה הזאת". פינדרוס הסביר כי "זה מה שכתוב בתורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully